Niko Access Control informatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 19:12
Dag allen,

Ik ben op zoek naar documentatie over de gebruikte protocollen, SDKs, API's,... voor het NIKO Access Control systeem (https://www.niko.eu/nl-be/artikel/510-21400). Ik heb deze sinds kort geinstalleerd met een buitenpost (deurbel met camera) en een binnenpost (scherm).

Graag zou ik aan de slag willen gaan om bijvoorbeeld de live-stream van de camera te kunnen bekijken en/of opslaan (liefst met bewegingsdetectie), of om opnames (die op de binnenpost staan) te kunnen herbekijken.

De IP adressen die zowel buitenpost als binnenpost hebben gekregen, zijn blijkbaar niet te bereiken via de standaard http(s) poorten...

Wat ik mezelf al bedacht heb, is om eventueel op één of andere manier de Android app te "sniffen" om te zien hoe die aan de livestream geraakt. Ik heb echter nog geen ervaring hoe ik met een (non-rooted) android toestel een specifieke app kan tracken...

Misschien heeft iemand hier al enige ervaring die me wil verder helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intrixius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 19:12
voor de geïnteresseerden: ik heb ondertussen de Niko Access Control app geinstalleerd op Windows 11 (via side loading), om dan vervolgens met OBS studio de stream op te nemen... verre van ideaal, maar het werkt wel :)
de zoektocht om via de API of de rechtstreekse streams te werken heeft me nog niks opgeleverd.
Ik zou nu eventueel willen proberen om de stream die via de Android app binnenkomt op Windows, te kunnen sniffen om de stream te vinden, maar dat is me nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 15:01
Een kort vraagje hierover, misschien offtopic.

Werkt de smartphone app van dit systeem op je lokaal netwerk als het niko systeem geen toegang heeft tot het internet maar wel tot je lokaal netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 15:01
intrixius schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:21:

De IP adressen die zowel buitenpost als binnenpost hebben gekregen, zijn blijkbaar niet te bereiken via de standaard http(s) poorten...
ik heb intussen ook een niko videophone met buiten en binnenpost hangen.
De reden dat je niet zomaar aan die ip adressen van binnen en buitenpost kan is omdat die een ethernet over de 2 lijns verbinding opzetten, wat een soort van privé netwerk is tussen die drie devices (buitenpost, binnenpost en controller module).

Ik vermoed dat Niko gebruik maakt van volgende standaard: Wikipedia: G.hn (of iets wat er op lijkt). Dus in theorie is er een toestel (raspberry pi bvb) nodig dat compatibel is met het 2draads protocol. Daarna zal je aan die ip adressen kunnen en waarschijnlijk via standaard http gedoe aan je camera feed kunnen

dit is allemaal giswerk op basis van m'n eerste observatie

en om m'n eigen vraag te beantwoorden: De video feed op de smartphone app stopt met werken als je de internet connectie van de controller verbreekt (ik heb in m'n modem het mac adres op de internet-block list gezet)

• Catullus
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-04-2024
Hey,
wij hebben hier ook recent 2 buitenposten met 1 binnenpost en een controller in de zekeringenkast laten plaatsen.
Als ik naar het IP van de controller surf krijg ik een foutmelding:
Access Error: 404 -- Not Found
Can't locate document: /index.asp

We hadden gehoopt die camera beelden te kunnen koppelen aan onze Synology Surveillance Station om als bewakingscamera te kunnen gebruiken, maar tot op heden geen succes.

Ik heb met de customer service van Niko gebeld, en het antwoord daar is dat Niko met een afgeschermd systeem werkt dat ze niet willen openstellen voor 3rd party toegang.

Dus officieel is daar dus geen toegang toe voorzien.

Ik ben heel benieuwd of iemand hier een oplossing voor vindt.