Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo

Ik zou graag mijn pc eens formateren, ik heb dit als eens gedaan. (windows 10)
Maar dan was alles weg van mijn plex, gelukkig staan al mijn films en series op een externe hdd.
Maar ik moet deze allemaal terug toevoegen in mijn plex en ook staat dan alles als niet bekeken ook zijn de covers veranderd van bepaalde films en series alhoewel ik al een deel van de films en series heb gezien.

Is er een mogelijkheid om een soort van back-up te maken, en als ik plex dan opnieuw installeer dat ik gewoon de back-up kan terug zetten en dat alles dat ik al gezien heb staat als bekeken en ook de covers terug zet die ik zelf heb toegevoegd.

Beste antwoord (via svenverlype op 15-02-2022 18:02)

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 20:45
svenverlype schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:47:
Gebruik jij zelf ook plex en heb je dat al eens gedaan

[...]
Ja en ja. Geen enkel probleem gehad. Heb het gebruikt omdat ik mijn server naar een ander systeem ging verplaatsen.

Mijn Cardmarket-profiel

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ja dat kan, Plex heeft een artikel geschreven over hoe je dit kunt doen (die je had gevonden als je even kort had gegoogled).

https://support.plex.tv/a...p-plex-media-server-data/
https://support.plex.tv/a...r-data-directory-located/

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Bedankt voor de info had dit ook al gezien, maar begrijp niet goed hoe het in zen werk gaat.
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:23:
Ja dat kan, Plex heeft een artikel geschreven over hoe je dit kunt doen (die je had gevonden als je even kort had gegoogled).

https://support.plex.tv/a...p-plex-media-server-data/
https://support.plex.tv/a...r-data-directory-located/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

svenverlype schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:52:
Bedankt voor de info had dit ook al gezien, maar begrijp niet goed hoe het in zen werk gaat.

[...]
Tja, maar wat begrijp je niet?

We kunnen wel opnieuw opschrijven wat er op die site staat maar het is letterlijk "1 mapje" en "1 registersleutel" veiligstellen op, bijvoorbeeld, een USB-stick. En dan later weer op je nieuwe Windows inlezen / terugzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Dus het is gewoon die map kopiëren naar een usb stick of dergelijke en die register sleutel exporteren ook naar de usb stick.

En dan gewoon de map terug zetten als Windows terug is geïnstalleerd en hoe zet je die register sleutel dan terug.

Heb je dit zelf ook als eens geprobeerd
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Tja, maar wat begrijp je niet?

We kunnen wel opnieuw opschrijven wat er op die site staat maar het is letterlijk "1 mapje" en "1 registersleutel" veiligstellen op, bijvoorbeeld, een USB-stick. En dan later weer op je nieuwe Windows inlezen / terugzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
svenverlype schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:15:
Dus het is gewoon die map kopiëren naar een usb stick of dergelijke en die register sleutel exporteren ook naar de usb stick.

En dan gewoon de map terug zetten als Windows terug is geïnstalleerd en hoe zet je die register sleutel dan terug.

[...]
Ja, dat is exact wat op de site van Plex staat. Veel simpeler wordt het niet. Het maken van een registerbackup is ook allemaal op te zoeken.

https://pctipvandedag.nl/back-up-van-windows-register-maken

Enige eigen input wordt op Tweakers wel verwacht.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

svenverlype schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:15:

[...]
Nee, ik gebruik geen Plex. Maar je lijkt ook niet (verder) te lezen want er staat ook op 1 van die Plex-pagina's een linkje naar How to back up and restore the registry in Windows en daar staat in den treure uitgelegd hoe je een stukje registry beheert.

