Hosting shoutcast server binnen nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 12:20
Hallo allemaal,

Ik ben serieus opzoek naar een oplossing om een shoutcast server te hosten bij een bedrijf gelokaliseerd in nederland.

Ik heb me rot gezocht op het internet, maar dit waren bedrijven die buiten nederland gevestigd zijn.

Via http://www.webhosters.nl heb ik helaas ook niks kunnen vinden.

Weet iemand een GOED bedrijf binnen nederland die mij deze oplossig kan bieden?

Ga niet roepen dat het vreselijk duur is, dat weet ik en ik ben bereid ervoor (eventueel veel) te betalen.. :)

Groeten,

A.

Een dag is een dag...

Verwijderd

Niet echt de juiste maar check deze eens

http://www.tweakers.net/aanbod/21940

al moet je dan wel je eigen server leveren

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Je kunt toch zelf ergens een co-located machine neerzetten? Verder is het alleen een kwestie van veel bandbreedte :)

• Rukapul
Op donderdag 23 augustus 2001 11:49 schreef Halon 1202 het volgende:
Niet echt de juiste maar check deze eens

http://www.tweakers.net/aanbod/21940

al moet je dan wel je eigen server leveren
Dat is toch een grap he? Op deze manier kan ik m'n 100mbit universiteits aansluiting ook wel gaan verhuren. Dat is echter tegen de regels en ik kan me niet voorstellen dat dat in dit geval anders is.

Overigens kost een shoutcast server _veel_ bandbreedte.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wellicht kan je hier plugnet.be wat mee?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• aKeY
[b]Op donderdag 23 augustus 2001 11:54 schreef
Overigens kost een shoutcast server _veel_ bandbreedte.
Weet ik.... maar ben bereid om er veel voor te betalen...

Nog meer info?

Alvast bedankt !

Een dag is een dag...

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 12:11 schreef aKeY het volgende:

[..]

Weet ik.... maar ben bereid om er veel voor te betalen...

Nog meer info?

Alvast bedankt !
Als je bij een "normale" hoster gaat zitten en je huurt ruimte voor server heb je 20gb per maand.. voor +/- fl200
Ik weet niet hoelang je il uitzenden maar je komt zeker wel over 50gig heen als je 24/7 zit :)

Defunctus Deo Juvente

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Niet al te zware linux doos bij trueserver en veel bandwith inkopen.

Done :) Goedkoper dan een virtual oplossing denk ik.

Verwijderd

Gaat een hoop geld kosten..
Colo gaat ook duur worden want als je live wil uitzenden heb je ook een verbinding nodig van uit waar je uitzend naar je server toe..

en die verb staat dan de gehele dag open.. < Duur >
Ik heb een tijdje bij het IIE een shoutcast server gehost en dat ging redelijk

Amsterdam 512kb lijn ---> IIE 2mbit --> uitzenden.

Maar ja dat is opgehouden en trouwens de lol was er af.. hehe

maar als je vragen heb hoor ik het wel

• jep

jep

Ik stream van chello naar mn server op 2mbit en dat gaat heel goed, maar kost ook errug veel geld.

• aKeY
Nee ik ga (nog) niet live uitzenden.

De bedoeling is dat het programma die de streams verzorgt ook op de server draait.

Dit alles wil ik op een linux machine doen, maar eerst moet ik een goede stabiele linux streamer vinden voordat ik hier aan begin...

Ik heb winamp al op een M$ ME machine geprobeerd, veel leuke tools (crossfade, live uitzenden, bla bla), alleen crashd mij te vaak.

Onder linux heb ik Xmms gehad met de nodige plugins, maar niet werkend gekregen (bleef ook elke keer hangen).

Toen windows2000 geinstalleerd samen met winamp super stabiel, alleen ging de streaming niet goed.. haperingen te snel afspelen etc...

En dit alles op een PIII 500Mhz, 196 Mb geheugen, awe64 geluidskaart.

Mijn "ideale" oplossing zou zijn:

- Linux shoutcast server
- Streaming programma onder linux (liefst met een GUI)

Met mogelijkheid tot:

- Crossfaden
- Live uitzenden (in de toekomst)
- Multiple playlists
- 128 Kbps streamen
- Minimaal 100 luisteraars.

Momenteel draai ik thuis een shoutcast server op mijn linuxmachine op 24 Kbps, met liveuitzending, via winamp op een ME machine..
Hier kunnen maximaal 10 mensen naar luisteren, en dan gaat het fout, buffering, etc, etc....

Dus dit is eigenlijk wat ik van plan ben...

Een dag is een dag...

• aKeY
Op donderdag 23 augustus 2001 14:02 schreef j3p het volgende:
Ik stream van chello naar mn server op 2mbit en dat gaat heel goed, maar kost ook errug veel geld.
1: Met hoeveel Kbps zend je uit?
2: Hoeveel luisteraars kun je aan zonder dat het begint te bufferen?

Een dag is een dag...

• Rukapul
Het nadeel van Chello is toch wel dat je met die 16kB = 128 kbit/s maximaal op 128 kbit/s kan streamen en dan mag je ook nog eens niets anders met je verbinding doen.

Overigens 128 kbit/s en 100 luisteraars is > 10 mbit/s! (Dat is al meer dan 5GB per uur aan dataverkeer.)

• jep

jep

Op donderdag 23 augustus 2001 14:04 schreef aKeY het volgende:

[..]

1: Met hoeveel Kbps zend je uit?
2: Hoeveel luisteraars kun je aan zonder dat het begint te bufferen?
ligt eraan, normaal 56kbit maar 128 ook wel eens..

56kbit kan ik 40 man aan, anders de helft.

Jij wil meer dan 100.. auwa in knipje :) een 2mbit lijntje zoals deze kost je meer dan 7000 piek..

Verwijderd

We horen vrijdag of maandag of we in zee gaan met UPC die gaan naar alle waarschijnlijkheid 2X een leuke internet verbinding neer leggen bij ons thuis voor onze website..

en daar pakken we denk ik ook weer streaming media mee op.
maar vroeger ( 1 jaar geleden :-) hadden we met chello vaak problemen met het uploaden van de stream naar de server op het iie.nl

• jep

jep

* jep zit nu op priority online, als je ervaringen wil.. jep@servicez.org =)

• aKeY
Op donderdag 23 augustus 2001 14:24 schreef Rukapul het volgende:
Het nadeel van Chello is toch wel dat je met die 16kB = 128 kbit/s maximaal op 128 kbit/s kan streamen en dan mag je ook nog eens niets anders met je verbinding doen.

Overigens 128 kbit/s en 100 luisteraars is > 10 mbit/s! (Dat is al meer dan 5GB per uur aan dataverkeer.)
Ok klopt, maar dat is geen probleem... (nee ik heb de staatsloterij niet gewonnen :) )

Ik heb net nog even op webhosters.nl gekeken en een vergelijkende test gedaan van diverse providers.

Ben ik nu gek of klopt het dat er veel hosting providers onbeperkt data verkeer toestaan?

Een dag is een dag...

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 15:10 schreef aKeY het volgende:
Ben ik nu gek of klopt het dat er veel hosting providers onbeperkt data verkeer toestaan?
Klopt, alleen zit er wel bij de meeste een fair use policiy bij :( dus het is onbeperkt zolang je de fairuse policy na leeft

• aKeY
Klopt, alleen zit er wel bij de meeste een fair use policiy bij :( dus het is onbeperkt zolang je de fairuse policy na leeft
Dus 99% zeker geen streaming media... :(

Een dag is een dag...

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

www.iptower.nl

hosten zelf ook het 1 en ander aan shoutcast...

suc6

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Voor dit soort "geintjes" is Nederland nog niet goed voor. Kijk maar naar Amerika. www.live365.com als grote voorbeeld. Dat zijn zuigende verbindingen.

In Nederland zijn de datalijnen gewoon nog te duur in vergelijking met Amerika. Ik zou zeggen. Zet een machine in Amerika neer en 1 lijn van Nederland naar Amerika en zend daar uit.

Of een nog mooiere opzet. Zet bij elke provider 1 machine neer voor intern door streamen van de audio :P

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
is protagonist.nl/ die 100 mb niks? kan je audio en video streamen :)

• aKeY
Kijk nou komen we ergens :)

Even verder lezen....

Een dag is een dag...

Verwijderd

Wat jij wil kost auwa... als je 100 luisteraars @ 128 kbit/s wilt streamen... hmpff.. hoeveel duizendjes per maand wil je kwijt? (Ja.. duizendjes.. dat leest gij goed..)

Het wordt tijd voor IPv6....

• aKeY
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:39 schreef griebels het volgende:
Wat jij wil kost auwa... als je 100 luisteraars @ 128 kbit/s wilt streamen... hmpff.. hoeveel duizendjes per maand wil je kwijt? (Ja.. duizendjes.. dat leest gij goed..)

Het wordt tijd voor IPv6....
I know, I know....

Kheb misschien al een (tijdelijke) oplossing...

Het bedrijf waar ik werk heeft momenteel een 2Mb lijn liggen, ik heb mijn collega's nog eens royaal een bakje koffie aangeboden, en gevraagd of het mogelijk was om mijn situatie te hosten op één van de servers...

Hoorde ik van hun dat meerdere mensen binnen het bedrijf druk bezochte website's hier hosten, dus dit was geen probleem..

Toch weer een voordeel als je bij een heel bekende TV en radio maatschappij werkt... :)

Had ik eerder moeten weten... |:(

Maarja, dit is natuurlijk tijdelijk, want als ik bv. hier weg ben, is de radio uiteraard ook weg.....

Dus kga nog ffe verder zoeken...

Een dag is een dag...

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:56 schreef aKeY het volgende:

[..]

I know, I know....

Kheb misschien al een (tijdelijke) oplossing...

Het bedrijf waar ik werk heeft momenteel een 2Mb lijn liggen, ik heb mijn collega's nog eens royaal een bakje koffie aangeboden, en gevraagd of het mogelijk was om mijn situatie te hosten op één van de servers...

Hoorde ik van hun dat meerdere mensen binnen het bedrijf druk bezochte website's hier hosten, dus dit was geen probleem..

Toch weer een voordeel als je bij een heel bekende TV en radio maatschappij werkt... :)

Had ik eerder moeten weten... |:(

Maarja, dit is natuurlijk tijdelijk, want als ik bv. hier weg ben, is de radio uiteraard ook weg.....

Dus kga nog ffe verder zoeken...
Je werkt bij.. :)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

live365 werkt perfect, je moet alleen een goeie verbinding hebben. :7

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op zondag 26 augustus 2001 10:51 schreef steeg het volgende:
live365 werkt perfect, je moet alleen een goeie verbinding hebben. :7
doh, ik heb ook een live365 station. URL is http://www.live365.com/stations/284728 (staat ook in me sig). Ben nu bezig met een website ervoor >:)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:47

JJJ

Wat je zou kunnen doen is bij die hosters die ongelimiteerd aanbieden uitleggen dat je een shoutcast server 24/7 wilt draaien. Als ze dat weten is misschien 1 wel zo gek genoeg om dat te accepteren, en dan kun je daar een server draaien, met toestemming van die hoster die daar mee akkoord is gegaan.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 16:28 schreef JJJ het volgende:
Wat je zou kunnen doen is bij die hosters die ongelimiteerd aanbieden uitleggen dat je een shoutcast server 24/7 wilt draaien. Als ze dat weten is misschien 1 wel zo gek genoeg om dat te accepteren, en dan kun je daar een server draaien, met toestemming van die hoster die daar mee akkoord is gegaan.
En het contractueel vast laten leggen >:)

Maar dan is je host ook na de eerste maand falliet :D

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:08 schreef sproggle het volgende:

[..]

En het contractueel vast laten leggen >:)

Maar dan is je host ook na de eerste maand falliet :D
Dat hoeft niet (dat ie failliet gaat). Maar zo'n hoster dan gewoon in een contract lokken, en dan lekker shoutcasten. Ik vind het op zich een goed idee >:)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:11 schreef JJJ het volgende:

[..]

Dat hoeft niet (dat ie failliet gaat). Maar zo'n hoster dan gewoon in een contract lokken, en dan lekker shoutcasten. Ik vind het op zich een goed idee >:)
Hosters die zo dom zijn om zoiets te doen hebben waarschijnlijk niet veel verstand van zaken en zullen dus ook niet groot zijn. Grote kans dat het dag dag wordt.

Verwijderd

je kan opzich best wel onbeperkt dataverkeer verkopen, als je gewoon de lijn dichtknijpt is dat geen probleem

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:24 schreef Kertje het volgende:
je kan opzich best wel onbeperkt dataverkeer verkopen, als je gewoon de lijn dichtknijpt is dat geen probleem
Dan heet het IMHO geen onbeperkt dataverkeer, het is dan namelijk beperkt. (ok, 100Mbit is ook een beperking maarja..)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kijk maar ff op de site van het bedrijf waar ik werk.
We bieden, Real, Windows Media, en Quicktime aan.

En we hebben een compleet eigen netwerk.

www.servecast.com

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:37 schreef tbusquet het volgende:
Kijk maar ff op de site van het bedrijf waar ik werk.
We bieden, Real, Windows Media, en Quicktime aan.

En we hebben een compleet eigen netwerk.

www.servecast.com
Jullie leveren geen nederlands support? :?
http://www.servecast.com/servecast_dutch/support.html

;)

• JJJ

JJJ

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:16 schreef Heineken het volgende:

[..]

Hosters die zo dom zijn om zoiets te doen hebben waarschijnlijk niet veel verstand van zaken en zullen dus ook niet groot zijn. Grote kans dat het dag dag wordt.
Voor de hoster. Maar met deze methode heb je iig. meeste kans denk ik.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:32 schreef sproggle het volgende:

[..]

Dan heet het IMHO geen onbeperkt dataverkeer, het is dan namelijk beperkt. (ok, 100Mbit is ook een beperking maarja..)
volgens mij kun je als je zegt ongelimiteerde dataverkeer wel de definitie geven, netzoveel als je eruit kan trekken...als je het zo bekijkt is het dus wel onbeperkt... zelf als je zeg dat je onbeperkt mag eten voor 30 gulden...maar als je zoveel eet dat het eten op is kun je wel willen maar dan krijg je ook niks meer :+
Pagina: 1