Samsung laptop laadt niet (ook geen lampje) en start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 12:17
Ik zit met een probleem. Mijn Samsung New Series 9 laptop (NP900X3C) wil sinds een paar dagen niet meer opstarten. Hij wil ook niet opladen, als ik de lader aansluit brandt er geen lampje dat-ie laadt. Eerst dacht k dat de lader kapot was (deze gaf namelijk geen lampje op het laadblok, wat-ie normaal wel doet). Dus: Nieuwe lader besteld. Die kwam vandaag binnen, deze heb ik aangesloten maar ook niets, notebook geeft geen teken van leven.

Ik denk nu dat wellicht de accu kapot is. Ik kan aan een nieuwe komen, maar met een zeer waarschijnlijke nieuwe teleurstelling in het vooruitzicht ben ik verder gaan vogelen. De laptop zou ook zonder accu (aan de voeding hangend) zou moeten werken, toch? Accu eruit gehaald, voeding eraan, maar de laptop doet nog steeds niets.

Nu is het een laptop uit 2012, dus niet de nieuwste maar ik gebruik 'm voor livestreamen van mijn muziekproject en dat doet-ie voorbeeldig. Nou, dat deed-ie voorbeeldig dus. :-(
Alle benodigde software voor livestreamen staat op dat ding, inclusief aansturing via MIDI van 10 camera's. Over 2 weken heb ik weer een stream dus een andere optie dan deze laptop opnieuw tot leven wekken heb ik niet echt.

Wat zijn slimme stappen om nu te ondernemen? Dingen als de startknop 30 sec. indrukken heb ik gedaan, de binnenkant heb ik geinspecteerd maar ik zie niets raars. Zou een nieuwe accu inderdaad de oplossing kunnen zijn? Heeft iemand misschien ervaringen met deze specifieke laptop (Samsung New Series 9)? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En zonder accu ?

Zou niet zomaar een nieuwe lader kopen, vaak is het de connector in de laptop zelf, of bij oud laptop de accu

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Zonder accu maar (wel aan de lader) ook niets helaas.

De connector... Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. De laatste 2 jaar staat-ie op een vaste opstelling dus daar heeft-ie niet veel van geleden. Maar kan alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Connector er tussenuit geknipt, direct aan de lader verbonden: ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Ik heb inmiddels, na veel gepruts, de laptop niet tot leven kunnen wekken.
Maarrr... een mede-tweaker had exact dezelfde laptop te koop staan dus heb ik die aangeschaft en na een SSD-swap ben ik weer up and running!
Probleem opgelost dus.