Elektra flexbyuizen vastmaken aan vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:33
Hallo allemaal,

In mijn nieuwbouwwoning ligt vloerverwarming klaar maar de elektra is nog niet aangelegd en een groot gedeelte moet in de vloer. Met 65mm zandcement moeten de elektra leidingen net over de vloer verwarmingsbuizen passen en dan is er genoeg ruimte voor 20mm er boven voor een goede afdekking.
Maar hoe kan ik de elektra flexbuizen het beste vastmaken aan de matten en/of vvw buizen? Ik denk nu aan een staaldraad, maar krijg ik dan roestvlekken ik de vloer of misschien dat ze in de flexbuizen gaan snijden en daar problemen veroorzaken?

Dank voor jullie ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
itris schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:38:
Hallo allemaal,

In mijn nieuwbouwwoning ligt vloerverwarming klaar maar de elektra is nog niet aangelegd en een groot gedeelte moet in de vloer. Met 65mm zandcement moeten de elektra leidingen net over de vloer verwarmingsbuizen passen en dan is er genoeg ruimte voor 20mm er boven voor een goede afdekking.
Maar hoe kan ik de elektra flexbuizen het beste vastmaken aan de matten en/of vvw buizen? Ik denk nu aan een staaldraad, maar krijg ik dan roestvlekken ik de vloer of misschien dat ze in de flexbuizen gaan snijden en daar problemen veroorzaken?

Dank voor jullie ideeën!
aan de matten en tiewraps roesten niet. Wat je bedoeld met "ze in de buizen gaan snijden" snap ik niet! Wie gaat hoe, waarom in electrabuizen snijden?

niet teveel buizen naast elkaar leggen zand cement moet ook een kans hebben zich te hechten aan de ondervloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarom flex? Of is het pre-flex?
Maar idd gewoon tiewrappen, met ijzerdraadje kan ook, maar waarschijnlijk ben je geen ervaren betonvlechter of heb je een accuvlechtmachine…. En dan valt handmatig vlechten best tegen…
Tussenweg is een trekvlechttang zoals deze; https://www.technim.nl/ve...ebehoren/trek-vlechttang/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zit die vloerverwarming in een isolatieplaat getackerd? Dan kan je de electrabuizen ook gewoon tackeren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Zou het sowieso aan het vlechtnet vastmaken ipv aan de slangen.
Dan blijven de slangen zo veel mogelijk omgeven door de dekvloer om hun warmte af te geven.

Verder heeft het weinig nodig, wat tywraps, (eventueel gegalvaniseerd) ijzerdaad of zelfs touw kan prima werken. Het moet alleen niet gaan drijven zo lang de dekvloer nat is.

Vanwaar de keuze voor flex? In solide buis kun je makkelijker draden trekken en die trap je minder snel plat/kapot tijdens het storten van de vloer.