Echter, en dat wil ik vast uitspreken: registry is best belangrijk voor een PC en als je je er niet comfortabel bij voelt of denkt dat je echt niet weet waar het over gaat: doe het dan niet of laat iemand anders je helpen. 1x fout klikken of de verkeerde (hoofd)sleutel weggooien per ongeluk en je hele PC is "defect" qua OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Ja, dat is exact wat op de site van Plex staat. Veel simpeler wordt het niet. Het maken van een registerbackup is ook allemaal op te zoeken.

https://pctipvandedag.nl/back-up-van-windows-register-maken

Enige eigen input wordt op Tweakers wel verwacht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
svenverlype schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:47:

[...]
Ja en ja. Geen enkel probleem gehad. Heb het gebruikt omdat ik mijn server naar een ander systeem ging verplaatsen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Ok bedankt voor de info
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Heb nog een vraagje, dus al je je windows terug hebt geïnstalleerd dan moet je eerst terug je plex installer.
Moet je dan eerste terug al je films en series invoegen in je plex en dan die map terug zetten.
Of mag je van de eerste keer die map terug zetten zonder eerst je films terug in te voegen in plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Heb nog een vraagje, dus al je je windows terug hebt geïnstalleerd dan moet je eerst terug je plex installer.
Moet je dan eerste terug al je films en series invoegen in je plex en dan die map terug zetten.
Of mag je van de eerste keer die map terug zetten zonder eerst je films terug in te voegen in plex
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
svenverlype schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:27:

[...]
Als je de backup van Plex terugzet en je media staat op dezelfde locatie (dus bijvoorbeeld nog steeds op D:\Plex\TV Shows) dan hoef je je data niet opnieuw in Plex toe te voegen, die staan er dan namelijk al. Als je je media ook nog via Plex opnieuw zou moeten toevoegen heeft het maken van die backup geen nut. Dus nadat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd zet je je media terug op hetzelfde pad, dan zet je de Plex backup terug en daarna installeer je Plex opnieuw. Als je Plex daarna opent zie je al je media weer, inclusief de status van wat je hebt gezien.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik maak nooit backups van Plex, dan krijg je juist een lekker frisse database! Wel bewaar ik mijn kijkhistorie, die sync ik na indexatie weer terug. Er is een Trakt Scrobler plugin die ik hiervoor inzet.

EDIT:
Tegenwoordig gaat eea via de webhooks, hier is wel Trakt VIP en Plex Pass (beiden niet gratis) voor nodig om het te laten werken
lees ik in het blog erover.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2022 11:29 . Reden: Link naar Trakt scrobbler plugin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
svenverlype schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:25:
De volgorde maakt niet heel veel uit, zolang je de database als laatste terugzet en dat doet voordat je de bibliotheken weer gaat indexeren.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Nee, ik gebruik geen Plex. Maar je lijkt ook niet (verder) te lezen want er staat ook op 1 van die Plex-pagina's een linkje naar How to back up and restore the registry in Windows en daar staat in den treure uitgelegd hoe je een stukje registry beheert.

Echter, en dat wil ik vast uitspreken: registry is best belangrijk voor een PC en als je je er niet comfortabel bij voelt of denkt dat je echt niet weet waar het over gaat: doe het dan niet of laat iemand anders je helpen. 1x fout klikken of de verkeerde (hoofd)sleutel weggooien per ongeluk en je hele PC is "defect" qua OS.
Dat is niet zo best, om het hele vervuilde register terug te zetten van een oude windows installatie naar een verse Windows install. Omdat een nieuwe windows installatie meestal niet hetzelfde is als de oude windows. Ook staan in de oudere register programma's registraties, die niet in de nieuwe windows geinstalleerd staan. Wat niet ten goede komt.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Fijn dat je dat nog even komt aangeven want zoals in dit topic gewoon staat, is dat Plex aanraadt om een specifieke key te exporteren: https://support.plex.tv/a...p-plex-media-server-data/ Dat je dan dan verwart (of relateert) aan mijn linkje "hoe" je uberhaupt in het register moet komen, dat kan.

Gelukkig is @svenverlype al bijna 8 maanden zoet met de backup maken dus we horen vanzelf wel of al onze tips geholpen hebben :)

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Ja precies. Maar voor eventuele andere personen, is het fijn om te weten waarom je niet het hele register terug moet zetten in een nieuwe windows installatie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat werd dan ook gelukkig niet geadviseerd.

Om verwarring te voorkomen sluit ik het topic voorlopig. Mensen met een vervolgvraag kunnen natuurlijk altijd een nieuw topic openen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.