Toon posts:

Niko Access Control informatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 15:10
Dag allen,

Ik ben op zoek naar documentatie over de gebruikte protocollen, SDKs, API's,... voor het NIKO Access Control systeem (https://www.niko.eu/nl-be/artikel/510-21400). Ik heb deze sinds kort geinstalleerd met een buitenpost (deurbel met camera) en een binnenpost (scherm).

Graag zou ik aan de slag willen gaan om bijvoorbeeld de live-stream van de camera te kunnen bekijken en/of opslaan (liefst met bewegingsdetectie), of om opnames (die op de binnenpost staan) te kunnen herbekijken.

De IP adressen die zowel buitenpost als binnenpost hebben gekregen, zijn blijkbaar niet te bereiken via de standaard http(s) poorten...

Wat ik mezelf al bedacht heb, is om eventueel op één of andere manier de Android app te "sniffen" om te zien hoe die aan de livestream geraakt. Ik heb echter nog geen ervaring hoe ik met een (non-rooted) android toestel een specifieke app kan tracken...

Misschien heeft iemand hier al enige ervaring die me wil verder helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 15:10
voor de geïnteresseerden: ik heb ondertussen de Niko Access Control app geinstalleerd op Windows 11 (via side loading), om dan vervolgens met OBS studio de stream op te nemen... verre van ideaal, maar het werkt wel :)
de zoektocht om via de API of de rechtstreekse streams te werken heeft me nog niks opgeleverd.
Ik zou nu eventueel willen proberen om de stream die via de Android app binnenkomt op Windows, te kunnen sniffen om de stream te vinden, maar dat is me nog niet gelukt...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee