Rioolput probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ria ham
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,mijn vraag ,kan een rioolput /verzamelput van 5 woningen spontaan instorten.put is ongeveer 90 jaar oud gemetseld en daarna afgesmeerd met beton.hij zit 1.50 diep half onder
...riool bedrijf geweest camera inspectie .probleem put.
Mijn vraag is dus storpt die put zomaar in elkaar ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:48

Amphiebietje

In de blubber

Alles wat oud en/of onvoldoende is onderhouden kan spontaan instorten...

Wat je waarschijnlijk wilt weten is hoe je het verschil kan zien tussen spontane instorting en instorting veroorzaakt door een invloed van buitenaf - merk op dat onderspoeling door een lek met instorting tot gevolg wel een geval van het laatste is maar niet hoeft te wijzen op dat iemand onvoorzichtig is geweest.

[ Voor 68% gewijzigd door Amphiebietje op 16-02-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
Als die put 90 jaar oud is, met de technologie van toen, is dat niet zo heel vreemd.
Het valt vast even ongelegen (alle kosten zijn ongelegen, nietwaar); maar met 1/5 van de kosten ben je weer goed voor 100 jaar. Zal best nog wel meevallen van prijs vermoed ik.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24
Is de put het punt waar verantwoordelijkheid over gaat naar de gemeente? Een indicatie kan zijn op welke grond de put ligt. Een lokaal bedrijf weet meestal ook wel hoe het lokaal geregeld is: heeft het bedrijf hier iets over gezegd?

Zo ja, gemeente laten fixen.
Zo nee, met 5 laten fixen.

Terugkijken naar hoe 90 jaar oude meuk stuk is gegaan is zinloos.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 16-02-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ria ham
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-03-2023
Het is geen gemeente put,dit is al uitgezocht.
Zoals ik het hier lees hebben we dus met 5 huizen gewoon pech.
Dank voor jullie antwoorden.