Hallo mede-tweakers,
Ik heb een nogal oude PC die een nieuwe C-schijf nodig heeft en nu kijk ik naar de Samsung 980 M.2.
Mijn moederbord, de Asus Z97 Pro, ondersteunt (volgens de handleiding) een M.2 (NGFF) SSD module. Verder staat er dit in de handleiding: "This socket supports M Key and type 2260/2280 storage devices."
Mijn vraag is dus of ik deze Samsung 980 kan installeren in mijn pc?
De bedoeling was eerst een nieuwe MB/CPU/Ram set in te bouwen maar gezien de prijzen van afgelopen jaren heb ik dat maar even uitgesteld. Echter een nieuwe harde schijf wordt nu echt wel nodig en ik hoop deze dan weer mee te nemen in de (later) geüpdate pc). Een 2.5 inch ssd aankopen vind ik dus zonde nu.
Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken en advies!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
Asus Z97 Pro met een Intel i7 4790 cpu en 16GB ram
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De handleiding van mijn MB geraadpleegd.
...
Ik heb een nogal oude PC die een nieuwe C-schijf nodig heeft en nu kijk ik naar de Samsung 980 M.2.
Mijn moederbord, de Asus Z97 Pro, ondersteunt (volgens de handleiding) een M.2 (NGFF) SSD module. Verder staat er dit in de handleiding: "This socket supports M Key and type 2260/2280 storage devices."
Mijn vraag is dus of ik deze Samsung 980 kan installeren in mijn pc?
De bedoeling was eerst een nieuwe MB/CPU/Ram set in te bouwen maar gezien de prijzen van afgelopen jaren heb ik dat maar even uitgesteld. Echter een nieuwe harde schijf wordt nu echt wel nodig en ik hoop deze dan weer mee te nemen in de (later) geüpdate pc). Een 2.5 inch ssd aankopen vind ik dus zonde nu.
Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken en advies!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
Asus Z97 Pro met een Intel i7 4790 cpu en 16GB ram
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De handleiding van mijn MB geraadpleegd.
...