Eufy koppelen aan Google Home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Iemand ervaring met koppelen van Eufy aan GH? Sinds gisteren heb ik een Eufy Indoor Cam Pan & Tilt, maar het lukt me maar niet om een koppeling te krijgen met GH.

Ik krijg bij mijn “main” Eufy account steeds een error code 18201 (zie foto) bij het inloggen. Kan nergens vinden wat dit betekent. Ik weet zeker dat mailadres en wachtwoord klopt. 2FA is trouwens uitgeschakeld in mijn Eufy account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGLUjQwHEpVAn0odCqt-hCDNn8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhuP2tIMgRk2xZHwu8uCjwJm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het ook even anders geprobeerd. Ik heb een tweede admin account aangemaakt in Eufy (met een ander e-mailadres). Dan kom ik deze stap wel verder en kan dan een 2FA nummer aanmaken. Ook aangemaakt en ja hoor in Google Home zou dan Eufy security gekoppeld moeten zijn. Fijn dacht ik…. Maar geen apparaat in GH, als ik naar de gekoppelde accounts ga zie ik Eufy ook nergens staan (zie ook foto). “Sync all devices” al een aantal keer geprobeerd, ook bovenstaande stappen weer geprobeerd, maar geen Eufy camera…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wuj_abUbLyuVXtzzUkmWM8m0fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUHXRg4fABsuE2GLASN8WkFB.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee, voordat ik contact opneem met Eufy of Google? Gebruik de camera namelijk als babymonitor en heb een livestream beloofd aan vrouwtje op de Nest Hub. Die is nog steeds haar hoofd aan het schudden 😜. Wie red mij uit deze situatie? Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:38
En kan het "vrouwtje" al kijken of de baby slaapt? Ben benieuwd of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
tcw82 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:49:
En kan het "vrouwtje" al kijken of de baby slaapt? Ben benieuwd of het gelukt is.
Ik heb contact gehad met Eufy, prima klantenservice overigens en snel reactie, en er was wat mis met de laatste firmware en koppeling GH. Zie bericht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqrEpRb3uFLq_IpXalNdgRyWATo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbl6a5baKIYDNdssALBlsJUC.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook opgelost, dus kunnen koppelen met GH. Echter kreeg ik bij de livestream opvragen via de hub te horen: “livestream lijkt op dit moment niet mogelijk”. Eerlijk gezegd te druk geweest om het daarna verder te testen en een oplossing te zoeken. Dus mocht iemand de oplossing voor deze volgende euvel hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag. Mocht ik hem zelf vinden van de week, zal ik dat hier ook melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke MR
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-03-2022
beste hoe is dit inmiddels opgelost, ik zit sinds gisteren 12-3-22 met het zelfde probleem, koppeling met google home ineens weg en met geen mogelijkheid meer te koppelen, vraagt steeds om een 2FS pin??????

wat ik ook doe koppelen lukt niet, hoor graag hoe dit is opgelost.

alvast dank _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
ikke MR schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:25:
beste hoe is dit inmiddels opgelost, ik zit sinds gisteren 12-3-22 met het zelfde probleem, koppeling met google home ineens weg en met geen mogelijkheid meer te koppelen, vraagt steeds om een 2FS pin??????

Bij die pin kan je gewoon willekeurig een pincode invoeren. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:24
ikke MR schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:25:

Hier dezelfde oplossing geboden aan de vrouw maar lijkt toch niet lekker te werken. Je moet 2x gh vragen om je camera af te spelen dan doet hij t ineens wel.. maar dan ook maar voor max 5 min dan stopt hij weer met de livestream.. hoop dat je je hier nog uit weet te praten :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

michaeltjeh1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Hier dezelfde oplossing geboden aan de vrouw maar lijkt toch niet lekker te werken. Je moet 2x gh vragen om je camera af te spelen dan doet hij t ineens wel.. maar dan ook maar voor max 5 min dan stopt hij weer met de livestream.. hoop dat je je hier nog uit weet te praten :-P
probleem zit hem in eufy zelf.. die streamt eigenlijk "on demand" dat wil zeggen dat tenzij er beweging was je geen stream hebt.. tenzij je via de app het initieert

Hierom kan je ook niet direct naar een externe bron streamen (synology survailance station oid) dit is iets wat Anker/Eufy oid al een jaar ofzo op de "todo" list heeft staan ..

hoewel het niet super prettig is, vind ik het overleefbaarder dan de Foscam VD1 die geen gong heeft of het 5 minuten later af laat gaan .. onafhankelijk of je een abbo hebt .. maar wel naar je andere bron kan streamen.

Tja vanalles

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Xtince schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Bij die pin kan je gewoon willekeurig een pincode invoeren. Al geprobeerd?
Ik zit met hetzelfde probleem, maar google geeft aan dat er geen apparaten gevonden worden. Iemand inmiddels een andere oplossing gevonden?

• Xtince
powermarcel10 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:49:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, maar google geeft aan dat er geen apparaten gevonden worden. Iemand inmiddels een andere oplossing gevonden?
Ik heb hem destijds wel kunnen koppelen uiteindelijk door het oneindig lijkt het te proberen. Maar moet zeggen. De eufy werkt ruk met google. Altijd problemen. Ik heb google home thuis en dacht de eufy indoor camera als babymonitor te gebruiken samen met de hub. Ik heb altijd een error dus geen beeld op de hub. Ik heb de moed maar opgegeven dat het goed werkt. Wel jammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuma
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-04-2023
Sinds deze week kan ik EUFY helemaal niet meer in google home krijgen. ( continu melding ....eufy unreachable ) heb 2 accounts, dezelfde apparaten. Probeer dit in google home te zetten met 2e account ( ander account als Eufy app ) Het heeft gewerkt maar waarschijnlijk heeft Eufy weer iets uitgevreten waardoor het niet meer mogelijk is. Wie kan mij daarbij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 11:48
Hier het zelfde. :(
Ik hoorde dat de reeds toegevoegde camera's ook niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerjelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 19:00
Hier hetzelfde helaas. Online kan ik nog niks vinden dat lijkt op een oplossing en Eufy support helpt ook niet bepaald mee tot dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• undertake
Net een chat gestart. Er is dus een bug.
Antwoorden eufy support:
Yes, recently we have some bugs on that
I think the experts are working on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Hier ook hetzelfde probleem.
Hopelijk dat ze snel met een fix komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
undertake schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:35:
Net een chat gestart. Er is dus een bug.
Antwoorden eufy support:
Yes, recently we have some bugs on that
I think the experts are working on it.
Recently? Heb hem al een jaar en eigenlijk nooit werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Xtince schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Recently? Heb hem al een jaar en eigenlijk nooit werkend gekregen.
Hier werkte het aan en uitzetten van de camera's via Google home routines heel goed:

Hey Google Camera aan ->
actie: Stel de Eufy in op Afwezig

Hey Google Camera uit ->
actie: Stel de Eufy in op Thuis

.... tot vorige week ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undertake
Update:

Thank you for contacting eufy and bringing this to our attention.

Due to server maintenance, there is a short period of disconnection, we are sorry for the inconvenience; the normal connection will be restored immediately after our engineers complete the background update. Please wait for about 8 business days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

undertake schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:15:
Update:

Thank you for contacting eufy and bringing this to our attention.

Due to server maintenance, there is a short period of disconnection, we are sorry for the inconvenience; the normal connection will be restored immediately after our engineers complete the background update. Please wait for about 8 business days.
8 dagen maintenance?
dat moet ik eens proberen op mijn werk...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tiny schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:20:
[...]

8 dagen maintenance?
dat moet ik eens proberen op mijn werk...... >:)
Vermoed dat t wat te maken heeft met de zogenaamde beveiligings issues... Zullen aan de achterkant wel het een en ander aan het aanpassen zijn. Wel vervelend trouwens, heb sinds 2 dagen eufycam 3 en deurbel met homebase en dacht t in mijn netwerk zat :/

[ Voor 14% gewijzigd door HaterFrame op 11-01-2023 20:59 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-06 03:22
Ter info, je kan de camera's via een browser (ook deurbel) raadplegen op
https://mysecurity.eufylife.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undertake
Het is mij net gelukt mijn eufy te koppelen 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Yes, hier werkt het ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook. Alleen via de webinterface nog niet, blijkbaar moet je een pincode aanmaken in de app... Die hele optie heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
st3rn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:02:
Ter info, je kan de camera's via een browser (ook deurbel) raadplegen op
https://mysecurity.eufylife.com/
ok, dat is een mooie site. Er is een kleine drempel waar ik maar niet langs geraak.

