Ik heb een behoorlijk oude Macbook waarbij ik wilde kijken of het nog zin had om 'm naar de fabrieksinstellingen te krijgen, omdat hij zo verschrikkelijk traag is.
Ik heb het volgende gedaan:
-macbook uitgezet
-macbook aangezet, en direct CMD + R gedrukt.
-ik kwam in het recovery menu, waarbij ik een schijf heb gewist.
-vervolgens wilde ik OS opnieuw installeren, maar ik zag dat er nog steeds meer dan 200 gb in gebruik was, dus dacht dat ik niet goed had gewist. Ik klikte het menu van OS installatie daarom weg.
-En toen bleef het systeem hangen.
-Na opnieuw opstarten kom ik in een scherm met een knipperend vraagteken.
-Op google heb ik gelezen dat ik de NVRAM moet reseten met toetsen combinatie CMD,ALT,P,R.
Dit heeft echter niet geresulteerd in dat ik weer terug kom in het reovery menu, maar ik eindig telkens met een knipperend vraagteken.
Wat te doen?
Ik heb het volgende gedaan:
-macbook uitgezet
-macbook aangezet, en direct CMD + R gedrukt.
-ik kwam in het recovery menu, waarbij ik een schijf heb gewist.
-vervolgens wilde ik OS opnieuw installeren, maar ik zag dat er nog steeds meer dan 200 gb in gebruik was, dus dacht dat ik niet goed had gewist. Ik klikte het menu van OS installatie daarom weg.
-En toen bleef het systeem hangen.
-Na opnieuw opstarten kom ik in een scherm met een knipperend vraagteken.
-Op google heb ik gelezen dat ik de NVRAM moet reseten met toetsen combinatie CMD,ALT,P,R.
Dit heeft echter niet geresulteerd in dat ik weer terug kom in het reovery menu, maar ik eindig telkens met een knipperend vraagteken.
Wat te doen?