Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Na het assembleren van een PC bij een vriend en het aanpassen van de geheugen frequentie naar 3600, start de PC helemaal niet meer. Na het opslaan van de instellingen gaat hij na een paar seconden weer uit, aan, uit, totdat de BIOS zichzelf reset en het geheugen weer op 2133 Mhz staat.
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Intel, waar dit aanpassen altijd "gewoon werkt". Klopt het dat je bij AMD meer moet spelen met voltages of genoegen moet nemen met minder? 3000 bijvoorbeeld?
Ik heb zowel met als zonder XMP, 3600 en 3400 geprobeerd. Ik heb geen fysieke toegang tot de PC op dit moment, en die zaken zoals voltage las ik dus later toen ik deze issue ging opzoeken.
Gigabyte Aorus Elite V2
Ryzen 5800X
Corsair 32GB kit, 3600 (CMK32GX4M2D3600C18)
Tips zijn welkom!
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Intel, waar dit aanpassen altijd "gewoon werkt". Klopt het dat je bij AMD meer moet spelen met voltages of genoegen moet nemen met minder? 3000 bijvoorbeeld?
Ik heb zowel met als zonder XMP, 3600 en 3400 geprobeerd. Ik heb geen fysieke toegang tot de PC op dit moment, en die zaken zoals voltage las ik dus later toen ik deze issue ging opzoeken.
Gigabyte Aorus Elite V2
Ryzen 5800X
Corsair 32GB kit, 3600 (CMK32GX4M2D3600C18)
Tips zijn welkom!