Toon posts:

modulair utp systeem voor op de vloer

Pagina: 1
Acties:

• Hendrik A
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-01 17:25
besten, wie zou mij misschien kunnen helpen. Ik zoek iets waarvan ik niet weet hoe en waar ik het kan zoeken.

Ik zoek een modulair systeem om een netwerk mee te bouwen onder tafels waar mensen een spel aan spelen. Het liefst een soort rails met 'wall outlet' er in, waar het geen probleem is om met schoenen en of stress tegen aan de komen.

De delen moeten aan elkaar geschakeld kunnen worden en ongeveer 1 tot 1,5 meter lang zijn. Bestaat er zoiets?

Zelfbouw zou eventueel ook kunnen, maar voor mij ontbreken enige zoekwoorden of er al een kant en klare oplossing bestaat.

dank :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zo te zien gaat het niet om ethernet maar om het verlengen van de (usb naar) rs232 verbindingen. Het grootste probleem is de lengte van de kabels, zonder repeaters heb je na 15 meter al last van spanningsval.

USB verlengen is makkelijker met actieve hubs, de vraag is of je rs232 nodig hebt of ook gewoon de USB connector in je pc (?) voldoende is.

Om echt een meer passend antwoord te geven ontbreekt verder teveel informatie.
Om hoeveel plekken/boden gaat het ? Onderling afstand, totale afstand. Waarop wordt het aangesloten. Budget. Is er wel al stoom aanwezig ?

[Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 15-02-2022 10:47]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hendrik A
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-01 17:25
Klopt het betreft rs232. Per bord is een korte usb of serial naar utp verbinding. Vanuit die verbinding wil ik het liefst verder met utp onder de tafels. Utp lijkt me praktisch geschikter en goedkoper dan alles met usb in te richten.

Het zijn rijen van maximaal 4 tafels die 1.20m lang zijn. Aan het eind van een rij van 4 is stroom mogelijk. Voor een wedstrijd van één team zijn 8 tafels nodig 2 x 4 parallel. Er spelen 2 teams max, dus 4x4 parallel.

[Voor 5% gewijzigd door Hendrik A op 15-02-2022 11:23]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hendrik A schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:21:
Utp lijkt me praktisch geschikter en goedkoper dan alles met usb in te richten.
Dat lijkt mij ook, je kan het dan altijd voor andere zaken (ethernet) gebruiken.

Ik ga er even vanuit dat het naar een centraal punt moet en het geen vaste opstelling is ?

Het mooiste is om dan alles af te monteren op een patch paneel met keystones geschikt voor flex (geflochten) kabel en van daar uit naar de tafels te lijden. Als dat over de grond moet kan je daar rubber kabel matten/goten voor gebruiken.

Met bijv. daar op/tussen van die energiezuilen met netwerk (ook weer keystones) en stroom om het 'rugged' te maken:

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee