• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 19:48
Afgelopen december 16xURE355 zonnepanelen op mijn dak gelegd, 10 stuks op West en 6 stuks op Oost. Nu zag ik vandaag dat één paneel aan de oostkant donkere vlekken heeft, redelijk rechthoekig. Op twee andere panelen zie je een donkere lijn (bovenste twee panelen ad onderzijde). Iemand een idee wat dit is? Ik lees her en der iets over delaminatie van de cellen :-( , klopt dat of is er wat anders aan de hand?

Ik heb al contact opgenomen met de leverancier. Nog geen reactie gehad, maar ben ook even benieuwd wat de geleerden ervan zeggen :)

• Taillap
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-01 14:54
Hallo,
mag ik vragen of u al enig respons hebt ontvangen van de leverancier?
Eergisteren zijn er bij ons zonnepanelen gelegd maar vandaag reeds staan deze al goed vol met donkere rechthoeken. Ook de lijnen zijn bij ons grote vlakken met willekeurige vorm.
Lijkt me niet normaal...

Ik zie dat er nog niemand anders op uw vraag heeft gereageerd. Ik neem aan dat er meerdere mensen ook dit probleem al hebben gehad?

Alvast bedankt voor uw seintje terug,
Patrick

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:58

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op de foto hierboven lijken de cellen simpelweg een licht kleurverschil te hebben. Als ik deze link geloof, worden de cellen normaliter op kleur gesorteerd en per paneel verwerkt. Dat betekent niet dat ze door elkaar minder goed werken:
https://www.linkedin.com/...hem-solar-panel-products/

19.Solar panel color difference
https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C5612AQEdHACVVkLpXw/article-inline_image-shrink_1500_2232/0/1625474903426?e=1672876800&v=beta&t=XoQO1WcpkVOc43isvB81oHWXQEn_QPoLEmwPt3jeYiU

Reason:
  • The color difference of solar panels is caused by uneven coating during the processing of raw materials.
  • The solar cell stringer machine did not put the solar cell according to the color.
  • There is no color discrimination confirmation in the repair area, resulting in the color difference of mixed solar cells.
Effects on solar panel:
  • Affect the overall appearance of solar panels and cause complaints.
Preventive measures:
  • Feedback to raw materials for improvement, and strictly inspect incoming materials.
  • The solar cell stringer machine is strictly required to distinguish colors when feeding to avoid mixing.
  • Mark the color grade of the solar cells in the repair area to avoid color differences caused by using the wrong solar cell.
Delaminatie gebeurt niet netjes per cel, maar in "vlekken".

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:07
Cellen worden idd gekleurmatched nadat ze geproduceerd zijn. Cellen van een zo veel mogelijk matchende kleur worden bijelkaar op 1 paneel gebruikt. Soms wijkt er idd een cel iets af in kleur.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 19:48
Ja, heb contact gehad met de leverancier. Op hun advies heb ik het paneel schoongemaakt met een sopje. De vlekken heb ik hiermee kunnen verwijderen en zijn ook niet meer terug gekomen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee