Gat vloer en plafond eerste verdieping dichten (foto's)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 14:29
Hoi,

Wij hebben de schouw in onze woning verwijderd en hebben nu dus een gat in de vloer en het plafond van de eerste verdieping (de loze pijp naar buiten staat nog op het dak, dus er komt geen water naar binnen via het gat in het plafond).

Ik ben totaal geen klusser, maar wilde toch kijken of we het wellicht zelf kunnen dichten voordat wij het laten uitbesteden. Wat denken jullie? Hoe kunnen we dit het beste doen? Of juist niet zelf doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCGTt6aUHr9yglsazoQrv5y0clY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OniZ8v0VSuoDWH1HCmbbU78e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W48uJJ9N675Bwagf8pfhgMF_29M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfSY4ANo5o7SQuj4XVPixQpO.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor alle tips! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
leunt de rest van de schoorsteen nog op dat gat? Of is boven ook alles weg?

Dit gat kun je gewoon met gipsplaat dichtzetten en afsturen, mooi dat randje weer me laten lopen en klaar.

Vloergat, isolatie onderin het gat, paar stukken ijzer in de zijkant boren en en zak snelbeton erin.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 11:50
Hoe kom je aan zoveel kuipen :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
No Hands schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:12:

Dit gat kun je gewoon met gipsplaat dichtzetten en afsturen, mooi dat randje weer me laten lopen en klaar.

Vloergat, isolatie onderin het gat, paar stukken ijzer in de zijkant boren en en zak snelbeton erin.
Lijkt op houten vloeren, dan zou ik geen snelbeton gebruiken maar gewoon de boel dichttimmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
No Hands schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:12:

Boven is ook alles weggehaald. De tweede foto is de eerste verdieping waar je vanuit het gat zo de (dunne loze) pijp in kijkt die boven het dak uitkomt. Ik heb werkelijk waar nauwelijks ervaring met klussen, dit is ons eerste eigen huis. Dus wat jij hierboven noemt klinkt voor mij als vrij ingewikkeld, maar ik ga mij nog even verder inlezen. Thanks
Wolly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Lijkt op houten vloeren, dan zou ik geen snelbeton gebruiken maar gewoon de boel dichttimmeren.
De eerste verdieping is idd een houten vloer. Gaat om een jaren 30 woning.
Die zijn van het sloopbedrijf die de schouw hebben verwijderd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Wolly schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Idd, als ik de foto vergroot is het gewoon een houten balk. Dan idd stukje plaat op maat zagen en in dat gat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:44
Ik zou wel even een plan maken wat je met die pijp gaat doen op het dak. Heeft niet per se haast, maar je wil voorkomen dat er allemaal dieren hun optrekje vinden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Kijkende naar de eerste foto, naar het plafond van de begane grond:

Vanuit daar plaats ik een gips plaat tegenaan, die precies in dat gat past?
Vervolgens plaats ik op de eerste verdieping op dat zelfde gaat een houtplaat?

Is het dan nog goed om dat 'holle' gat te vullen met iets? Hoe kan ik het beste zo'n gips plaat bevestigen?

En dan doe ik hetzelfde het gat op het plafond op de eerste verdieping?

Sorry veel vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
stomme vraag, maar wat voor gereedschap heb je? lijkt een beetje alsof je dit met een knutselschaar en pritstift gaat fixen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:45
Bartoow schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:14:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Kijkende naar de eerste foto, naar het plafond van de begane grond:

Vanuit daar plaats ik een gips plaat tegenaan, die precies in dat gat past?
Vervolgens plaats ik op de eerste verdieping op dat zelfde gaat een houtplaat?

Is het dan nog goed om dat 'holle' gat te vullen met iets? Hoe kan ik het beste zo'n gips plaat bevestigen?

En dan doe ik hetzelfde het gat op het plafond op de eerste verdieping?

Sorry veel vragen!
Maak eerst een houten frame in het gat in het plafond, dan kun je de gipsplaat daaraan bevestigen. Frame kan vergelijkbaar zijn met wat je op eerste verdieping aan de zijkant van de weggehaalde schoorsteen ziet. Zorg dat onderkant goed waterpas is en meet het zo uit dat gipsplaat exact gelijk is met rand eromheen.
Gat in vloer zelfde principe. Maak met houten latten frame langs de randen, waar je een houten plaat op legt die precies in het gat past. Vastschroeven en klaar.
Ik zou er isolatie tussen plaatsen als de rest van de vloer dat materiaal ook heeft. Zit dat er verder niet, dan heeft alleen dat stukje isoleren niet zo veel zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 15-02-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Als het een houten vloer is dan in het gat regels aanbrengen en daaronder gipsplaat die iets dieper terug ligt. Dat laten aanstuccen. Boven constructief met hout weer dichtmaken.

Je zal als je een strak plafond wil wel alles moeten sausen. Of je moet er een soort van verdieping van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartoow
twain4me schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:21:
stomme vraag, maar wat voor gereedschap heb je? lijkt een beetje alsof je dit met een knutselschaar en pritstift gaat fixen
Naja ik heb wat basic tools, maar idd niet meer dan dat. Eerste koophuis en vrijwel geen klus ervaring. Maar goed, je moet ergens beginnen toch?

Verder thanks alle voor de tips, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:45
Bartoow schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:07:
[...]
Naja ik heb wat basic tools, maar idd niet meer dan dat. Eerste koophuis en vrijwel geen klus ervaring. Maar goed, je moet ergens beginnen toch?

Verder thanks alle voor de tips, ik ga het proberen!
Zo is het. Voor ieder van ons was er ooit een eerste klus. Wees niet te bang om het aan te pakken. De vloer zal het probleem niet zijn, bij het plafond is de afwerking het lastigst. Maar bij tegenvallend resultaat kun je altijd nog een professional inschakelen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thu
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-09-2023

Thu

@Bartoow Ik ben benieuwd hoe je uiteindelijk de gaten gedicht hebt. Ook ben ik benieuwd welke sloopbedrijf je ingeschakeld hebt. Ik heb ook mijn eerste huis gekocht samen met mijn vriend en we willen de schouw er ook uit gaan halen en kijken nog om ons heen naar alle opties. Dus we zijn erg benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartoow
@Thu Het is allemaal goed verlopen! Uiteindelijk heeft een timmerman alles netjes dicht gemaakt op de manier zoals hierboven beschreven (eerst zelf een poging gedaan, maar ik had toen gewoon niet het goede gereedschap in huis. De timmerman was met een uurtje of 2 klaar dus de kosten vielen erg mee), daarna laten stucen met de rest van de woonkamer en nu helemaal niks meer van te zien. Ziet er heel strak uit. Zal nog even een foto plaatsen van het resultaat.

Sloopbedrijf trouwens gevonden via Werkspot. Kan naam evt wel delen met je als je dat wilt?
Pagina: 1