Mijn vraag:
Met nieuwe build bezig, nooit overkomen, maar krijg het niet werkend
Mobo blijft maar knipperen tussen cpu en dram led, ram is compatible (volgens Gigabyte website) al een extra setje besteld (eerste kwam slecht verpakt binnen, misschien gevallen etc), maar nieuwe (beter ingepakt) setje werkt ook niet, elke strip in elke bank apart geprobeerd, en Cmos batterij is er ook al uit geweest.
Ram: Kingston Fury Beast 32 GB 2x16 GB 4800Mhz : KF548C38BBK2-32
Mobo heeft nieuwste bios (meteen met bios update besteld), en is dus ook werkend getest (neem ik aan).
Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
CPU i9 12900K, andere cpu geprobeerd, de Celeron G6900, geen verschil, gebruik zolang de G6900 totdat het werkt.
Dram ledje blijft soms langer rood, voor weer terug te springen naar cpu en dan weer naar dram, maar gaat niet verder naar VGA of BOOT, kom niet in de bios.
Heb nu alvast een setje Corsair besteld, kijken of dat wel werkt.
Zou het dan toch aan het Kingston geheugen liggen ???
Ik heb op dit moment geen idee wat het zou kunnen zijn.
Zijn er meer problemen bekend met Gigabyte Z690 DDR5 of de Kingston DDR5 ??
Kinderziektes ?
Alle suggesties zijn welkom !!
Mvg Dennis
Met nieuwe build bezig, nooit overkomen, maar krijg het niet werkend
Mobo blijft maar knipperen tussen cpu en dram led, ram is compatible (volgens Gigabyte website) al een extra setje besteld (eerste kwam slecht verpakt binnen, misschien gevallen etc), maar nieuwe (beter ingepakt) setje werkt ook niet, elke strip in elke bank apart geprobeerd, en Cmos batterij is er ook al uit geweest.
Ram: Kingston Fury Beast 32 GB 2x16 GB 4800Mhz : KF548C38BBK2-32
Mobo heeft nieuwste bios (meteen met bios update besteld), en is dus ook werkend getest (neem ik aan).
Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
CPU i9 12900K, andere cpu geprobeerd, de Celeron G6900, geen verschil, gebruik zolang de G6900 totdat het werkt.
Dram ledje blijft soms langer rood, voor weer terug te springen naar cpu en dan weer naar dram, maar gaat niet verder naar VGA of BOOT, kom niet in de bios.
Heb nu alvast een setje Corsair besteld, kijken of dat wel werkt.
Zou het dan toch aan het Kingston geheugen liggen ???
Ik heb op dit moment geen idee wat het zou kunnen zijn.
Zijn er meer problemen bekend met Gigabyte Z690 DDR5 of de Kingston DDR5 ??
Kinderziektes ?
Alle suggesties zijn welkom !!
Mvg Dennis
"If you must break the law, do it to seize power: in all other cases observe it" ~ Julius Caesar