Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:58:
[...]
Dat is waar, en ik zou zowiezo willen dat die *$&%# opgespoord wordt. Maar aan de hand van deze video lijkt me in de buurt rondlopen en zoeken naar andere video-bronnen langs de weg de meest succesvolle manier. Dit is te ver weg om een kenteken te spotten. (Of nouja, camera te crappy)
In een perfecte wereld zou iedereen ook gewoon netjes de schade vergoeden, die hij of zij toebrengt. Maar helaas is een autoverzekering een koekje van eigen deeg: jarenlang premie betalen en als je dan een schade veroorzaakt, dan wordt je keihard gestraft met premieverhogingen.
Dus wat doen de meeste Nederlanders, inclusief de moraalridders die zeggen dat ze wel een briefje achter zouden laten... met uitzonderingen daargelaten. Die krijgen een schrikreactie en verlaten vrijwel direct de plek des onheils, vooral als het een krasje of dergelijke is. Om daarna meestal niet meer terug te komen: al had ik dat geluk wel
De kans dat men een briefje of dergelijke achterlaat, wordt groter naarmate de schade groter is. Als ik alle lakschades bij elkaar moest optellen, dan was ik nu een rijk man geweest: € 500 zal zo'n lullige lakschade wel kosten? Naja nog niemand heeft daar een briefje voor achtergelaten
Onderhand heb ik het maar geaccepteerd, dat er meer en meer lakschades op de auto komen: door toe doen van andere. Ik ga ze ook echt niet laten herstellen, want voordat je het weet zit weer een lompe boer met zijn autodeur tegen de jouwe.
Enige wat je kunt doen, is gaan posten: als het iemand is die dagelijks rondom hetzelfde tijdstip langs rijdt, dan zou het zomaar kunnen dat hij met zijn beschadigde auto langs rijdt. Maar als ze bewust weggereden zijn, dan gaan ze komen weken wellicht een andere route rijden