[MKB] Elkaars agenda in kunnen zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaussa
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-02 16:23
Mijn vraag
...

Ik heb outlook 2019 geïnstalleerd voor mijn kleinbedrijf (3 medewerkers). En nu blijkt dat de hosting van mijn mail en site geen exchangeserver heeft. Ik dacht dit te kunnen omzeilen door caldav synchronizer te gebruiken en vervolgens via de Synology nas een webdav agenda aan te maken. Maar helaas loopt dat van geen meter. Maar het is bedrijfsamtig wel vrij essentieel dat we elkaars agenda's kunnen inzien en het gemak wil dat we dat via outlook laten lopen zodat afspraken via de mail direct worden opgenomen in de agenda. Er zijn allerlei software mogelijkheden die mogelijk zijn, maar die krijgen wel weer sketchy reviews. Ik ben dus op zoek naar een goede oplossing. Iemand een suggestie? of is de enige mogelijkheid hosting met exchangeserver?

Groet,

Chaussa

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar wat werkt er dan niet aan op de Synology? Je zegt dat het 'voor geen meter loopt', maar misschien is de oplossing wel in handbereik zodat het prima functioneert.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En nu blijkt dat de hosting van mijn mail
En wat hebben ze wel dan?

Want blijkbaar krijg je het wel voor elkaar om Outlook dus de mail op te laten halen. Vanaf welke "mailserver" is dat dan? En zit daar ook geen mogelijkheid / optie is om "agenda" te hebben bij jouw hoster?

Allicht een open deur: heeft jouw hoster verteld dat het niet mogelijk is en/of ook een meerprijs / optie / idee geboden hoe je wel Agenda's bij hun kan hosten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Chaussa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:09:
... Maar het is bedrijfsamtig wel vrij essentieel dat we elkaars agenda's kunnen inzien ...
Kijk, als het een "nice to have" was, had je een argument om te gaan hobby-en. Maar je gebruikt het woord "essentieel" en essentiele dingen kosten geld. En qua geld kun je niet concureren met Microsoft's e-mail aanbod. 3 agenda's kost nog geen tientje per maand. Reken eens uit hoe lang jij kunt werken voor een tientje. Nog geen half uur, schat ik. En het onderhouden, beveiligen en backuppen van van zo'n systeem kost veel meer dan een half uur per maand. Nobrainer, echt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
Gewoon Office 365 gaan gebruiken? Zou mijn advies zijn en niet verder kijken.
Alternatief Google Workspace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Chaussa ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• Chaussa
Brahiewahiewa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Kijk, als het een "nice to have" was, had je een argument om te gaan hobby-en. Maar je gebruikt het woord "essentieel" en essentiele dingen kosten geld. En qua geld kun je niet concureren met Microsoft's e-mail aanbod. 3 agenda's kost nog geen tientje per maand. Reken eens uit hoe lang jij kunt werken voor een tientje. Nog geen half uur, schat ik. En het onderhouden, beveiligen en backuppen van van zo'n systeem kost veel meer dan een half uur per maand. Nobrainer, echt
Welke optie heb je het dan over?

• Chaussa
Ik ben trouwens helemaal niet op zoek naar een gratis optie, maar naar een optie die werkt in outlook 2019.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Chaussa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Welke optie heb je het dan over?
Hosted Exchange / Exchange Online. Kost iets van €3.40 ex btw p.p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Chaussa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:09:
Ik heb outlook 2019 geïnstalleerd voor mijn kleinbedrijf (3 medewerkers).
...
Maar het is bedrijfsamtig wel vrij essentieel dat we elkaars agenda's kunnen inzien en het gemak wil dat we dat via outlook laten lopen zodat afspraken via de mail direct worden opgenomen in de agenda.
Gebruikt elke gebruiker Outlook en ook op hun telefoon ?!?

"Agenda" is zoveel niets zeggend.
  • Waar is het agenda opgeslagen? (Google, O365, Exchange, CalDAV, Zimbra, etc. etc.)
  • Werkt het agenda in elke app (Android, iPhone, etc. etc.)
  • Moeten collega's agenda van de ander kunnen aanpassen
  • Moeten collega's echt exact weten wat je waar doet, of is free/busy genoeg?
  • etc. etc.
En dan nog het "privacy" aspect.
Veel mensen weten niet eens hoe ze hun privé agenda moeten scheiden van hun werk agenda (Outlook is heel onduidelijk hierin).
En dan zie je opeens "Afspraak 2nd love" bij je collega,,,

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Om heel eerlijk te zijn is dit weer typisch de houding van het MKB.. Proberen voor een dubbeltje / gratis op de eerste rij te zitten, want stel je voor dat je moet investeren in je IT-omgeving..

Maar goed, terug naar de vraag:

Antwoord is heel eenvoudig: schaf M365 aan om in je vraag te voorzien. Hierin heb je verschillende smaken:

- M365 Business Basic: hiermee krijg je de webbased versie van Outlook (€ 4,20 per user per maand)
- M365 Business Standard: hiermee krijg je een licentie om Office apps op de werkstations te installeren (€ 10,50 per user per maand)

Bron: Microsoft M365 pagina.

