Toon posts:

[NW 5.1] Resetten keyboard (ps/2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze Novell 5.1 fileserver is aangesloten op een switch voor keyboard/beeldscherm/muis. Nu wil het wel eens gebeuren (zeg eens in de week) dat na het switchen van server de Novell server het keyboard 'kwijt' is. De switch zelf biedt de mogelijkheid het keyboard te resetten, echter dit geeft geen soelaas. Rechtstreeks een (ander) toetsenbord aansluiten lost ook niets op.

Uiteraard heb ik wel gewoon toegang tot de server via het netwerk dus nou vroeg ik mij af of het mogelijk is het keyboard softwarematig te resetten..

(beetje knullig om nou een keer in de week de server te moeten rebooten omdat hij het keyboard kwijt is).

De machine in kwestie is een Compaq Proliant 5500

//edit rare typo, was laat gisteravond :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
genoemd probleem is me wel bekend met de "muis" van NT servers. enige oplossing bleek toen een duurder kvm switch...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, we hebben er inmiddels 3 gehad, waarbij niet op de prijs gelet is maar alle drie hetzelfde.

De huidige heeft een OSD waarin je ook muis/keyboard kunt resetten maar dit helpt niet.

Compaq zegt doodeenvoudig 'sluit dan gewoon een toetsenbord aan'; oftewel geen garantie.

Ziet er naar uit dat een los toetsenbord de enige optie is, jammer...

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Ik weet van compaq en ibm machines dat als je een keyboard/muis (ps2) eruit haalt dat ze niet meer werken. Bij clones werkt het meestal nog wel.

Er zal misschien ergens een storing optreden mbt de switch en dan is hij zijn keyboard kwijt. En dan zal hij hem niet terugvinden. De oplossing is, idd om het keyboard maar rechtstreeks op de machine aan te sluiten.

Maar gebruik je niet een remote console progje voor netware? Feitelijk werkt dat natuurlijk net zo goed. Een keyboardje is dan niet eens meer nodig, maar lastig blijft het gewoon wel.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik een remote console draaien, anders zou de eerstvolgende keer dat deze storing of iets anders gebeurt domweg de stekker er uit moeten om 'm te rebooten...

Lijkt er idd op dat er geen weg omheen is, naja 't is niet anders..