Toon posts:

Shelly Button1 stuurt geen URL, lijkt het.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mbln
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-01 23:15
Mijn vraag
Ik heb een Shelly Button1 en een Shelly Plug S. De plug kan ik via mijn browser bedienen met de url: http://192.168.x.xxx/relay/0?turn=toggle.
Maar als ik diezelfde url in de Button1 zet dan komt die niet aan bij mijn plug.
Wat doe ik verkeerd?

Beste antwoord (via rens-br op 04-04-2022 12:17)

• azwerus
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05-2022
Nieuwe button gekocht.
Die deed het direct met precies dezelfde instellingen.
Button retour leverancier.

AZW

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De button1 is geen relais dat aan of uitgezet kan worden. Het is simpelweg een drukknop die kan registreren of er op de knop gedrukt wordt of niet.

Zie ook de documentatie:
Shelly Button1 supports the following actions, which can be set as described at /settings/actions:

shortpush_url URL to access when switch is pressed short
double_shortpush_url URL to access when switch is 2x pressed short
triple_shortpush_url URL to access when switch is 3x pressed short
longpush_url URL to access when switch is pressed long
De knop heeft dus geen aan- of uit en kan ook niet daartussen schakelen. Hij weet alleen of hij niet ingedrukt wordt op het moment.

De vraag is dus een beetje waar/hoe je die url in de button1 zet? Ik ken de software inhoudelijk verder niet.

Overigens hebben we voor dit soort kleine vragen het volgende topic: [Shelly] Ervaringen & Discussie
Scheelt een eigen topic maken :)

[Voor 5% gewijzigd door Gizz op 15-02-2022 14:53]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Gizz maar ik denk dat @mbln met de button1 de Shelly Plug S wilt schakelen, door de link in te vullen bij Actions.

@mbln verder weet ik even niet hoe het zit met de links, maar kan het zijn dat je ook username en password mee moet geven?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@rens-br ah dat zou kunnen. De beschrijving 'diezelfde url in de Button 1 zetten' was voor mij iets te generiek :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mbln
Sorry voor de verwarring. Ik wilde inderdaad met de button1 de plug kunnen aanzetten.
Raar genoeg doet deze het nu ineens wel.
Misschien moest ik wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azwerus
ik heb hetzelfde probleem.
Als ik op de button klik kan ik in home.shelly.cloud zien dat de button reageert, bij alle vier types drukken. Maar het URL commando naar de plug S wordt niet uitgevoerd.
Als ik de URL via mijn browser invoer gaat de Plug S wel aan of uit.

Wie weet wat ik fout doe?

AZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbln
Probeer het eens met de cloud uitgezet.
Bij mij werkt het nu altijd goed, maar waarom dat zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbln
En probeer Shelly Home app ipv de Shelly Cloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azwerus
Dank MBLN.

Helaas helpt het niets. En ik maak van beide gebruik, zowel van de app alsook van home.shelly.cloud.
Wat ik ook doe, het heeft geen effect. Ik zie dat de button reageert op een druk op de knop omdat de stipjes wijzigen op de button, maar er gebeurt niets.

AZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbln
Je weet zeker dat er geen typfouten zitten in de opdracht? Juiste ip enzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbln

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbln
Helpt dit?

• azwerus
@mbln

ik had je reactie niet gezien. ja, de url moet goed zijn. Ik kan ook zien aan de puntjes op de schakelaar dat hij van instelling veranderd als ik op de button klik, maar er gebeurt verder niets.

AZW

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• azwerus
Nieuwe button gekocht.
Die deed het direct met precies dezelfde instellingen.
Button retour leverancier.

AZW

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee