Toon posts:

Prioriteitenlijst games

Pagina: 1
Acties:

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-01 18:01
Hoi allen,

Ik ben al een tijd op zoek naar iets van een app/site om mijn spellen bij te houden en wat ik nog wil spelen.
Sinds ik vader ben, heb ik weinig tijd om te spelen en begin ik een spel die ik dan vergeet en niet afmaak ;w .

Zo ben ik de afgelopen heel wat spelletjes begonnen maar weinig daadwerkelijk afgemaakt, soms denk ik er nog wel eens aan en dan maak ik er een jaar later af (zoals onlangs Cyberpunk 2077).

Een tijd geleden heb ik het in excel bijgehouden, maar dat was redelijk onoverzichtelijk en irritant om bij te houden.

Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben?
Iemand een idee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft de game "achievements" zoals op Xbox of Steam? Dan zie je op die site dus in 1 oogopslag waar je nog geen 100% hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

MarkyB

The original

Wat wil je precies bijhouden? Je benoemt nu 3 waarden (naam spel, nog te spelen en prioriteit),

SpelNog te spelen?Prioriteit

Hoe maakt Excel dit onoverzichtelijk voor je? Wat voor database verwacht je?

• LisannevdL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-12-2022
Zeker weten herkenbaar. Ik heb hier echt jaren naar gezocht maar nooit iets kunnen vinden wat precies deed wat ik wilde. Mijn oplossing? Ik heb zelf een desktop/mobile app gebouwd! (Gratis, btw)

Mijn profiel: https://infinitebacklog.nl/users/adilya

Hiermee kan je je cross-platform game collectie bijhouden in status/completion/platform en wat je maar wil, waardoor je met filters zo de juiste game terug kan vinden. Als je Steam of Playstation hebt dan kan je ook al je games importeren en hoef je alleen nog maar je status/completion aan te passen. Overige platformen kan je handmatig toevoegen door in de database te zoeken naar de game!

Bijkomend is er ook een social aspect met een friend feed waar je alle recent gespeelde games, behaalde achievements en dergelijke van je vrienden ziet, en een community feed waar je ziet waar andere gamers het over hebben, potentieel met een filter op enkel de games die je zelf hebt.

Neem vooral een kijkje, ik denk dat het een uitkomst zal zijn voor je!

[Voor 12% gewijzigd door LisannevdL op 15-02-2022 14:21]

Mijn social gaming community / game collection tracker: https://infinitebacklog.nl/users/adilya

• Elsandre
MarkyB schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:15:
Wat wil je precies bijhouden? Je benoemt nu 3 waarden (naam spel, nog te spelen en prioriteit),

SpelNog te spelen?Prioriteit

Hoe maakt Excel dit onoverzichtelijk voor je? Wat voor database verwacht je?
Mijn variabelen waren in excel:

Nog te spelen:
-Naam / Prijs / cijfer 1-10 / releasedate

Speel ik:
-Naam / cijfer 1-10 / Spel % schatting /releasedate

Ik had mijn prioriteiten ingesteld op cijfer > releasedate voor games die ik speelde.
Meestal kwam er een spel tussendoor die ik tweedehands hier voor een redelijke prijs kon krijgen waardoor mijn prioriteit verschoof. maar het oude spel wil ik dan wel ooit afmaken.

[Voor 33% gewijzigd door Elsandre op 15-02-2022 14:29]

• Elsandre
LisannevdL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:18:
Zeker weten herkenbaar. Ik heb hier echt jaren naar gezocht maar nooit iets kunnen vinden wat precies deed wat ik wilde. Mijn oplossing? Ik heb zelf een desktop/mobile app gebouwd! (Gratis, btw)
Klink goed, even kijken dan maar.

Zijn jullie een bedrijf? kan niet zo goed zien wat jullie verdienmodel is of zo?

[Voor 10% gewijzigd door Elsandre op 15-02-2022 14:24]

• Elsandre
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:14:
Heeft de game "achievements" zoals op Xbox of Steam? Dan zie je op die site dus in 1 oogopslag waar je nog geen 100% hebt.
Ik ben wel een completionist, maar ik heb niet echt 1 of 2 platformen waarop ik speel. ik speel op PC/ PS5/ Xbox series S/Switch. Denk dat er weinig sites/apps zijn die dat bijhouden?

• MAX3400

MAX3400

Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik ben wel een completionist, maar ik heb niet echt 1 of 2 platformen waarop ik speel. ik speel op PC/ PS5/ Xbox series S/Switch. Denk dat er weinig sites/apps zijn die dat bijhouden?
https://www.trueachievements.com/
https://www.truetrophies.com/
https://truesteamachievements.com/

Voor de Switch, geen idee. Zullen vast andere sites in die niche gedoken zijn. Maar ja, zit nu jouw probleem tussen stoel & keyboard (veel interesses, eigen inzichten & prioriteiten) of in de inrichting van games in 2022? ;) Ik ben ook wel eens enorm druk (en speel overigens alleen op de Xbox) maar in je startpost zeg je "vergeet en dan niet afmaak" terwijl je geen idee hebt (soms) waar je ooit mee bezig was.

En allicht, geen idee of je 2 games per jaar speelt of 90; ook dat scheelt in gewoon een Post-IT (digitaal of analoog) bijhouden of op 8 websites registreren voor automatische updates / progressie.

• LisannevdL
Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Klink goed, even kijken dan maar.

Zijn jullie een bedrijf? kan niet zo goed zien wat jullie verdienmodel is of zo?
Nee, de site is opgezet door mij en mijn broer als hobbyproject. Het is initieel begonnen als een project voor mij om beter te worden in front-end, toen ik mijn overstap van designer naar developer maakte een aantal jaren terug. Mijn broer is altijd al een back-end developer geweest en hielp me hier graag in om dit concept uit te werken waar wij al jaren naar zochten. We bleven echter maar coole features bedenken en toen vrienden van ons ook enthousiast waren over de site hebben we 'm afgelopen zomer uit de early access gehaald en volledig geopend naar buiten.

Maaar, er zijn uiteraard wel kosten, zeker nu de community van de site een beetje groeit. We hebben beide een hekel aan advertenties dus hebben ervoor gekozen om een Patreon op te zetten. De site is volledig gratis te gebruiken, maar als Patreon (1-3 euro p/m) krijg je wat kleine extra's (https://infinitebacklog.nl/unlock-class/).

We gaan hier uiteraard geen bakken geld mee verdienen, maar het idee is om de kosten te dekken en om uiteindelijk (als we genoeg Patrons hebben) nieuwe features als Xbox syncing toe te voegen die nu nog te duur voor ons zijn. :)

Mijn social gaming community / game collection tracker: https://infinitebacklog.nl/users/adilya

• Elsandre
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:33:
[...]

https://www.trueachievements.com/
https://www.truetrophies.com/
https://truesteamachievements.com/

Voor de Switch, geen idee. Zullen vast andere sites in die niche gedoken zijn. Maar ja, zit nu jouw probleem tussen stoel & keyboard (veel interesses, eigen inzichten & prioriteiten) of in de inrichting van games in 2022? ;) Ik ben ook wel eens enorm druk (en speel overigens alleen op de Xbox) maar in je startpost zeg je "vergeet en dan niet afmaak" terwijl je geen idee hebt (soms) waar je ooit mee bezig was.

En allicht, geen idee of je 2 games per jaar speelt of 90; ook dat scheelt in gewoon een Post-IT (digitaal of analoog) bijhouden of op 8 websites registreren voor automatische updates / progressie.
Ik speel ongeveer 5-10 verschillende games per jaar. Mijn probleem is dat mijn interesse tijdelijk door een ander spel wordt afgeleid als ik er even geen zin in hebt en dat het dan wordt vergeten.

Die sites laten alleen de trophies zien? Ik kan niet echt zien wat de status per game is van een user.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben redelijk van het pas een nieuw spel beginnen als ik het andere echt klaar mee ben (goed genoeg) uitgespeeld of echt zat (looking at you RDR2).
Scheelt ook dat ik een sterke voorkeur heb voor prg/adventure/platform games en niet de ene keer zin heb in een rpg en 3 dagen later een racer.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Elsandre
LisannevdL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Nee, de site is opgezet door mij en mijn broer als hobbyproject. Het is initieel begonnen als een project voor mij om beter te worden in front-end, toen ik mijn overstap van designer naar developer maakte een aantal jaren terug. Mijn broer is altijd al een back-end developer geweest en hielp me hier graag in om dit concept uit te werken waar wij al jaren naar zochten. We bleven echter maar coole features bedenken en toen vrienden van ons ook enthousiast waren over de site hebben we 'm afgelopen zomer uit de early access gehaald en volledig geopend naar buiten.

Maaar, er zijn uiteraard wel kosten, zeker nu de community van de site een beetje groeit. We hebben beide een hekel aan advertenties dus hebben ervoor gekozen om een Patreon op te zetten. De site is volledig gratis te gebruiken, maar als Patreon (1-3 euro p/m) krijg je wat kleine extra's (https://infinitebacklog.nl/unlock-class/).

We gaan hier uiteraard geen bakken geld mee verdienen, maar het idee is om de kosten te dekken en om uiteindelijk (als we genoeg Patrons hebben) nieuwe features als Xbox syncing toe te voegen die nu nog te duur voor ons zijn. :)
Dat klink erg goed, vind het ook wel leuk om dit soort projectjes te steunen. Tof dat je ook een nog te spelen/mee bezig status hebt. Dat is eigenlijk precies wat ik zoek, haha. _/-\o_

• MAX3400

MAX3400

Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:39:
[...]

...Ik kan niet echt zien wat de status per game is van een user.
Wat bedoel je?

Op https://www.trueachieveme...gonQontrol/gamecollection zie je bijvoorbeeld mijn progressie uitgedrukt in achievements hoe ver ik met de game ben.

Bedoel je dat niet en meer "hoe ver ben ik in een spel" of "heb ik gesprek A al gehad met baas 4"; ik geloof niet dat enig spel dat ooit bijhoudt.

• Elsandre
DropjesLover schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:41:
Ik ben redelijk van het pas een nieuw spel beginnen als ik het andere echt klaar mee ben (goed genoeg) uitgespeeld of echt zat (looking at you RDR2).
Scheelt ook dat ik een sterke voorkeur heb voor prg/adventure/platform games en niet de ene keer zin heb in een rpg en 3 dagen later een racer.
Pff RDR2 was ik ook zat idd. echt teveel herhaling. verhaal was wel vermakelijk en het sfeertje was wel tof alleen het duurde echt te lang. Maar helaas kan ik me slecht aan 1 spel binden, zeker als het me niet echt 100% pakt en me in de wereld trekt (dit komt tegenwoordig maar weinig voor bij mij).

[Voor 12% gewijzigd door Elsandre op 15-02-2022 14:46]

• LisannevdL
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Wat bedoel je?

Op https://www.trueachievements.com/gamer/OctagonQontrol zie je bijvoorbeeld mijn progressie uitgedrukt in achievements hoe ver ik met de game ben.

Bedoel je dat niet en meer "hoe ver ben ik in een spel" of "heb ik gesprek A al gehad met baas 4"; ik geloof niet dat enig spel dat ooit bijhoudt.
Er is nog een verschil tussen een game 100%en (en dus volgens een trophy/achievement site zichtbaar af hebben) en een spel uitspelen. Hoewel ik een completionist ben en graag de platinum trophy haal, zit dit er echt niet altijd in en dan is het, zeker met een grote lijst games, echt niet duidelijk welke ik heb uitgespeeld en welke niet. Uiteraard zou je dat nog wel moeten weten als je er even over na denkt, maar je kan niet makkelijk filteren om te zien wat er nog op je backlog staat.

• Elsandre
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Wat bedoel je?

Op https://www.trueachieveme...gonQontrol/gamecollection zie je bijvoorbeeld mijn progressie uitgedrukt in achievements hoe ver ik met de game ben.

Ik bedoel meer dat je een spel nog moet spelen en de status van een spel is.
Als ik naar mezelf kijk speel ik niet elk spel 100%, zeker nu niet meer nu ik zo weinig tijd heb.

• MAX3400

MAX3400

LisannevdL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Er is nog een verschil tussen een game 100%en (en dus volgens een trophy/achievement site zichtbaar af hebben) en een spel uitspelen. Hoewel ik een completionist ben en graag de platinum trophy haal, zit dit er echt niet altijd in en dan is het, zeker met een grote lijst games, echt niet duidelijk welke ik heb uitgespeeld en welke niet. Uiteraard zou je dat nog wel moeten weten als je er even over na denkt, maar je kan niet makkelijk filteren om te zien wat er nog op je backlog staat.
+
Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Ik bedoel meer dat je een spel nog moet spelen en de status van een spel is.
Nou ja, wat ik net probeer te vragen en allicht is er een verschil in "term & begrip" maar als een game niet een "signaal" aan boord heeft of je iets uitgespeeld hebt. Of aan hoofdstuk 4 zit. Of zwaard B niet gevonden hebt. "Hoe" is het dan meetbaar waar je bent of waarom het op je backlog moet?

Klinkt namelijk hetzelfde als: ik heb een boekenkast met comic, literatuur, dagboeken en woordenboeken. Ik heb geen boekenleggers. En elke dag kan de volgorde op de planken veranderen. Help me met bijhouden waar ik gebleven ben.

[Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 15-02-2022 14:47]

• Elsandre
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Nou ja, wat ik net probeer te vragen en allicht is er een verschil in "term & begrip" maar als een game niet een "signaal" aan boord heeft of je iets uitgespeeld hebt. Of aan hoofdstuk 4 zit. Of zwaard B niet gevonden hebt. "Hoe" is het dan meetbaar waar je bent of waarom het op je backlog moet?

Klinkt namelijk hetzelfde als: ik heb een boekenkast met comic, literatuur, dagboeken en woordenboeken. Ik heb geen boekenleggers. En elke dag kan de volgorde op de planken veranderen. Help me met bijhouden waar ik gebleven ben.
Ik snap wat je bedoeld en denk dat mijn doel iets simpelers is dan dat je de progressie via trophies vastlegt. Ik wil graag in een oogopslag een lijst kunnen zien waar ik mee bezig ben en wat ik nog moet spelen. Dat kan ik niet via een trophy-progressie site als ik dat zo zie?

Maar als ik dat verkeerd heb dan hoor ik dat graag :)

• MAX3400

MAX3400

Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Ik snap wat je bedoeld en denk dat mijn doel iets simpelers is dan dat je de progressie via trophies vastlegt. Ik wil graag in een oogopslag een lijst kunnen zien waar ik mee bezig ben en wat ik nog moet spelen. Dat kan ik niet via een trophy-progressie site als ik dat zo zie?

Nee, ik denk dat we hetzelfde weten / bedoelen. En ja, puur op trophies / achievements, zijn veel verhaallijnen niet bij te houden of, voor jezelf, in een categorie / voorkeur / cijfer te vangen (zoals je voorheen deed).

Maar dan is letterlijk mijn vraag; en misschien 1000% te simpel: "hoe" denk je een oplossing te realiseren voor een "gedachtenkronkel" over hoe jij "progressie" schetst in games? De ene persoon vindt progressie in tijd dus "3 uur gespeeld in game A". De andere in trophies "zoveel punten gescoord met trophies". De derde misschien in verhaal "baas 4 afgerond en nu verder".

Maar dit kan je natuurlijk niet universeel voor elke game doen. Er zit, hoe je het ook wendt of keert, dus een menselijke factor of interactie in om te weten "hier ben ik gebleven" en "die moet dus op mijn backlogje".

• LisannevdL
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:46:
[...]

+

[...]

Automatisch bestaat dit niet nee, maar je kan het wel zelf meetbaar maken door er tags oid aan te hangen.

Om jouw voorbeeld te gebruiken, als dat je met een boekenlegger aan geeft dat je halverwege het boek bent weet je dat je er nog mee bezig bent en hem een keer af wilt maken. Geen boekenlegger op de stapel gelezen = klaar met het boek. Of je hem nou hebt uitgelezen, kut vind en niet meer verder wil lezen of er genoeg van hebt - dit is duidelijk doordat je de boekenlegger eruit haalt. Bij een achievement site is dit niet duidelijk als je game op 75% staat :)

Om het dan nog maar even niet te hebben over de games die je ooit gekocht hebt met een sale maar nog nooit gestart, die helemaal niet terug komen in de lijst omdat je ze nog niet gespeeld hebt :)

• Elsandre
Ik heb een account aangemaakt op infinitebacklog.nl.
Zier er wel professioneel uit voor een hobbyproject.

Van het weekend maar een beetje aanvullen dan maar en kijken of het bij mij past.
Dank jullie wel voor de snelle reacties allen _/-\o_

• Elsandre
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Nee, ik denk dat we hetzelfde weten / bedoelen. En ja, puur op trophies / achievements, zijn veel verhaallijnen niet bij te houden of, voor jezelf, in een categorie / voorkeur / cijfer te vangen (zoals je voorheen deed).

Maar dan is letterlijk mijn vraag; en misschien 1000% te simpel: "hoe" denk je een oplossing te realiseren voor een "gedachtenkronkel" over hoe jij "progressie" schetst in games? De ene persoon vindt progressie in tijd dus "3 uur gespeeld in game A". De andere in trophies "zoveel punten gescoord met trophies". De derde misschien in verhaal "baas 4 afgerond en nu verder".

Maar dit kan je natuurlijk niet universeel voor elke game doen. Er zit, hoe je het ook wendt of keert, dus een menselijke factor of interactie in om te weten "hier ben ik gebleven" en "die moet dus op mijn backlogje".
Dat is voor mij altijd de vraag waar ik nog geen duidelijk oplossing voor heb. Ik ga maar die site van Lisanne proberen en kijken of dat wat voor mij is.

[Voor 3% gewijzigd door Elsandre op 15-02-2022 15:00]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:07
Super herkenbaar, bijna 1-op-1.

De eerste stap is accepteren dat het vaderschap er o.a. voor zorgt dat je niet meer alles kan spelen wat je zou willen, het is gewoon niet anders :)

Ook ik ben een Excel bij gaan houden (in dit geval Google Sheets) om inzicht te krijgen in wat ik heb en wat ik nog zou willen hebben. In de basis maak ik onderscheid tussen games die ik nog niet heb gespeeld, waar ik mee bezig ben, die uitgespeeld zijn en waarmee ik ben gestopt. Teveel games in 'mee bezig' en 'gestopt' geeft aan dat er iets mis gaat, want dat werkt niet (en teveel games in 'niet gespeeld' maar wel 'in bezit' legt bloot dat ik gewoon teveel games koop :X )

De stap die ik daarna heb gezet is het toevoegen gemiddelde tijdsduur om de game uit te spelen, waarbij ik als bron de site howlongtobeat.com gebruik.

De laatste stap is het maken van een gameplanning per week, o.b.v. gemiddelde beschikbare gametijd per week. Het klinkt mega suf, maar dit was voor mij echt een eye-opener. Want grote games als The Witcher 3 of AC Origins duren bij mij dus echt maanden. En dan is er ook geen tijd voor andere games.

Dit alles helpt mij om gerichte game keuzes te maken. Want zoals ik begon; het is gewoon niet meer mogelijk om alles te spelen wat ik zou willen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Elsandre
Rossi46 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:31:
Super herkenbaar, bijna 1-op-1.

De eerste stap is accepteren dat het vaderschap er o.a. voor zorgt dat je niet meer alles kan spelen wat je zou willen, het is gewoon niet anders :)

Ook ik ben een Excel bij gaan houden (in dit geval Google Sheets) om inzicht te krijgen in wat ik heb en wat ik nog zou willen hebben. In de basis maak ik onderscheid tussen games die ik nog niet heb gespeeld, waar ik mee bezig ben, die uitgespeeld zijn en waarmee ik ben gestopt. Teveel games in 'mee bezig' en 'gestopt' geeft aan dat er iets mis gaat, want dat werkt niet (en teveel games in 'niet gespeeld' maar wel 'in bezit' legt bloot dat ik gewoon teveel games koop :X )

De stap die ik daarna heb gezet is het toevoegen gemiddelde tijdsduur om de game uit te spelen, waarbij ik als bron de site howlongtobeat.com gebruik.

De laatste stap is het maken van een gameplanning per week, o.b.v. gemiddelde beschikbare gametijd per week. Het klinkt mega suf, maar dit was voor mij echt een eye-opener. Want grote games als The Witcher 3 of AC Origins duren bij mij dus echt maanden. En dan is er ook geen tijd voor andere games.

Dit alles helpt mij om gerichte game keuzes te maken. Want zoals ik begon; het is gewoon niet meer mogelijk om alles te spelen wat ik zou willen.
Haha, mooi om te zien dat ik niet de enige ben, misschien moeten we een praathulpgroep beginnen. :+
Ik ben inderdaad ook maanden bezig met 1 spel., als ik naar mijn ruwweg gemiddelde kijk ben ik ongeveer 5-10 uur per week aan het gamen. Dus een groot spel van 40-60 uur kost bij mij rond de 1-3 maanden. In 2020 ben ik bijna een jaar bezig geweest om met mijn kind (die is inmiddels 11) de hele Kingdom Hearts serie uit te spelen (de DS spellen hebben we overgeslagen).

Dat howlongtobeat.com is wel goede als variabele te nemen idd!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:07
Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Haha, mooi om te zien dat ik niet de enige ben, misschien moeten we een praathulpgroep beginnen. :+
Ik ben inderdaad ook maanden bezig met 1 spel., als ik naar mijn ruwweg gemiddelde kijk ben ik ongeveer 5-10 uur per week aan het gamen. Dus een groot spel van 40-60 uur kost bij mij rond de 1-3 maanden. In 2020 ben ik bijna een jaar bezig geweest om met mijn kind (die is inmiddels 11) de hele Kingdom Hearts serie uit te spelen (de DS spellen hebben we overgeslagen).

Dat howlongtobeat.com is wel goede als variabele te nemen idd!
Dit moeten we eigenlijk integreren in het 'ouwelullen topic' :+

Ik reken zelf met gemiddeld 5 uur gametijd per week. Soms uiteraard wat meer, maar vaak zat ook minder. En als je dan kijkt naar hoe lang het duurt om bijvoorbeeld in The Witcher 3 het verhaal op z'n minst te doorlopen, dan zinkt de moed zowat in je schoenen :')

Tip van de dag: focus je in het begin van het plannen op korte games. Daarbij is uiteraard de kans een stuk groter dat je je aan je planning weet te houden en de game (hopelijk met plezier!) uitspeelt. Bij mij gaf dat een hoop voldoening :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Als vader inderdaad erg herkenbaar. Mijn zoontje is inmiddels vier. Hoewel ik niet direct een antwoord heb op je vraag, hierbij toch mijn ervaringen van de afgelopen periode. Het zijn dingen die mij hebben geholpen.

- Allereerst is het goed te realiseren dat gamen een hobby is, waarbij het uiteindelijke doel plezier hebben is. Een spel uitspelen (helemaal op 100% met allerlei verzamelbare items) is voor mij niet perse een doel. Recentelijk ben ik met Ni No Kuni II op zo'n 60-70% gestopt. Geen probleem. Ik had er voldoende uitgehaald en genoeg van de wereld gezien. Op YouTube kijk ik even het einde en dan is het klaar.

- De vraag is of het moeten bijhouden van een lijst niet betekend dat je simpelweg teveel games hebt en/of tegelijkertijd wil spelen. Ik probeer het aantal games te beperken. Normaal gesproken maximaal 2-3 per keer. Vroeger had ik een gigantische backlog. Maar ook voordat ik vader werd leidde dat ertoe dat sommige games nooit werden gespeeld. Mijn wensenlijst op PSN was enorm! En een mooie prijsdaling resulteerde dan al snel in een aankoop. Langzaam werd het meer verzamelen dan gamen. Nu is mijn wensenlijst 5-6 games. Meer kan ik er toch niet spelen. Ik zet alleen die spellen erop die ik absoluut wil spelen, ongeacht de prijs. Nu Elden Ring en Forbidden West uitkomen stel ik ook gewoon de vraag: welke 2 games ga ik van mijn wensenlijst halen? Omdat ze een lagere prioriteit krijgen.

- Aanvullend op het vorige punt: ik koop games ongeacht of ze in de aanbieding zijn. Uiteindelijk kijk ik simpelweg naar het plezier wat ik eruit haal. Ik merk dat een backlog met kortingen mij in absolute aantallen meer geld kost. Want ik kocht 3 games voor 20 euro, maar speelde er uiteindelijk maar 1 en de andere 2 bleven liggen in verband met tijdgebrek. Nu koop ik gewoon die ene game die ik absoluut wil spelen: ook als die 60 euro is. Tijd en plezier kosten nu eenmaal ook geld.

- Voorheen kocht ik games digitaal. Inmiddels koop ik ze gewoon fysiek. Dat biedt een overzicht. Digitale games (zeker Steam) verdwenen te snel uit mijn zicht. Zeker omdat ik soms goede games kocht omdat ze in de aanbieding waren, maar niet omdat ik die perse op dat moment wilde spelen omdat ik zonder game zat. En tegen de tijd dat ik wel klaar was, waren er inmiddels alweer 4-5 andere voor in de plaats gekomen. Fysieke games brengen met die rust. Een beperkt aantal staat in de kast. En ik lever ze ook gewoon weer in zodra ik klaar ben, zodat ik een vaste set van 4-5 games houd.

Verder volg ik wat game nieuws. Vooral videos over releases in een bepaald periode. Ik ben nu bijna klaar met Ghost of Tsushima en heb een pre-order geplaatst voor Forbidden West. Die ga ik ophalen zodra GOT klaar is. En dan lever ik GOT ook gelijk weer in (voor een mooie korting). Ni No Kuni II had ik juist weer ingeleverd voor GOT. Zo sluit ik het ook gewoon af. Deze game is klaar. Next! Ook als klaar niet perse uitgespeeld is.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:
[...]

https://www.backloggery.com/

Via deze website kun je bijhouden welke games je hebt, welke je aan het spelen bent en of je ze al hebt uitgespeeld. Ook kun je eventueel progressie bijhouden (is gewoon een tekstuele omschrijving die je zelf opgeeft van waar je in de game bent). Om het voor jezelf overzichtelijk te houden zou je er voor kunnen kiezen om spellen die je hebt uitgespeeld te verwijderen. Voor de rest is het allemaal vrij basic wat je ermee kan.

Nadelen aan de website: er zit geen game database achter, dus je moet alle titels handmatig invoeren. En de website is niet responsive, dus op een mobiel wat lastiger in gebruik.

Zo hou ik hier bijvoorbeeld bij welke PS4 games ik nog moet uitspelen:
https://www.backloggery.c...php?user=Raem&console=PS4

[Voor 5% gewijzigd door Raem op 16-02-2022 13:20]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Elsandre
Raem schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:40:
[...]

https://www.backloggery.com/

Via deze website kun je bijhouden welke games je hebt, welke je aan het spelen bent en of je ze al hebt uitgespeeld. Ook kun je eventueel progressie bijhouden (is gewoon een tekstuele omschrijving die je zelf opgeeft van waar je in de game bent). Om het voor jezelf overzichtelijk te houden zou je er voor kunnen kiezen om spellen die je hebt uitgespeeld te verwijderen. Voor de rest is het allemaal vrij basic wat je ermee kan.

Nadelen aan de website: er zit geen game database achter, dus je moet alle titels handmatig invoeren. En de website is niet responsive, dus op een mobiel wat lastiger in gebruik.

Zo hou ik hier bijvoorbeeld bij welke PS4 games ik nog moet uitspelen:
https://www.backloggery.c...php?user=Raem&console=PS4
Dank je wel voor je tip, dit is wel erg kaal ;)
Ik ben sinds gisteren bij dat infinitebacklog.nl aangemeld en dat ziet er wel goed overzichtelijk uit. Ook wel handig dat ze de Steam en PSN trophies inporteren enzo. Nu heb ik in 1 oogopslag een lijst wat ik moet spelen O+

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 19:18
Elsandre schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:39:
Ik speel ongeveer 5-10 verschillende games per jaar. Mijn probleem is dat mijn interesse tijdelijk door een ander spel wordt afgeleid als ik er even geen zin in hebt en dat het dan wordt vergeten.
Ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk? Als het maar om 5 - 10 games per jaar gaat, dan kun je het zelfs nog oplossen met wat post-it's op de muur met welke 5 - 10 games dit zijn waar je mee bezig bent of tijdelijk hebt neergelegd (beetje zo'n scrum bord)? Bij 25+ games snap ik dat het wat gestructureerder aangevlogen moet worden, maar met 5 a 10 games?

Maar fijn dat je zo te zien wel een oplossing gevonden hebt uiteraard :) Ik snap alleen nog steeds het probleem niet echt :+
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee