Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV.

Wat is je budget?
+/-500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen vanaf een bureau, dus als monitor maar dan groter

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung AU9000 43" (buitenlands model) Zwart.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere nadelen aan een buitenlands model behalve de kans dat een CI+ module wellicht niet zou werken? Ik vond deze voor de prijs perfect aangezien hij HDMI 2.1 heeft en ik een PS5 heb die daar perfect gebruik van kan maken! Kon de prijs eigenlijk haast niet geloven toen ik de specs zag, zijn er nog andere valkuilen? Kleurcorrectheid is voor mij niet van zeer hoog belang, hoop alleen dat deze TV wel een beetje helder is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Naast dat de CI+ module niet kan werken, is eventuele garantieafwikkeling ook een nadeel bij buitenlandse modellen en dit geldt met name bij onbekende externe verkopers/ dozenschuivers.

Helaas moet ik je teleurstellen aangezien de Samsung AU90xx serie een native 60Hz paneel heeft met 3 HDMI 2.0 aansluitingen, de pricewatch bevat wel vaker foutieve productinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Freshouttheoven schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:11:
Naast dat de CI+ module niet kan werken, is eventuele garantieafwikkeling ook een nadeel bij buitenlandse modellen en dit geldt met name bij onbekende externe verkopers/ dozenschuivers.

Helaas moet ik je teleurstellen aangezien de Samsung AU90xx serie een native 60Hz paneel heeft met 3 HDMI 2.0 aansluitingen, de pricewatch bevat wel vaker foutieve productinformatie.
Dat van dat 60Hz paneel vind ik vreemd, op de website van samsung zeggen ze zelf wel 120Hz e.d.
https://www.samsung.com/u...-smart-tv-ue43au9000kxxu/

Het zou jammer zijn als het dat niet ondersteund, geen ramp, maar toch vreemd als ze op de site van samsung wel spreken over 120Hz en dingen als VRR (waar je voor zover ik weet hdmi 2.1 voor nodig hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 14-02-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 08:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens deze bron zit er een 60Hz-paneel in en wordt 120Hz gesimuleerd. Hoe je 120Hz simuleert op een 60Hz-paneel... goede vraag, maar klinkt eerder als marketing dan dat het meerwaarde oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Lijkt me ook niet dat je dingen als VRR kunt simuleren :?
Misschien is dit een geupdate model ofzo? Want zie op youtube verschillende mensen andere dingen zeggen, de ene zegt idd 60Hz de ander zegt dat het wel HDMI 2.1 heeft en 120Hz e.d. dus misschien een revisie met HDMI 2.1 ofzo?

Hoe dan ook leek het mij een goede TV voor de prijs, als het goed is komt hij morgen binnen, ik laat wel weten of hij HDMI 2.1 ondersteund.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 14-02-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
HDMI 2.1 zegt niets meer.

De webstek van de fabrikant probeert alles zo mooi mogelijk voor te stellen. Ik zie in die hele specificaties van Samsung helemaal niets over het paneel vermeld. Dan weet ik eigenlijk genoeg: Boerenbedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
dmantione schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:34:
HDMI 2.1 zegt niets meer.

De webstek van de fabrikant probeert alles zo mooi mogelijk voor te stellen. Ik zie in die hele specificaties van Samsung helemaal niets over het paneel vermeld. Dan weet ik eigenlijk genoeg: Boerenbedrog.
Hm, ik laat het morgen wel weten, mijn PS5 zou aan moeten geven dat 120Hz ondersteund wordt als het wel zou werken. Anders is het alsnog een prima scherm volgens mij, maar wel jammer als het niet zou kunnen, jammer dat tweakers dan misinformatie verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Hmm, volgens die mensen zou hij een 120Hz signaal accepteren, maar niet kunnen weergeven, maar hoe zit het dan met dingen als VRR? Dat wordt ook aangegeven op de website... 8)7 lekker duidelijk wel allemaal |:(

Ik zal het wel even testen morgen met de PC, kan natuurlijk mijn PC erop aan sluiten, alhoewel ik niet weet of mijn laptop een HDMI 2.1 poort heeft, het is een mobiele RTX 3060, maar als ik 120Hz aan kan zetten, zou ik met testufo wel verschil moeten zien indien het werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 14-02-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Kalder schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Dat van dat 60Hz paneel vind ik vreemd, op de website van samsung zeggen ze zelf wel 120Hz e.d.
https://www.samsung.com/u...-smart-tv-ue43au9000kxxu/

Het zou jammer zijn als het dat niet ondersteund, geen ramp, maar toch vreemd als ze op de site van samsung wel spreken over 120Hz en dingen als VRR (waar je voor zover ik weet hdmi 2.1 voor nodig hebt)
Samsung doet waar Samsung goed in is; marketing.

'Motion Xcelerator Turbo' zorgt er volgens Samsung voor dat de gamer het spel als vloeiender ervaart, het zou dus voor een 4K@120Hz-achtig beleving moeten zorgen. Terwijl dit puur softwarematig is aangezien het een native 60Hz paneel betreft.

Je kan dit vergelijken met een tijdje terug waarbij televisiefabrikanten marketingtermen gebruikten als '400Hz' of '800Hz' terwijl dit puur een optelsom was van verschillende facetten en de daadwerkelijke native refreshe rate van het paneel vaak maar 60 of 120Hz was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
VRR zegt natuurlijk niets over het bereik, je kunt prima VRR implementeren over een bereik van bijvoorbeeld 30Hz-60Hz en dat zou ook zeer nuttig zijn, want dat zijn de refreshrates waarin gemiste frames het meest hinderlijk zijn.

Ik krijg uit wat ik lees de indruk dat de TV de verlichting met 120Hz laat knipperen. Dat is een valide medicijn tegen de traagheid van het LCD-scherm en zorgt ervoor dat beweging scherper wordt waargenomen. In dat geval zou het scherm best wel eens in het geheel geen 120Hz-signalen aan de ingang kunnen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Het zou aan de HDMI kabel kunnen liggen dat ik op mijn laptop 4K/120Hz niet kon instellen, maar op 1080p kon ik wel 120Hz inschakelen en op testufo.com zie ik duidelijk een groot verschil, lijkt me niet dat het geen 120Hz paneel is, de meest recente hdmi kabel die ik heb zat bij de PS5 en dat schijnt net geen 2.1 te zijn ofzo.
Heb 120Hz op de PS5 nog niet uitgeprobeerd, volgens mij is de enige de game die ik bezit die het ondersteund Dirt 5 die heb ik niet meer geïnstalleerd staan, maar ik kreeg wel de mogelijkheid om 120Hz aan te zetten in de opties van de PS5.

Ik denk dat mensen Samsung willen kleineren door valse informatie te verspreiden ofzo. Misschien concurrenten die niet opgewassen zijn tegen zulke prijzen. Fijn dat de info op tweakers dus schijnbaar wel klopt.

Moet wel zeggen dat kwa weergave het niet het mooiste scherm is, maar voor mij is het goed genoeg, en out of the box was het helemaal erg, maar na wat fine-tunen toch best acceptabel beeld uiteindelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 15-02-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-05 10:33
De SKU is UE43AU9000KXXU en dit model gebruikt een 60Hz paneel, maar accepteert een 120Hz signaal alleen op 1080p. Je hoeft dus geen andere kabel te testen voor 120Hz @ 2160p, dat gaat gewoon niet werken. De FreeSync VRR range is 48 - 60Hz. Er schijnt ook een GU43 model te zijn welke wel een 120Hz paneel heeft, maar deze ondersteunt nog steeds geen 120Hz @ 2160p.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Ik heb even gekeken, het is een UE43 AU9002KXXH, maar zoals ik zei 120Hz op 1080p lijkt in ieder geval te werken (als je testufo kunt geloven tenminste...)

Edit: En 120Hz op de PS5 werkt ook alleen inderdaad niet in 4K, maar volgens mij was dat ook een euvel van de PS5, dat die ook niet volledig HDMI2.1 ondersteund o.i.d. dacht dat de PS5 bij 120Hz sowieso terugschakelt naar 1080p (ben ik niet helemaal zeker van)
In ieder geval, prima geschikte TV als gaming monitor de 43", voorzien van luxe features, hoewel dan misschien wel geen HDMI 2.1

Edit2: Kan ook bevestigen dat VRR op 120Hz op de PC ook gewoon werkt helaas niet in 4K

[ Voor 86% gewijzigd door Kalder op 16-02-2022 04:19 ]

Pagina: 1