Toon posts:

Vervanging accu voor oude Macbooks

Pagina: 1
Acties:

• skaiman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10-2022
Hallo,

Ik heb twee oude macbooks liggen die een nieuwe accu nodig hebben.
1 van Mid 2009
1 van Late 2013

Weet iemand waar ik betrouwbare goede accus kan kopen voor deze modellen?
Heb wat zitten Googlen maar heb m'n twijfels.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goede ervaringen met ifixit, ook toen een toegezonden accu niet goed bleek (vervelend, maar kan gebeuren), werd dat netjes opgelost.

Wise enough to play the fool

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Yanec accu's werken ook prima. Ooit een keer een MacBook en een Acer van een Yanec voorzien en die werkten een aantal jaren later nog steeds prima.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geluk of geen geluk, na de namaakaccu van een "goed" merk is de MacBook 2015 nu totalloss. Scherm, toetsenbord, moederbord en SSD zijn sowieso nu defect. Ik ga niet verder op in maar baal er erg van.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• skaiman
Dank voor jullie reacties! Weer een stapje verder.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-01 18:18
Vwb de 2013 macbook, mijn advies: koop bij en kijk naar ifixit filmpjes. Haal wat extra oplosmiddel (kruidvat) en stevig nylon/visdraad. "Zaag" na het inweken van/met het oplosmiddel met dit visdraad tussen 2 potloden vastgerold de accu los. Een niet leuk klusje, maar voor elke hobbyist prima te doen. Bij de hornbach verkopen ze overiges stevige nitril handschoenen.

• skaiman
tweazer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:12:
Vwb de 2013 macbook, mijn advies: koop bij en kijk naar ifixit filmpjes. Haal wat extra oplosmiddel (kruidvat) en stevig nylon/visdraad. "Zaag" na het inweken van/met het oplosmiddel met dit visdraad tussen 2 potloden vastgerold de accu los. Een niet leuk klusje, maar voor elke hobbyist prima te doen. Bij de hornbach verkopen ze overiges stevige nitril handschoenen.
Nog bedankt! Ik had uiteindelijk op advies hier 2x Yanec accu's besteld. Was iets duurder maar wel grotere capaciteit en ik vertrouwde de andere opties wat minder.
Extra oplos middel kwam ik later achter ja, flink karwei nog om die joekel eruit te slopen :D. Werken met draad als zaag ging inderdaad een stuk beter dan pasjes eronder proberen te duwen.

Alles is uiteindelijk helemaal gelukt en ben tevreden tot zover.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee