Toon posts:

Niko Access Control informatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 15:10
Dag allen,

Ik ben op zoek naar documentatie over de gebruikte protocollen, SDKs, API's,... voor het NIKO Access Control systeem (https://www.niko.eu/nl-be/artikel/510-21400). Ik heb deze sinds kort geinstalleerd met een buitenpost (deurbel met camera) en een binnenpost (scherm).

Graag zou ik aan de slag willen gaan om bijvoorbeeld de live-stream van de camera te kunnen bekijken en/of opslaan (liefst met bewegingsdetectie), of om opnames (die op de binnenpost staan) te kunnen herbekijken.

De IP adressen die zowel buitenpost als binnenpost hebben gekregen, zijn blijkbaar niet te bereiken via de standaard http(s) poorten...

Wat ik mezelf al bedacht heb, is om eventueel op één of andere manier de Android app te "sniffen" om te zien hoe die aan de livestream geraakt. Ik heb echter nog geen ervaring hoe ik met een (non-rooted) android toestel een specifieke app kan tracken...

Misschien heeft iemand hier al enige ervaring die me wil verder helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 15:10
voor de geïnteresseerden: ik heb ondertussen de Niko Access Control app geinstalleerd op Windows 11 (via side loading), om dan vervolgens met OBS studio de stream op te nemen... verre van ideaal, maar het werkt wel :)
de zoektocht om via de API of de rechtstreekse streams te werken heeft me nog niks opgeleverd.
Ik zou nu eventueel willen proberen om de stream die via de Android app binnenkomt op Windows, te kunnen sniffen om de stream te vinden, maar dat is me nog niet gelukt...

Tweakers maakt gebruik van cookies