Toon posts:

Auto vandalisme - wie herkent merk/type auto op filmpje?

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:07

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Heeft iemand tegen mijn moeder haar auto aangezeten en helaas geen briefje achter gelaten.
Gelukkig had een bedrijfje tegenover haar een camera hangen.

Zitten hier speurneuzen die merk/type van de auto weten. Of nog mooier het kenteken kunnen herkennen?

https://1drv.ms/v/s!AgRw6bztXuqsxUypc-FTQVyKq7sn

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:30
Fiat Punto van de tweede generatie, denk ik.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10

InFamous

excommunicado

As ik moet gokken Fiat Punto 2004 modelletje. Maar beeld is niet al te best.

Formerly known as Ragdoll

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:35
Waarborgfonds inschakelen, wel eerst aangifte bij de politie doen

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54
<knip> Fraude voorstellen is niet de bedoeling.

[Voor 81% gewijzigd door Ardana op 15-02-2022 11:46]

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 23:09
Hij heeft rechtsvoor een andere velg of ontbrekende wieldop. Dat maakt hem in ieder geval beter herkenbaar mocht je in de buurt gaan zoeken.

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:41
Het lijkt bijna wel bewust joh. Hoe de rem nog even lichtjes wordt ingetrapt, alvorens er tegenaan te sturen.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
@Teutlepel >:)

@SpelFaut Ja, lijkt alsof iemand op zijn telefoon zit ofzo en vervolgens schrikt en er tegenaan gaat. Je zou alleen denken dat als je kan remmen je ook wel even je stuur kan corrigeren.

@JiMiHeNdRiX Bedankt, dat is inderdaad een opvallende

@InFamous @Maarten_E Daar lijkt hij inderdaad op! Jammer dat het beeld zo slecht is. Had gehoopt dat een of andere videoguru er nog wat letters/cijfers uit zou kunnen halen O-)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zoals aangegeven, 2de generatie Punto inderdaad.

Om specifieker te gaan... Ik denk dat het het model van voor de facelift is. De witte vlak op de achterlichten deed eerst vermoeden dat het eentje van na de facelift was (witte richtingaanwijzers i.p.v oranje) maar dat lijkt van de zon te komen. Ook missen voor zover ik kan zien de lampen op de achterklep.

Nu heb ik even Wikipedia moeten na slaan voor de exacte datums, maar de pré-facelift is gemaakt van 03-1999 tot 10-2003, iets grotere range aanhouden i.v.m latere registraties, 3-deurs Punto in het grijs. Met die opties in kentekendatabase krijg je niet heel veel opties, 9 om precies te zijn
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

offtopic:
Allemaal import, zijn alle origineel Nederlandse gesloopt? _o-

Als het geen grijs is... Zelf even spelen met de filtertjes in de kentekendatabase :p Eventueel kan je ook zoeken op na de facelift.. al moet je dan even zorgen dat je niet overlapt met de Grande Punto :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Met die video kan je prima het waarborgfonds aanspreken

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
@MK_ Super bedankt voor je uitzoekwerk
@Anoniem: 472287 Ja, dat is uiteraard in gang gezet

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Zijn er misschien nog meer camera's in de straat?
Je weet nu welke auto en welk tijdstip je moet hebben, wellicht dat je vanaf een ander camerabeeld wel een kenteken kan achterhalen.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:46:
Met die video kan je prima het waarborgfonds aanspreken
Maar dan heb je wel een eigen risico van €250.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
tjanssen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Maar dan heb je wel een eigen risico van €250.
Dat is waar, en ik zou zowiezo willen dat die *$&%# opgespoord wordt. Maar aan de hand van deze video lijkt me in de buurt rondlopen en zoeken naar andere video-bronnen langs de weg de meest succesvolle manier. Dit is te ver weg om een kenteken te spotten. (Of nouja, camera te crappy)

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26
Aan het geluid te horen lijkt het wel alsof die zilveren auto naast de bloembakken ook even licht geraakt wordt?

• jh85
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:55
Als het geen grijs is... Zelf even spelen met de filtertjes in de kentekendatabase :p Eventueel kan je ook zoeken op na de facelift.. al moet je dan even zorgen dat je niet overlapt met de Grande Punto :p
Is indd een voor-facelift. Maar wel in het zwart. Ik ken de grijs kleuren en daar is deze veel te donker voor.

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:43
Zou zomaar kunnen dat het een 'local' is. Ik zou even daar in de buurt een paar rondjes rijden om te kijken of er toevallig ergens een dergelijke punto met schade geparkeerd staat.

Valt trouwens ook op dat (al voor de aanrijding) rechtsvoor geen wieldop te zien is, achter wel een wieldop.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Dat is waar, en ik zou zowiezo willen dat die *$&%# opgespoord wordt. Maar aan de hand van deze video lijkt me in de buurt rondlopen en zoeken naar andere video-bronnen langs de weg de meest succesvolle manier. Dit is te ver weg om een kenteken te spotten. (Of nouja, camera te crappy)
In een perfecte wereld zou iedereen ook gewoon netjes de schade vergoeden, die hij of zij toebrengt. Maar helaas is een autoverzekering een koekje van eigen deeg: jarenlang premie betalen en als je dan een schade veroorzaakt, dan wordt je keihard gestraft met premieverhogingen.

Dus wat doen de meeste Nederlanders, inclusief de moraalridders die zeggen dat ze wel een briefje achter zouden laten... met uitzonderingen daargelaten. Die krijgen een schrikreactie en verlaten vrijwel direct de plek des onheils, vooral als het een krasje of dergelijke is. Om daarna meestal niet meer terug te komen: al had ik dat geluk wel :)

De kans dat men een briefje of dergelijke achterlaat, wordt groter naarmate de schade groter is. Als ik alle lakschades bij elkaar moest optellen, dan was ik nu een rijk man geweest: € 500 zal zo'n lullige lakschade wel kosten? Naja nog niemand heeft daar een briefje voor achtergelaten :(

Onderhand heb ik het maar geaccepteerd, dat er meer en meer lakschades op de auto komen: door toe doen van andere. Ik ga ze ook echt niet laten herstellen, want voordat je het weet zit weer een lompe boer met zijn autodeur tegen de jouwe.

Enige wat je kunt doen, is gaan posten: als het iemand is die dagelijks rondom hetzelfde tijdstip langs rijdt, dan zou het zomaar kunnen dat hij met zijn beschadigde auto langs rijdt. Maar als ze bewust weggereden zijn, dan gaan ze komen weken wellicht een andere route rijden :+

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:49
Ik ben ook even voor de grap gaan kijken naar die database, maar ik zie dat je een foutje hebt gemaakt. De handelsbenaming van de Punto staat niet opgeslagen als Punto maar als Fiat Punto. Als je die filter aanpast van 'gelijk aan' of 'beginnend met' Punto naar 'bevat', dan krijg je er vervolgens duizenden. Ik denk dat dat ook meteen verklaart waarom ze allemaal geïmporteerd zijn. Bij die gevallen is het gewoon anders geregistreerd dan bij de origineel Nederlandse modellen is gebeurd.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
maar je moet toch een kenteken hebben en getuigen wil je dit claimen bij de verzekering? Zo was bij mij het bewijs overduidelijk maar geen bewijs en geen getuigen. Dus waarborg fonds. Het moet volgens de verzekering onomstotelijk te bewijzen zijn. Maar dat zijn met twee ervaringen.

How are you doing?

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-01 18:33
Wellicht zoue je video wat op kunnen poetsen met een tool als deze : https://neural.love/

Op TV zie je ook wel eens programma's waar er een bewegend voorwerp frame voor frame wordt uitgesneden en over elkaar heen wordt gelegd zodat ruis verminderd en de resolutie wat verhoogd wordt.

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57
fastedje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:33:
Wellicht zoue je video wat op kunnen poetsen met een tool als deze : https://neural.love/

Op TV zie je ook wel eens programma's waar er een bewegend voorwerp frame voor frame wordt uitgesneden en over elkaar heen wordt gelegd zodat ruis verminderd en de resolutie wat verhoogd wordt.
Het scheelt dat een demo van 10 seconde daar maar €1,49 kost. Op een video van 11 seconde is dat wel te doen :). Lijkt me de poging wel waard.

Het zoeken in een database wordt inderdaad problematisch. Voertuig.net laat zien dat er 23.459 grijze punto's zijn. Met de wielbasis van 2,46 m van de Punto II blijven er 7.822 over. Er zijn helaas geen exterieure kenmerken of opties waarop je verder kunt filteren, dus ik ben bang dat het ophoudt als het beeld niet beter kan worden.

[Voor 32% gewijzigd door Nilvo op 15-02-2022 20:37]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39
Nilvo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Het scheelt dat een demo van 10 seconde daar maar €1,49 kost. Op een video van 11 seconde is dat wel te doen :). Lijkt me de poging wel waard.

Het zoeken in een database wordt inderdaad problematisch. Voertuig.net laat zien dat er 23.459 grijze punto's zijn. Met de wielbasis van 2,46 m van de Punto II blijven er 7.822 over. Er zijn helaas geen exterieure kenmerken of opties waarop je verder kunt filteren, dus ik ben bang dat het ophoudt als het beeld niet beter kan worden.
Als een normale vergroting van de stilstaande auto's al niet te lezen is, wat moet je dan verwachten van een bewegend kenteken in de schaduw?

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57
biomass schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Als een normale vergroting van de stilstaande auto's al niet te lezen is, wat moet je dan verwachten van een bewegend kenteken in de schaduw?
Goede vraag, ik moet eerlijk ook bekennen dat ik geen ervaring heb met videobewerking en alleen mee probeer te denken met ts. Anderzijds zijn er minimaal 30 frames die geanalyseerd kunnen worden. Zonder kenteken ga je deze aanrijding echter niet oplossen.
Anderzijds ook eens dat zelfs op de (13) lichte frames weinig te zien is vanwege de afstand en pixelation.

Als het mijn auto was zou ik het echter proberen voor die 1,5 euro.

Enige tijd geleden heb ik een artikel gelezen over algoritmes om geblurde tekst te herkennen. Hier een voorbeeld van een plugin voor Gimp: Link.
Als je de test suite bekijkt met pixelated kentekenfoto's dan acht ik het nog een stap moeilijker dan het moeilijkste pixelized kenteken. Het enige voordeel is dat er een hele set aan foto's is van hetzelfde kenteken, wat de slagingskans weer iets vergroot.

• gac
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
<knip> Je geeft zelf al aan dat dit off-topic is, plaats het dan ook niet. Er gaan hele topics over, dus dat hier nog 'n keertje dunnetjes over doen, is nergens voor nodig.

Verder hoop ik uiteraard dat je de dader kunt achterhalen!

[Voor 61% gewijzigd door Ardana op 15-02-2022 22:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee