Toon posts:

Domeinnaam overnemen, contact emailadres niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:25
Mijn vraag
...
Mijn vriendin wilt een eigen domeinnaam registreren. Helaas is de naam die ze wilt gebruiken al bezet, het domein wordt alleen niet gebruikt voor een website. (voor zover ik zie)
  • Whois sidn geeft een Ziggo emailadres wat niet meer te bereiken is. Het adres zelf geeft nu een informatiepagina van mijndomein terug.
  • Bij internet archive zijn er ook geen snapshots genomen van de website waar ik eventueel nog meer informatie uit kan halen.
  • We hebben ook een mail gestuurd naar info@<domein>, die lijkt wel aan te komen maar nog geen reactie.
  • Mijndomein.nl geeft vanwege de privacy van de eigenaar geen gegevens door. Ook niet onze gegevens aan de eigenaar. Ze willen hierin niet bemiddelen.
Hebben jullie nog tips hoe we in contact kunnen komen met de eigenaar? Het domein is sinds 2009 actief.

UPDATE 28-2-2022
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70772012/view_message/70772012

[Voor 11% gewijzigd door MMatthijsV op 28-02-2022 19:35]

Beste antwoord (via MMatthijsV op 28-02-2022 18:58)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lekkere houding van mijndomein. Al kan mijndomein die eigenaar ook niet bereiken ivm Ziggo adres dat niet klopt. Houder betaald jaarlijks en mijndomein zal het blijkbaar verder niet boeien. Ik dacht dat min of meer die contactgegevens verplicht waren om het kloppend te hebben.

Word nog leuk met verhuizen. Die code zal dus naar het Ziggo adres gaan ;).

Hier iemand zelfde soort geval
https://www.webhostingtal...erd-bestaande-houder.html

Misschien biedt contact met SIDN hoop ;)

[Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 14-02-2022 19:34]

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lekkere houding van mijndomein. Al kan mijndomein die eigenaar ook niet bereiken ivm Ziggo adres dat niet klopt. Houder betaald jaarlijks en mijndomein zal het blijkbaar verder niet boeien. Ik dacht dat min of meer die contactgegevens verplicht waren om het kloppend te hebben.

Word nog leuk met verhuizen. Die code zal dus naar het Ziggo adres gaan ;).

Hier iemand zelfde soort geval
https://www.webhostingtal...erd-bestaande-houder.html

[Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 14-02-2022 19:34]

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Blijkbaar schaart MijnDomein zich achter de AVG-regels. Als het mailadres te herleiden is naar een persoon jan.janssen@ziggo.nl, dan kan ik mij indenken dat ze het niet willen doorgeven.

Bovendien weet je niet eens of de domein wel of niet gebruikt wordt. Misschien word er wel een subdomein gebruikt, of andere DNS-records, of zitten er mail-adressen achter die actief gebruikt worden.

Ik denk dat de snelste oplossing een nieuwe vergelijkbare domein is. Misschien met een andere extentie?

[Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2022 19:27]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38
Dat er geen website is wil inderdaad niet zeggen dat het domein niet gebruikt wordt. Heb mijn .nl domein al een jaar of twintig en dat wordt alleen voor mail gebruikt. De webpagina geeft info weer van de provider waar het domein geregistreerd is.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:29
Volledig terechte reactie van Mijn Domein. Je zou ze wel kunnen vragen of ze jouw gegevens aan hun klant willen doorgeven. Daar zijn partijen doorgaans wat makkelijker in.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MMatthijsV schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:51:
Whois sidn geeft een Ziggo emailadres wat niet meer te bereiken is.
Ik zie mogelijkheden. Of het strafbaar is weet ik niet.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
MMatthijsV schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:51:
Helaas is de naam die ze wilt gebruiken al bezet, het domein wordt alleen niet gebruikt.
Het wordt niet gebruikt voor een website bedoel je?
  • Zoals al is genoemd is het misschien alleen voor mail.
  • Ook zijn er organisaties die namen vastleggen die lijken op hun naam, om misbruik of typfouten af te vangen.
  • Ook worden door grapjassen en onderzoekers oude namen opnieuw geregistreerd om daar een catch-all mail op te activeren. Om misbruik op die manier te voorkomen houden organisaties oude domeinnamen aan.
  • Etc.
Je kan mijndomein vragen wat het jou moet kosten als ze een mail van jou afdrukken en per post doorsturen naar het bij hun bekende snail-mail adres. Geen garantie op success, maar stel bijv. 75 euro voor. Voor 150 euro willen ze dat vast wel doen. Als jouw bod voldoende is en ze het echt helemaal niet gebruiken zou dat zomaar kunnen werken.

• MMatthijsV
Bedankt voor de reacties allemaal :)
RobbyTown schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:20:
Ga ik naar kijken, bedankt!
AW_Bos schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:25:
Ik denk dat de snelste oplossing een nieuwe vergelijkbare domein is. Misschien met een andere extentie?
Was ook mijn gedachte en misschien ook de enige oplossing.
ninjazx9r98 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:40:
Dat er geen website is wil inderdaad niet zeggen dat het domein niet gebruikt wordt. Heb mijn .nl domein al een jaar of twintig en dat wordt alleen voor mail gebruikt. De webpagina geeft info weer van de provider waar het domein geregistreerd is.
Klopt, vandaar dat we een mailtje hadden gestuurd naar het adres in de hoop dat er een catch all is ingesteld.
eLScha schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:46:
Volledig terechte reactie van Mijn Domein. Je zou ze wel kunnen vragen of ze jouw gegevens aan hun klant willen doorgeven. Daar zijn partijen doorgaans wat makkelijker in.
Klopt helemaal. Dat laatste hebben we gevraagd, maar daar konden ze dus niets mee.
JaDatIsPeter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Je kan mijndomein vragen wat het jou moet kosten als ze een mail van jou afdrukken en per post doorsturen naar het bij hun bekende snail-mail adres. Geen garantie op success, maar stel bijv. 75 euro voor. Voor 150 euro willen ze dat vast wel doen. Als jouw bod voldoende is en ze het echt helemaal niet gebruiken zou dat zomaar kunnen werken.
Ze gaven helaas aan niet te willen bemiddelen.

[Voor 15% gewijzigd door MMatthijsV op 14-02-2022 20:57]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38
MMatthijsV schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Klopt, vandaar dat we een mailtje hadden gestuurd naar het adres in de hoop dat er een catch all is ingesteld.
Reageren op een mailtje van een verder onbekende is natuurlijk niet verplicht en om heel eerlijk te zijn als ik een email zou krijgen op/mijn domein van iemand die daar interesse in heeft zou ik daar ook niet op reageren en dat emailtje direct verwijderen.

Bekijk het ook eens van de andere kant. Stel dat het inderdaad alleen voor email gebruikt wordt en er geen interesse is om het domein weg te doen cq te verkopen. Waarom dan überhaupt reageren op iemand die ongevraagd een poging doet om het over te nemen?

[Voor 20% gewijzigd door ninjazx9r98 op 15-02-2022 08:40]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor Mijndomein heeft het alleen maar nadeel te bemiddelen als het dolein toch niet gebruikt wordt. Ze hebben nu een klant die betaald voor een domein (en misschien wel meer). Maar als mail lijkt aan te komen wordt het misschien toch wel gebruikt ;) Ik heb ook al jaren geen website meer op mijn domein, maar gebruik nog steeds de mail.

Je kan wat standaard adressen proberen die veel bedrijven hebben of als je wel een normaal adres ziet een ouderwetse brief sturen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MMatthijsV
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Reageren op een mailtje van een verder onbekende is natuurlijk niet verplicht en om heel eerlijk te zijn als ik een email zou krijgen op/mijn domein van iemand die daar interesse in heeft zou ik daar ook niet op reageren en dat emailtje direct verwijderen.

