Ik heb een Excel programma gemaakt om een planning te maken met weeknummers en dat gedeelte werkt perfect, daarnaast heb ik twee tabellen met " deze week " en "volgende week " , bij deze laatste heb ik een macro " Wisselproef " die gestart kan worden met Ctrl + w en dat gaat ook goed.
Nu is het zo dat automatisch na het weekend het weeknummer verhoogt wordt en nu zou de inhoud van de " volgende week " in deze moeten komen en dat gaat prima met de Wisselproef macro, maar nu het probleem en dat is dat ik het niet voor elkaar krijg om deze macro automatisch te starten als het weeknummer verhoogt wordt .Mijn idee was om gebruik te maken van de waarde in de cel waar het weeknummer staat en dit wordt dan in de nieuwe week verhoogt en dit zou het startsein voor de macro kunnen worden of als de datum van vandaag gelijk is aan de startdatum van de nieuwe week.Ik zal het programma bijvoegen en in de cel van de datum kan zo een andere datum ingevuld worden om te testen.
Ik gebruik Windows 11 en ook de jongste versie van Office Excel.
Verder ontzettend veel geprobeerd maar loop vast op dat het veranderende weeknummer met de hand ingevoerd wordt met onderstaand programma alles goed gaat maar als het weeknummer automatisch verandert doordat de datum het weeknummer aan past het niet werkt.
Wat ik ook geprobeerd heb is de datum van vandaag gebruiken en de startdatum van de huidige week en geeft dan " WAAR " of " ONWAAR " en hier kom ik ook niet verder mee.
Mijn kennis van VBA is ontoereikend om dit probleem op te lossen en in de boeken en op Internet ben ik nu ook vast gelopen dus is mijn hoop gevestigd op jullie en wacht met spanning af of hier een oplossing uit komt.
.
Onderstaand programmaatje dacht ik te gebruiken, maar gaat niet goed.
..
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
Call Mymacro ( Naam van je eigen Macro, in dit geval Weekwissel )
End If
End Sub
Deze macro doet precies wat ik wil maar krijg dus deze niet automatisch gestart,
Sub Wisselproef()
'
' Wisselproef Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+w
'
Range("Q4:S24").Select
Selection.ClearContents
Range("U4:W24").Select
Selection.Copy
Range("Q4").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("U4").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Selection.ClearContents
Range("Q4").Select
End Sub
Verder wil ik het programma er wel bij doen, maar is me niet duidelijk hoe dat te doen.
Gr. wopmill...
Nu is het zo dat automatisch na het weekend het weeknummer verhoogt wordt en nu zou de inhoud van de " volgende week " in deze moeten komen en dat gaat prima met de Wisselproef macro, maar nu het probleem en dat is dat ik het niet voor elkaar krijg om deze macro automatisch te starten als het weeknummer verhoogt wordt .Mijn idee was om gebruik te maken van de waarde in de cel waar het weeknummer staat en dit wordt dan in de nieuwe week verhoogt en dit zou het startsein voor de macro kunnen worden of als de datum van vandaag gelijk is aan de startdatum van de nieuwe week.Ik zal het programma bijvoegen en in de cel van de datum kan zo een andere datum ingevuld worden om te testen.
Ik gebruik Windows 11 en ook de jongste versie van Office Excel.
Verder ontzettend veel geprobeerd maar loop vast op dat het veranderende weeknummer met de hand ingevoerd wordt met onderstaand programma alles goed gaat maar als het weeknummer automatisch verandert doordat de datum het weeknummer aan past het niet werkt.
Wat ik ook geprobeerd heb is de datum van vandaag gebruiken en de startdatum van de huidige week en geeft dan " WAAR " of " ONWAAR " en hier kom ik ook niet verder mee.
Mijn kennis van VBA is ontoereikend om dit probleem op te lossen en in de boeken en op Internet ben ik nu ook vast gelopen dus is mijn hoop gevestigd op jullie en wacht met spanning af of hier een oplossing uit komt.
.
Onderstaand programmaatje dacht ik te gebruiken, maar gaat niet goed.
..
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
Call Mymacro ( Naam van je eigen Macro, in dit geval Weekwissel )
End If
End Sub
Deze macro doet precies wat ik wil maar krijg dus deze niet automatisch gestart,
Sub Wisselproef()
'
' Wisselproef Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+w
'
Range("Q4:S24").Select
Selection.ClearContents
Selection.Copy
Range("Q4").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("U4").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Selection.ClearContents
Range("Q4").Select
End Sub
Verder wil ik het programma er wel bij doen, maar is me niet duidelijk hoe dat te doen.
Gr. wopmill...