Geluidscontrole Apple Music via Airplay naar Sonos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Even mijn opstelling:

Mac mini M1 met laatste MacOS versie (12.2.1).
Ik gebruik de muziek app op MacOS en het is een mengeling van mijn eigen muziek met Apple Music.

Ik speel mijn muziek af op volgende wijze:
1. via de versterker die via de koptelefoonaansluiting aangesloten is
2. 2x Sonos One SL (keuken + badkamer) via Airplay
3. Sonos Move via Airplay die momenteel vooral in de living staat

Ik gebruik de Sonos nog maar pas een week, maar sindsdien werkt de "geluidscontrole" niet meer (te vinden onder "voorkeuren" en dan tabblad "afspelen"). Die functie werkte vroeger ook niet 100% (vermoedelijk door de combinatie van mijn eigen muziek + streaming. Echter kon ik toen per nummer (via "toon info" en dan tabblad "opties") het volume manueel verminderen of vermeerderen. Ik hoorde zeer kort daarna het verschil in geluid.

Echter sinds ik Airplay gebruik met Sonos doet dit helemaal niets meer. Die functie werkt dus gewoonweg niet meer.

Het is enorm vervelend dat het ene nummer luid afspeelt en het volgende een pak stiller.

Nog iemand deze ervaring? Of hoe ik het kan oplossen?

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik heb ondertussen nog verder gezocht en kwam na een hele tijd uit op dit topic: https://discussions.apple.com/thread/252302664

Ik ben dit nu aan het toepassen en hoop dat het hiermee opgelost zal zijn. To be continued...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB