[Switch] SDXC kaart beveiligd tegen schrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 21:52
We hebben een SDXC kaart in de Switch zitten. Tot gisteren werkte hij prima, maar ineens word hij niet meer herkent (3 maandjes in gebruik). Als ik hem in mijn pc doe kan ik hem gewoon benaderen en de bestanden zien, maar ik kan er niet op schrijven. Ook als ik hem wil formateren geeft hij de melding dat hij beveiligd is tegen schrijven.

Ik heb ook via Diskpart de schrijfbeveiliging eraf gehaald, hij zegt dat het gelukt is. Maar er is helaas niks veranderd. Weet iemand hier een oplossing voor of is de SD kaart gewoon overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:20
De meeste, al dan niet alle, SD-kaartjes hebben aan de linkerkant zo'n klein schuifje zitten. Als die in de 'lock' stand staat kan je inderdaad wel lezen, maar niet schrijven. Die al gecheckt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Meestal overlijdt een sd-kaart op deze manier. In een soort gekke read-only staat. Heb ook een M2 SSD liggen met hetzelfde gedrag.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31
Micktator schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:39:
De meeste, al dan niet alle, SD-kaartjes hebben aan de linkerkant zo'n klein schuifje zitten. Als die in de 'lock' stand staat kan je inderdaad wel lezen, maar niet schrijven. Die al gecheckt?
SD kaartjes hebben een schuifje, maar de Switch heeft geen SD slot. Hier gaan Micro SD in en die hebben geen schuifje.

En zoals MsG schrijft heb ik ook een micro sd met dit verhaal. Heb nu ook geen micro sd in mijn switch zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door RollieBollie op 16-02-2022 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat is het teken van een overlijdende MicroSD. Als hij pas 3 maanden oud is, snel de data die je dus nog wel kan lezen veiligstellen, en terugsturen voor garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Firmware in sd kaarten is zo geprogrameerd dat schrijven permanent op slot gaat als bepaalde onherstelbare fouten worden gedetecteerd om iig bestaande data zo veel mogelijk te beschermen. Redden wat er te redden valt door de boel de copieren en de kaart retourneren voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-05 21:52
Helder, hij overlijd dus. Nu hopen dat ik nog terug kan vinden waar ik hem vandaan heb... Bedankt voor de info!
Pagina: 1