Het kost je een kleine investering per maand (€ 31,50 of € 12,60 per per maand aangezien je al Outlook hebt voor 3 gebruikers) maar het bespaart je zo vreselijk veel gehannes en geknutsel met "gratis" oplossingen of andere tools erbij.
Dus aub (als smeekbede van iemand die de betreffende vraag / probleemstelling zo vaak heeft gehoord); doe een kleine investering in je bedrijf en je zult zien dat de zaken zoveel soepeler gaan lopen. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 17-02-2022 13:02 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nextware schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:54:
Om heel eerlijk te zijn is dit weer typisch de houding van het MKB.. Proberen voor een dubbeltje / gratis op de eerste rij te zitten, want stel je voor dat je moet investeren in je IT-omgeving..

Antwoord is heel eenvoudig: schaf M365 aan om in je vraag te voorzien. Hierin heb je verschillende smaken:

- M365 Business Basic: hiermee krijg je de webbased versie van Outlook (€ 4,20 per user per maand)
- M365 Business Standard: hiermee krijg je een licentie om Office apps op de werkstations te installeren (€ 10,50 per user per maand)

Het kost je een kleine investering per maand (€ 31,50 of € 12,60 per per maand aangezien je al Outlook hebt voor 3 gebruikers) maar het bespaart je zo vreselijk veel gehannes en geknutsel met "gratis" oplossingen of andere tools erbij.
Dus aub (als smeekbede van iemand die de betreffende vraag / probleemstelling zo vaak heeft gehoord); doe een kleine investering in je bedrijf en je zult zien dat de zaken zoveel soepeler gaan lopen. d:)b
En als je niet eens behoefte hebt aan de webbased versie van Office ben je voor €3,40/maand klaar ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daarbij:
Mainstream support for Office 2019 will end on October 10, 2023. Unlike other versions of Microsoft Office, Office 2019 will only get two years of extended support, which means that support for Office 2019 will end on the same day as support for Office 2016 will, on October 14, 2025.
Bron: Wikipedia: Microsoft Office 2019.

Oftewel: je krijgt nog een jaar support en dan is het doei.

De 365 suite is er exact voor jouw doel. Met een botte platte schroevendraaier kun je ook kruiskoppen draaien, maar het is het net niet. Dit is net zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaussa
zucht.......

Ik ben voor de hosted exchange optie gegaan van Microsoft. Daarvoor de nodige bestanden aangepast bij de hosting (txt en mx records) outlook geeft ook aan dat hij verbonden is met microsoft exchange, Mail kunnen verstuurd en ontvangen worden MAAR MAG NOG STEEDS GEEN AGENDA DELEN! Om gek van te worden. Suggesties welkom. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaussa
nextware schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:54:

Beetje flauw om dit te zeggen als ik duidelijk zeg dat het me juist niet om een gratis optie gaat maar om een optie die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Chaussa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:08:
zucht.......

Ik ben voor de hosted exchange optie gegaan van Microsoft. Daarvoor de nodige bestanden aangepast bij de hosting (txt en mx records) outlook geeft ook aan dat hij verbonden is met microsoft exchange, Mail kunnen verstuurd en ontvangen worden MAAR MAG NOG STEEDS GEEN AGENDA DELEN! Om gek van te worden. Suggesties welkom. Alvast bedankt.
PROBEER HET EENS VIA WEB-INTERFACE?

Maar, even praktisch: ik lees al 3 dagen dat je iets doet. En het werkt niet. Maar letterlijk niet "wat" je doet. Of welke foutmelding. Of wat de hoster ervan zegt. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
Chaussa schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:08:
zucht.......

EN WAT DOE JE DAN PRECIES? waarmee het niet lukt?
Of wat lukt er niet? Wat voor een foutmelding?

Share your calendar with others so they can view details about your schedule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaussa
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik krijg geennfoutmelding. De optie "agenda delen" blijft grijs. Via een webinterface zal het ongetwijfeld werken. Maar we werken met outlook 2019. We willen afspraken met klanten direct kunnen zien en van elkaar kunnen zien. Ik heb de stappen doorlopen van hosted exchange. De txt records aangepast. Mijn hosting geeft geen support op exchange Microsoft al kan ik wel die optie aangevennin DirectAdmin. En dan werkt de mail ook gewoon. Ik hoor graag welke info ik nog kan delen zo dat ik het werkend krijg. Ga maandag amders ook de support van Microsoft bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Chaussa schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:22:
Via een webinterface zal het ongetwijfeld werken.
Als je halstarrig niet meerdere opties wil proberen en/of niet beantwoord, hoe zou je willen dat we hier dan met antwoorden of andere ideeen komen?

Ik heb legio voorbeelden dat klanten roepen dat iets niet werkt. En als je dan eerst/ook een andere optie probeert, blijkt vaak het daar oooook niet te werken. Dan weet je dat je een stap dieper / technischer moet gaan zoeken.

Dus antwoorden als "ongetwijfeld" is dus nog geen waarheid en "dus" ga ik er vooralsnog vanuit dat geen enkel account enige permissies op elkaars inhoud heeft.

Pagina: 1