Bekijk het ook eens van de andere kant. Stel dat het inderdaad alleen voor email gebruikt wordt en er geen interesse is om het domein weg te doen cq te verkopen. Waarom dan überhaupt reageren op iemand die ongevraagd een poging doet om het over te nemen?
Ja dan houd het natuurlijk op ;)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 23:07
De makkelijke optie is: Een andere domeinnaam kiezen die nog niet geregistreerd is.

Dat er geen website bij dat domeinnaam staat zegt natuurlijk niks. Ik heb zelf 4 domeinnamen die ik alleen voor e-mail gebruik en waar de website gewoon een lege html pagina is.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37
Zoeken op domeinnaam biedt meestal toch wel aanknopingspunten. Zeker als je de wat meer duistere plekken van het internet meeneemt zoals gelekte email+wachtwoordlijsten.

• MMatthijsV
RobbyTown schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:20:
TLDR :
Er staat nu een werkend e-mailadres bij de "Administratieve contactpersoon". Niet bereikbaar, dus een alternatief domein gekozen.

Update:
Door contact op te nemen met SIDN is een balletje gaan rollen. Zij verwezen naar hun algemene voorwaarden en daar staat het volgende in:
4.3
De houder zorgt ervoor dat gedurende de looptijd van het abonnement de administratief contactpersoon en de technisch contactpersoon steeds bereikbaar zijn op het e-mailadres dat in de administratie van SIDN staat vermeld. Het niet voldoen aan deze eis kan leiden tot beëindiging van het abonnement door SIDN overeenkomstig artikel 16.
16.1
SIDN kan het abonnement eenzijdig beëindigen met een termijn van 30 dagen door het verzenden van een daartoe strekkende mededeling aan het admin-c e-mailadres van de houder als de houder ten opzichte van SIDN niet voldoet aan zijn verplichtingen, bijvoorbeeld indien:
...
c. het e-mailadres van de administratief contactpersoon of de technisch contactpersoon niet meer werkt;
Bovenstaande voorgelegd aan mijndomein en toen kreeg ik onderstaande reactie terug:
...
We kunnen onze klant niet verplichten om en ander e-mailadres in te vullen. We snappen wat de regels zijn die de SIDN aan een registratie koppelt maar als een adres niet werkt of de inbox misschien vol zit en daardoor er geen contact gekregen kan worden betekend niet dat wij alles op gaan zeggen of dat de SIDN dat gaat doen.
...
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zijn of haar gegevens up-to-date te houden en als er gewoon betalingen uitgevoerd zijn dan is er voor ons geen reden om verder acties te ondernemen.
....
Even de voorwaarden van mijndomein opgezocht en daar staat het volgende:
Wel moeten wij voldoen aan de eisen van organisaties waarbij domeinnamen worden geregistreerd en beheerd, registries. Voor .nl is dat bijvoorbeeld SIDN. Die eist dat elke domeinnaam is voorzien van accurate persoonsgegevens.
Bovenstaande terug gekoppeld aan SIDN. Dezelfde dag nog een reactie gehad dat het administratieve emailadres is bijgewerkt van het domein. (Die hebben dus contact opgenomen met Mijndomein }) ) Dit was nu het volgende geworden:

Houder H2 Services BV
Administratieve contactpersoon domains@h2services.nl

Na wat zoeken op het internet blijkt dit https://drimble.nl/bedrij...domein-operations-bv.html een oude naam te zijn voor Mijndomein. Dit adres natuurlijk een mailtje gestuurd, maar geen reactie.

Toch maar besloten om een andere domeinnaam te kiezen (Tweede keuze), die was wél beschikbaar en daarmee is het probleem ook opgelost :) Ik ben echt super geholpen door SIDN, Mijndomein daarintegen, tjsa wat moet je daar nou over zeggen. 8)7 Bedankt voor de suggesties in iedergeval! _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee