Vraag

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-01 10:44
De Samsung A52s van mijn vrouw heeft een vreemde issue waar het scherm zwart blijft, op de systeem bar na (je ziet de klok en het batterij percentage).

Wanneer ik de telefoon probeer te herstarten met de power button, komen soms de opties 'Uitschakelen' en 'Opnieuw Opstarten' naar voren, maar dit gebeurt niet consistent. Welke van de twee ik ook selecteer, gaat het scherm even helemaal zwart, daarna zie ik weer alleen de klok en batterij.

Ik heb ook de factory reset geprobeerd zoals Samsung die beschrijft via de knoppen, maar dat doet verder niks, er komt alleen een terug knop naar boven van de telefoon navigatie. Misschien dat deze het niet doet omdat er onderwater nog een google account actief gekoppeld is.

Mijn vrouw gaf aan dat dit probleem zich begon voor te doen na het instellen van gezichtsherkenning. Mij staat ook bij dat er vanochtend een waarschuwing was dat Systeem UI was gecrashed. We hebben verder niet gerommeld met de OS die erop draait.

Is er een manier om dit zelf te repareren/resetten, of moeten we ons op de garantie beroepen?

EDIT: Ik ben hier letterlijk drie kwartier met die knoppen aan het rotzooien geweest, en nu na het aanmaken van een topic zul je zien dat de telefoon uit het niets, zonder aanraken, zichzelf opnieuw opstart en de UI correct laadt. Topic kan dus gesloten worden, probleem doet zich niet meer voor.

EDIT 2: Nevermind, 5 minuten later (Gezichtsherkenning inmiddels uitgeschakeld): System UI is gecrashed. Vond het al gek dat hij geen ontgrendeling vereiste na power button. Als ik hierop google zie ik allemaal gelikte 'android repair tools' zoals Ultfone en DrFone, maar heeft iemand hier ervaring mee?

[Voor 19% gewijzigd door Excalibaard op 15-02-2022 17:39]

Beste antwoord (via rens-br op 16-02-2022 07:54)

• Excalibaard
Ik heb de hardware matige factory reset geprobeerd, maar dat had verder geen effect. Waarschijnlijk vanwege gekoppeld Google account, op de site van Samsung geven ze aan dat die de factory reset via knoppen kan disablen.

Ik heb de SIM en microSD kaarten verwijderd en gewacht. Na een tijd (15 - 30 minuten) herstartte de telefoon gelukkig weer. Ik heb toen meteen de cache geleegd en de Google App geforceerd gestopt (die heeft wel eerder breaking bugs in productie gehad). Daarna via de Play Store de laatste update opgehaald voor die app. Tot nu toe is de telefoon nog niet opnieuw gecrashed, en hebben we de kaartjes ook weer teruggeplaatst.
Hoewel ik voor de zekerheid de cache heb gelegd, zag ik overigens niks geks rond gebruik van geheugen of opslag, beiden hadden meer dan genoeg vrij (en er was naast RAM ook nog gewoon 4gb virtueel geheugen beschikbaar). Is ook een vrij nieuwe telefoon. Dus ik denk dat uiteindelijk de Google app de dader is.

We houden het maar in de gaten. Ik heb maar 1x eerder zo'n probleem gehad, en toen waren er duizenden anderen die daar al melding van hadden gemaakt, dus duidelijk wat het probleem was. Nu vond ik het wel vrij opmerkelijk, had nog niet eerder probleem gehad van Android 12.

[Voor 5% gewijzigd door Excalibaard op 15-02-2022 20:02]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:58
Android 12 upgrade geeft over de hele linie problemen laatste maanden, op telefoons van alle merken.
Dus als het kan, backup de belangrijkste zaken en doe een fabriek instellingen reset. Dat moet het crashende apps probleem oplossen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Excalibaard
Ik heb de hardware matige factory reset geprobeerd, maar dat had verder geen effect. Waarschijnlijk vanwege gekoppeld Google account, op de site van Samsung geven ze aan dat die de factory reset via knoppen kan disablen.

Ik heb de SIM en microSD kaarten verwijderd en gewacht. Na een tijd (15 - 30 minuten) herstartte de telefoon gelukkig weer. Ik heb toen meteen de cache geleegd en de Google App geforceerd gestopt (die heeft wel eerder breaking bugs in productie gehad). Daarna via de Play Store de laatste update opgehaald voor die app. Tot nu toe is de telefoon nog niet opnieuw gecrashed, en hebben we de kaartjes ook weer teruggeplaatst.
Hoewel ik voor de zekerheid de cache heb gelegd, zag ik overigens niks geks rond gebruik van geheugen of opslag, beiden hadden meer dan genoeg vrij (en er was naast RAM ook nog gewoon 4gb virtueel geheugen beschikbaar). Is ook een vrij nieuwe telefoon. Dus ik denk dat uiteindelijk de Google app de dader is.

We houden het maar in de gaten. Ik heb maar 1x eerder zo'n probleem gehad, en toen waren er duizenden anderen die daar al melding van hadden gemaakt, dus duidelijk wat het probleem was. Nu vond ik het wel vrij opmerkelijk, had nog niet eerder probleem gehad van Android 12.

[Voor 5% gewijzigd door Excalibaard op 15-02-2022 20:02]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee