Remote Xwindows Desktop

Pagina: 1
Acties:

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik zit nu al een tijdje te klooien met het volgende. Er draait een Solaris Server hier in het netwerk en ik wil deze remote benaderen. Hiervoor zijn twee opties aanwezig; een Compaq T1500 terminal en een Windows2000 met een Xserver.

Je kan in de software op de client de plaats van de server aangeven, de inloggegevens en een commando. Bij de SUN is dit bijvoorbeeld:

/usr/openwin/bin/xterm -fn 6x13 -sb -ls -display $(LOCALIP):0

An sich loopt het allemaal, je krijgt een terminal en start een programma op (bv. netscape) en dit projecteert keurig remote. Nu wil ik echter de gehele desktop remote te zien krijgen; KDE, Gnome of van mijn part CDE.

Iemand ervaring hiermee?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=23] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 11:37 schreef gridfox het volgende:
Je kan in de software op de client de plaats van de server aangeven, de inloggegevens en een commando. Bij de SUN is dit bijvoorbeeld:

/usr/openwin/bin/xterm -fn 6x13 -sb -ls -display $(LOCALIP):0
Of gewoon met een ssh client inloggen die aan X forwarding doet, gaat nog makkelijker. ;)
Nu wil ik echter de gehele desktop remote te zien krijgen; KDE, Gnome of van mijn part CDE.

Iemand ervaring hiermee?
Ja, je moet je X-server met XDMCP (X Display Manager Control Protocol) laten connecten naar je server. Dan krijg je gewoon net als met je terminal een inlogschermpje, en daarna je desktop.

• gridfox
Bedankt, ik kwam er niet uit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kunnen jullie ook vertellen welke software hiervoor te gebruiken is, en op welke type unix/linux de serverkant kan draaien.

Ik heb hier nl. ook over zitten denken voor mijn firewall, om deze ook remote over te kunnen nemen, maar dan wel in X modus.
gr
CyberJ

• gridfox
WinaXe 6.1 X-server: http://www.labf.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die kun je in eval mode 30 minuten gebruiken per sessie, dus als het snel kan is reggen eigenlijk niet nodig voor die paar keer ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 18:14

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je het echt goed wil doen:

Reflection Suite

Wordt door al onze Unix Beheerders gebruikt, perfect pakket van WRQ!

https://powershellisfun.com

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of Exceed, X-Win32, enz enz enz... :)
Pagina: 1