Als ik inlog, zie ik mijn deurbel (die heeft een gekke naam, die zie ik). de site vraagt om een "safety PIN", het pop upje geeft zelfs een path om in de ap naar de juiste locatie te komen. Echter, "control center" is geen menu optie in mijn "side bar". heeft iemand van jullie de gouden tip? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmf_PF2sxQXpAuG9O0XOFVvNRFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4Umc0SRYUmyvQhKDwl7l6zg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqW7YIOLzW5x1OJx4U0tXy3REEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG6eGGqww5mKPQr4gQDovmbH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door tcw82 op 12-01-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

tcw82 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:42:
[...]

ok, dat is een mooie site. Er is een kleine drempel waar ik maar niet langs geraak.

Als ik inlog, zie ik mijn deurbel (die heeft een gekke naam, die zie ik). de site vraagt om een "safety PIN", het pop upje geeft zelfs een path om in de ap naar de juiste locatie te komen. Echter, "control center" is geen menu optie in mijn "side bar". heeft iemand van jullie de gouden tip? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Exact dit dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-06 03:22
tcw82 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Als ik inlog, zie ik mijn deurbel (die heeft een gekke naam, die zie ik). de site vraagt om een "safety PIN", het pop upje geeft zelfs een path om in de ap naar de juiste locatie te komen. Echter, "control center" is geen menu optie in mijn "side bar". heeft iemand van jullie de gouden tip? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd, bij mij (iOS) is die optie er wel. Er was wel recent een update van de eufy app met in de notes.

- 'Added web portal control switch and live stream authentication'

Edit: op android is die optie ook beschikbaar. Heb je de laatste versie van de app?

[ Voor 3% gewijzigd door st3rn op 12-01-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
st3rn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Vreemd, bij mij (iOS) is die optie er wel. Er was wel recent een update van de eufy app met in de notes.

Edit: op android is die optie ook beschikbaar. Heb je de laatste versie van de app?
Dat ga ik nu nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
st3rn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:26:
[...]

De versie is van de 26 december. De ap zegt ook dat ie up to date is. (de ap en de camera, ap gaat via de apstore).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZa4S4FiyTSvAp8jx-U6bqubd0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSPfAnnjF1azNKCrgs6cuKBj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCFB8ukqgrtD8qMtta4mBeqsdk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJWDgOyGUYai7kV71kNtBOgM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9Sd0PGuYtmfqb9YxitwHo552F4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZz93qiTXfDbhvzyqdEDGR5S.jpg?f=fotoalbum_large
Android app is van 12 december, heb de optie ook niet. Zal nog wel komen.

[ Voor 21% gewijzigd door HaterFrame op 12-01-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid
  • Laatst online: 02-10-2024
Tiny schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Hier werkte het aan en uitzetten van de camera's via Google home routines heel goed:

Hey Google Camera aan ->
actie: Stel de Eufy in op Afwezig

Hey Google Camera uit ->
actie: Stel de Eufy in op Thuis

.... tot vorige week ergens.
Wat gebeurt er nu als je dit commando geeft?
En was het voor jou ook mogelijk om voorheen via de app zelf modi te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Smid schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Wat gebeurt er nu als je dit commando geeft?
En was het voor jou ook mogelijk om voorheen via de app zelf modi te switchen?
Dit werkt nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid
Het commando 'stel eufy in op afwezig' zorgt er bij jou voor dat je homebase op afwezig gaat?
En wat zie jij als je op je homebase klikt in de googlehome app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Android app heeft ook een update gehad, nu kun je een code aanmaken voor de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
HaterFrame schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:09:
Android app heeft ook een update gehad, nu kun je een code aanmaken voor de webinterface.
Ja, bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid
Het is mij nu wel gelukt om de eufy Homebase en camera toe te voegen in de Google Home app. Ik kan alleen op geen enkele manier via de app of via de Google assistent wisselen van modi. Lukt dit bij jullie wel allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny

Tiny

Wat eten we?

Smid schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:56:
Het is mij nu wel gelukt om de eufy Homebase en camera toe te voegen in de Google Home app. Ik kan alleen op geen enkele manier via de app of via de Google assistent wisselen van modi. Lukt dit bij jullie wel allemaal?
In de Eufy app zou je dat sowieso moeten kunnen, anders zal het in de Google Home app ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid
Tiny schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:09:
[...]

In de Eufy app zou je dat sowieso moeten kunnen, anders zal het in de Google Home app ook niet werken.
Via de Eufy app gaat het prima, via de Google home app en de assistants alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid
Ik heb het voor elkaar! Ik zag via mijn Google Hub dat de Homebase hier wel een UI had en hier stonden de modi aangegeven als nummers (0, 1, 3 en 6). Het lukt mij nu om via de andere assistants modi te wisselen door deze nummers te gebruiken in de commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marq3581
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04 18:54
Hoi,

Ik zou graag even willen inhaken op dit topic, maar dan met een vraag. Ik heb een eufy Homebase en camera alleen de bel en het alarm geluid is heel zacht en hoor je niet overal in huis. Is het mogelijk dat een Google nest Audio, ook geluid gaat maken bijvoorbeeld als het alarm af gaat of wanneer er aangebeld wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroeze44
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04-2023
Het koppelen van de Eufy deurbel, camera en Homebase is gelukt, echter als ik in de Google Home app op de camera's klik dan krijg ik geen beeld met de melding; kan deze camera niet bereiken

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExitDust
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 23:08
Ik heb hetzelfde probleem.

Het toevoegen van eufy security in google home werkt. Ik heb een homebase 2 en een deurbel en ik zie ze netjes beide in GH vermeld worden, maar ik krijg geen verbinding met de deurbel camera. De eufy security app krijgt dat wel.

Ik heb die webinterface ook even geprobeerd, maar die doet et ook niet. Gaat niet verder dan "Established secure channel…" en vervolgens zwart beeld.

Ik zit te twijfelen of er een security layer in zit die ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 15:21
Hier ook een soortgelijk probleem,

De camera en de Homebase 2 is gekoppeld en lijkt te werken, ik krijg echter geen melding in Home dat de bel ingedrukt word en krijg met geen mogelijkheid beeld?

Iemand dit al werkend gekregen?

Alvast bedankt!

• MilanIsMens
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-04 16:27
Activate schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:26:
De camera en de Homebase 2 is gekoppeld en lijkt te werken, ik krijg echter geen melding in Home dat de bel ingedrukt word en krijg met geen mogelijkheid beeld?
Hoi! Hier exact hetzelfde geval maar dan met een deurbel.

We hebben deze deurbel al een half jaar maar nooit in GH werkend kunnen krijgen.
Dat dit topic al zo oud is en nooit is opgelost vind ik echt bizar, het word tijd dat ze er eens iets aan gaan doen!
Ik heb de deurbel al gereset en vaker naar tips gekeken in dit topic maar nooit op een oplossing gekomen.
Dit topic heb ik ook al zo vaak naar gekeken dat ik hem bijna uit mijn hoofd kan leren...
Als er een oplossing voor is hoor ik het heel graag.

Alvast bedankt!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je kunt de eufu koppelen aan home assistant en dan via home assistant een chime of tekst laten omroepen op je google speakers.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanIsMens
EWK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:09:
Je kunt de eufu koppelen aan home assistant en dan via home assistant een chime of tekst laten omroepen op je google speakers.
Bedankt voor het antwoord, het probleem is alleen dat ik geen home assistant heb en mijn smart home zo kleinschalig is dat ik daar ook niet aan ga beginnen.
Als er een oplossing is die werkt met een directe verbinding van eufy naar google home hoor ik het graag!

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MilanIsMens schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor het antwoord, het probleem is alleen dat ik geen home assistant heb en mijn smart home zo kleinschalig is dat ik daar ook niet aan ga beginnen.
Als er een oplossing is die werkt met een directe verbinding van eufy naar google home hoor ik het graag!

Alvast Bedankt!
Er is geen directe verbinding/oplossing volgens mij.
Mooie reden excuus om te beginnen met home assistant ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanIsMens
EWK schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:08:
[...]

Mooie reden excuus om te beginnen met home assistant ;)
Dit ziet er inderdaad uit als een goede oplossing maar ik wil op het moment echt niet aan HA beginnen. Daarnaast werkt de deurbel op batterij en is de manier waarop die verbindt niet zo energiezuinig volgensmij. Als er nog uiteindelijk een oplossing komt voor een echte verbinding met google home die er nu nog niet is en wel beloofd is door eufy dan hoor ik het graag. Misschien kan iemand contact via mail opnemen, ik heb het geprobeerd maar de deurbel is via de mediamarkt aangeschaft en ik heb dus geen aanschafbewijs van eufy waar ze geloof ik om vragen op hun website.
Pagina: 1