Vraag

Anoniem: 1728972

Topicstarter
Hallo !

Mijn Situatie : Genexis platinum 7840 glasvezel.
Hier staat de WiFi op uit, Hier zit een Deco setje aanvast en die staat in AP modus.
Vandaag gekeken of ik mijn oude R8000 ( netgear x6 r8000 ) in AP modus kreeg, dit is gelukt via de instellingen in de router.

Ik kwam dit forum tegen >>> [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point How to.
De manier waarop dit uitgelegd is is voor mij niet haalbaar, aangezien er hier in huis geen enkele laptop en of pc is met een lan aansluiting.

Nu mijn vraag : Kan het “ kwaad “ als ik de NetGear op een andere manier in AP heb gezet?
En kan ik de Deco er naast houden? Als een soort super AP WiFi… ? :? Het leukste zou zijn als ik beide apparaten in AP modus kan houden en gebruiken, Zou het kunnen als ik ze allemaal de zelfde naam & wachtwoord geef ? Of is dit niet mogelijk aangezien het 2 verschillende apparaten zijn.

Dank!

Hierna lijkt er wat mis gegaan te zijn? Er word nu bij ipconig http://router.domain_not_set.invalid/ weergeven?

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 14-02-2022 17:32]

Alle reacties

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-01 19:10
Anoniem: 1728972 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
Hallo !

Mijn Situatie : Genexis platinum 7840 glasvezel.
Hier staat de WiFi op uit, Hier zit een Deco setje aanvast en die staat in AP modus.
Vandaag gekeken of ik mijn oude R8000 ( netgear x6 r8000 ) in AP modus kreeg, dit is gelukt via de instellingen in de router.

Ik kwam dit forum tegen >>> [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point How to.
De manier waarop dit uitgelegd is is voor mij niet haalbaar, aangezien er hier in huis geen enkele laptop en of pc is met een lan aansluiting.
Als de Netgear x6 al in AP modus hebt gezet via de bestaande firmware kun je die "How to" guide overslaan aangezien deze bedoeld is voor routers die geen ondersteuning bieden voor AP modus.
Nu mijn vraag : Kan het “ kwaad “ als ik de NetGear op een andere manier in AP heb gezet?
En kan ik de Deco er naast houden? Als een soort super AP WiFi… ? :? Het leukste zou zijn als ik beide apparaten in AP modus kan houden en gebruiken, Zou het kunnen als ik ze allemaal de zelfde naam & wachtwoord geef ? Of is dit niet mogelijk aangezien het 2 verschillende apparaten zijn.

Dank!
Je kan gewoon de zelfde SSID/wachtwoord aan nemen in de Netgear maar kijk wel goed dat je ook de zelfde versleutelings techniek gebruikt zoals bijv alles op WPA 2 ( pas op met MIXED).
Daarnaast als je 2,4 ghz en 5 ghz banden combineerd onder 1 SSID moet je dit overal doen.
Hierna lijkt er wat mis gegaan te zijn? Er word nu bij ipconig http://router.domain_not_set.invalid/ weergeven?
Je Netgear zit in AP modus en herkend dus niet meer die adres die je invoert omdat deze alleen werkt als de Netgear in frabriekinstellingen staat. Wil je inloggen op die Netgear moet je ff kijken welke IP hij heeft gekregen van de DHCP server.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:07
De toegevoegde waarde van een managed WiFi set zoals de Deco's is dat alle WiFi centraal beheerd wordt zodat instellingen gegarandeerd gelijk zijn en dingen als handovers bij roaming goed geregeld zijn. In een managed WiFi situatie noem je een niet-managed AP een 'rogue AP' en is best practice die dingen op te sporen en verwijderen omdat ze de WiFi-ervaring om zeep kunnen helpen.

Wat je hier voorstelt is dus bewust een rogue AP toevoegen. Dan had je net zo goed geen managed WiFi kunnen nemen. Sterker nog, feit dat je zo weinig handmatig in de Deco's in kunt stellen beperkt je behoorlijk in de mogelijkheid om handmatig te zorgen dat instellingen gelijk zijn en het met verschillende AP's/systemen alsnog redelijk goed gaat.

Advies:
- vervang Deco door meerdere Netgear AP's van vergelijkbare type met wat je hebt.
- vervang Netgear AP door een Deco met vergelijkbare specs.

Soittakaa Paranoid!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:12
Volgens mij is de belangrijkste vraag:
"Werkt je wifi nu goed in jou beleving?"

Ja --> verder gewoon laten zoals het nu is

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:03:
De toegevoegde waarde van een managed WiFi set zoals de Deco's is dat alle WiFi centraal beheerd wordt zodat instellingen gegarandeerd gelijk zijn en dingen als handovers bij roaming goed geregeld zijn. In een managed WiFi situatie noem je een niet-managed AP een 'rogue AP' en is best practice die dingen op te sporen en verwijderen omdat ze de WiFi-ervaring om zeep kunnen helpen.

Wat je hier voorstelt is dus bewust een rogue AP toevoegen. Dan had je net zo goed geen managed WiFi kunnen nemen. Sterker nog, feit dat je zo weinig handmatig in de Deco's in kunt stellen beperkt je behoorlijk in de mogelijkheid om handmatig te zorgen dat instellingen gelijk zijn en het met verschillende AP's/systemen alsnog redelijk goed gaat.

Advies:
- vervang Deco door meerdere Netgear AP's van vergelijkbare type met wat je hebt.
- vervang Netgear AP door een Deco met vergelijkbare specs.
Dankje voor het advies een Mesh setje met vergelijkbare specs zijn er zover ik weet niet, En als ze er wel zijn dan dik + 600 € ( NetGear orbi )

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 15-02-2022 10:00]

Topicstarter
frankyfn126 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:07:
Volgens mij is de belangrijkste vraag:
"Werkt je wifi nu goed in jou beleving?"

Ja --> verder gewoon laten zoals het nu is
Het werkt…. Wel zag ik dat de snelheid van de x6 NetGear veel hoger lag dan de Deco.

Topicstarter
Arthion-nl schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 06:47:
[...]

Als de Netgear x6 al in AP modus hebt gezet via de bestaande firmware kun je die "How to" guide overslaan aangezien deze bedoeld is voor routers die geen ondersteuning bieden voor AP modus.

[...]

Je kan gewoon de zelfde SSID/wachtwoord aan nemen in de Netgear maar kijk wel goed dat je ook de zelfde versleutelings techniek gebruikt zoals bijv alles op WPA 2 ( pas op met MIXED).
Daarnaast als je 2,4 ghz en 5 ghz banden combineerd onder 1 SSID moet je dit overal doen.

Dankje! Dus bijvoorbeeld >> Deco ( Michiel de router ) NetGear x6 2.4 Kanaal Michiel de router.2.4 ?
Kanaal 5ghz 1 & 2 word dan Michiel de router 5.1 & 5.2? Of alles onder 1 naam, maar dan word het lastig om de 5 & 2.4 kanalen te onderscheiden.

[...]

Je Netgear zit in AP modus en herkend dus niet meer die adres die je invoert omdat deze alleen werkt als de Netgear in frabriekinstellingen staat. Wil je inloggen op die Netgear moet je ff kijken welke IP hij heeft gekregen van de DHCP server.
^ Dankje, ik kwam dit “ probleem “ eigenlijk pas tegen nadat de x6 al was opgeborgen en uit het netwerk.
, Als ik kijk bij ipconfig komt er te staan domain not set e.d.
& blijkbaar is het Gateway adres het zelfde als dns?

Topicstarter

Dus dan als de Deco , Michiel de router heet dan moet de NetGear ook zo heten wat te doen met de 2.4. & 5 kanalen? Word dit dan Michiel de router 2.4 & 5.1 & 5.2?

• dion_b
Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Dankje voor het advies een Mesh setje met vergelijkbare specs zijn er zover ik weet niet, En als ze er wel zijn dan dik + 600 € ( NetGear orbi )
Dat valt mee.

Die R8000 was een mastodont, maar grootste deel ervan was pure marketing. Het is uiteindelijk niet meer dan een tri-band 3x3 MIMO geval. Die derde band voegt niets toe als je het bedraad aansluit. Als ik het goed lees is dat wat je wilt. Dan is een 3x3 MIMO dualband geval al prima vergelijkbaar en had je destijds evengoed de R7000 kunnen nemen

Nu is 3x3 MIMO bij WiFi-5 Wave 2 en WiFi-6 wat ongebruikelijk, dus je komt uit op 4x4 MIMO dualband bij WiFI-5 of 2x2 MIMO dualband bij WiFi-6.

Dat laatste heb je met een Deco X20 of X50 al. Een enkele kost rond de EUR 120.

Maar stapje terug: voor WiFI geldt dat je veel beter een minimaal compentent apparaat op de juiste plek kunt hebben dan een geweldig apparaat op minder optimale. Je geeft niet aan welke Deco's je al hebt, maar uitgaande van M4 of M5 kun je voor de prijs van een enkele X20 makkelijk nog twee van die bestaande doen, en ik durf er vergif op in te nemen dat twee daarvan betere dekking leveren en binnen overgrote deel van die dekking betere prestaties dan een enkele X20 of trouwens een enkele R8000 (met de randvoorwaarde dat ze wel bedraad aangesloten moeten zijn om die meerwaarde te leveren).

Kom ik dus toch bij het punt van frankyfn126 - welk probleem probeer je eigenlijk op te lossen met de R8000? Je zegt "hogere snelheden", maar hoe constateer je dat? Wat kun je daarmee dat je niet al met de Deco's kunt?

Soittakaa Paranoid!

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Deco M5 zonder aparte kanalen.
Verschil met de R8000 is dat deze wel 3 aparte kanalen heeft, en wel degelijk sneller.
Ik zou dan opzoek moeten naar een tri band mesh setje? Of een enkele x20 erbij?

Zoiets als dit https://www.coolblue.nl/p...0lPUv%2Caclr_1101liQ25ZJR

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 15-02-2022 11:59]

• dion_b
Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:56:
Op dit moment heb ik een Deco M5 zonder aparte kanalen.
Verschil met de R8000 is dat deze wel 3 aparte kanalen heeft, en wel degelijk sneller.
Ik zou dan opzoek moeten naar een tri band mesh setje? Of een enkele x20 erbij?
"Aparte kanalen"?

De R8000 werkt in drie banden, de M5 in tweee. Broadcom marketingblaat beweert dat ze een in de meeste woningen niet bestaand probleem (teveel drukte in 5GHz) kunnen verhelpen door apparaten te verdelen over de twee 5GHz-kanalen. Tenzij je een internetcafe runt heb je dat probleem niet en levert de tweede 5GHz-band je geen voordeel op.

Vervolgens hou je over 3x3 MIMO vs 2x2 MIMO. Dat levert een groot voordeel op bij clients met 3x3 MIMO. Maar die zijn erg zeldzaam en worden steeds zeldzamer. Als je toevallig een MacBook Pro uit 2014-2017 hebt scheelt het inderdaad 50% performance, maar met een smartphone die zelf best-case 2x2 MIMO heeft niet.

Die extra antenne die je dus niet voor MIMO gebruikt kan wel voor extra ontvangstgevoeligheid (antenna diversity) ingezet worden, dus je gaat een marginaal verschil merken, maar dat zou niet meer dan 5% moeten bedragen op zelfde locatie.

Ik vermoed dus dat het verschil wat je waarneemt puur komt van de locatie waar die R8000 staat. Zet op zelfde plek een M5 neer en ik denk dat je (binnen 5%) van de performance ervan komt.

Maar goed, meten is weten. Hoe meet je die hogere snelheid? Welke snelheid meet je exact? En wat is daarmee mogelijk dat anders niet mogelijk is? Idealiter geef je ook de signaalsterkte (RSSI) ter plekke weer (kun je met Windows en MacOS zonder extra software, met Android met bijv WIFi Analyzer en iOS helaas niet weergeven). Dan is duidelijk waar we het over hebben en kunnen we kijken wat (on)zinnig is.

Soittakaa Paranoid!

Topicstarter
Aparte kanalen als in 1x 2.4 2 x 5. GHz dit zou dan keuze opleveren in welk WiFi kanaal je kiest.
Nu is het gewoon 1 WiFi met de Deco.
Ik heb de snelheid gewoon simpel weg gemeten met een speedtest, heel ingewikkeld was het niet.
541.75 Down / 534.47 UP ( R8000 ) 247.86 Down / 145.37 UP ( Deco ).

Het zou dan het leukst zij als er iets zou zijn waar je de kanalen kiest.
Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.

Toch bedankt voor je reactie:)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 15-02-2022 12:09]

• dion_b
Welke client heb je? 541Mbps is behoorlijk hoog. Dat klinkt als 3x3 MIMO en dus niet die derde band, aangezien een client (tot de komst van WiFi-7 over een paar jaar) nooit op meer dan een band tegelijk kan verbinden.

Als je inderdaad die clients hebt wordt het een ander verhaal. Toch moet je je afvragen of de extra performance opweegt tegen de risico op slechte handovers met afwijkende AP's.

Soittakaa Paranoid!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:28:
Welke client heb je? 541Mbps is behoorlijk hoog. Dat klinkt als 3x3 MIMO en dus niet die derde band, aangezien een client (tot de komst van WiFi-7 over een paar jaar) nooit op meer dan een band tegelijk kan verbinden.

Als je inderdaad die clients hebt wordt het een ander verhaal. Toch moet je je afvragen of de extra performance opweegt tegen de risico op slechte handovers met afwijkende AP's.
Cliënt? Als in ISP?

• dion_b
Als in: het apparaat wat verbindt met de AP, waar je de snelheid over meet. Laptop, tablet, telefoon - dat soort ding.

Soittakaa Paranoid!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Als in: het apparaat wat verbindt met de AP, waar je de snelheid over meet. Laptop, tablet, telefoon - dat soort ding.
Ah zo , op een iPad & phone & laptop

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Ah zo , op een iPad & phone & laptop
Welke?

Exact merk & type. En bij voorkeur (voor de laptop dan) ook exact merk & type van de wireless netwerkkaart :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20
540mbit is flink!
247 is niet veel

Heb je ze wel op dezelde manier gemeten? Zelfde client? Zelfde locatie van apparatuur en client tijdens test?

de M5 zou ook wel richting de 450-500 moeten gaan

CISSP! Drop your encryption keys!

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Welke?

Exact merk & type. En bij voorkeur (voor de laptop dan) ook exact merk & type van de wireless netwerkkaart :)
Exact type , joh … iPhone 12 Max pro.
iPad geen idee pro 2017 ding ofzo?
Type netwerkkaart zou ik op moeten zoeken, maar goed het gaat mij erom dat er degelijk verschil te zien was tussen de Deco & x6 Netgear. Het word dus kiezen of delen tussen die 2 ;w & anders opzoek naar iets wat in de buurt kan komen van de x6 , qua snelheid & kanalen. ( Niet zoals nu 1 hoofd kanaal )

• laurens0619
@Anoniem: 1728972
Zet dat "1 hoofd kanaal" uit je hoofd :) Dat is eigenlijk alleen relevant in HELE drukke ruimtes (horeca) of als je de accesspoints draadloos hebt aangesloten.

Mijn internet is helaas maar 50mbit dus weet even niet hoe hard mijn deco (m4) gaat maar ik meen mij te herinnen dat het rond de 400 was.

Dus waarom is je deco traag?
kan dus een incorrecte test zijn of compatibilieitsproblemen met je chipset (maar lijkt mij met iphone sterk)

Topicstarter
laurens0619 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:45:
540mbit is flink!
247 is niet veel

Heb je ze wel op dezelde manier gemeten? Zelfde client? Zelfde locatie van apparatuur en client tijdens test?

de M5 zou ook wel richting de 450-500 moeten gaan

[Afbeelding]
Zelfde locatie apparatuur verschillende clienten ( andere mobiel & Windows laptop )
Heeeel soms haalt de Deco de 450 wel , via het Deco appie op de iPad.

• laurens0619
@Anoniem: 1728972 staat de deco wel in AP mode? Of router mode?

Indien router mode, zet hem eens in AP mode

AP mode, stond al in je TS :O

[Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 15-02-2022 13:56]

Topicstarter
laurens0619 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:54:
Zet dat "1 hoofd kanaal" uit je hoofd :) Dat is eigenlijk alleen relevant in HELE drukke ruimtes (horeca) of als je de accesspoints draadloos hebt aangesloten.

Mijn internet is helaas maar 50mbit dus weet even niet hoe hard mijn deco (m4) gaat maar ik meen mij te herinnen dat het rond de 400 was.

Dus waarom is je deco traag?
kan dus een incorrecte test zijn of compatibilieitsproblemen met je chipset (maar lijkt mij met iphone sterk)
Ik heb geen idee misschien te druk? Tv op WiFi vriendin d’r telefoon , iPad …

Topicstarter
laurens0619 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:55:
@Anoniem: 1728972 staat de deco wel in AP mode? Of router mode?

Indien router mode, zet hem eens in AP mode

AP mode, stond al in je TS :O
Inderdaad toch bedankt momenteel geeft hij dit wat redelijk netjes is denk ik… :X

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Ik heb geen idee misschien te druk? Tv op WiFi vriendin d’r telefoon , iPad …
"druk"?

TV verbruikt minder dan 8Mbps per stream. Netflix 4K is zelfs minder dan 25Mbps per stream. En als jij dus waarden meet (externe speedtest) van meer dan 250Mbps downstream is "druk" of "traag" heel erg subjectief en niet (direct) te wijten aan jouw ISP.

Andere situatie; ik heb Gbit. Mijn grafiekje is ongeveer 920 down/960 up. Als mijn Xbox iets update met 700Mbps aan doorvoer, klaagt er niemand in huis over "druk" want alle IPTV loopt netjes door. Alle mobiele devices hebben nog internet. etc.

[Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 15-02-2022 14:00]

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:59:
[...]

"druk"?

TV verbruikt minder dan 8Mbps per stream. Netflix 4K is zelfs minder dan 25Mbps per stream. En als jij dus waarden meet (externe speedtest) van meer dan 250Mbps downstream is "druk" of "traag" heel erg subjectief en niet (direct) te wijten aan jouw ISP.

Andere situatie; ik heb Gbit. Mijn grafiekje is ongeveer 920 down/960 up. Als mijn Xbox iets update met 700Mbps aan doorvoer, klaagt er niemand in huis over "druk" want alle IPTV loopt netjes door. Alle mobiele devices hebben nog internet. etc.
De 920 / 960 is waarschijnlijk bekabeld ? Ik heb 1GB glasvezel op papier igg, ik zou nog een keer moeten kijken wat ie zegt als ik bekabel test.

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:02:
[...]

De 920 / 960 is waarschijnlijk bekabeld ? Ik heb 1GB glasvezel op papier igg, ik zou nog een keer moeten kijken wat ie zegt als ik bekabel test.
Ja, bekabeld. Maar dat maakt voor jouw discussie weinig uit. Als speedtest wireless zegt "314Mbps", dan kan het nooit "te druk" zijn met TV op WiFi...

• laurens0619
Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Zelfde locatie apparatuur verschillende clienten ( andere mobiel & Windows laptop )
Heeeel soms haalt de Deco de 450 wel , via het Deco appie op de iPad.
Ik heb die speedtest functie niet in de deco app maar als ik mij niet vergis geeft dat de bekabelde snelheid van de deco node en je internet aansluiting. Niets met wifi te maken
Die zou richting de 1000 moeten gaan.

Zijn al je deco nodes bedraad aangesloten?

[Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 15-02-2022 14:08]

Topicstarter
laurens0619 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Ik heb die speedtest functie niet in de deco app maar als ik mij niet vergis geeft dat de bekabelde snelheid van de deco node en je internet aansluiting. Niets met wifi te maken
Die zou richting de 1000 moeten gaan.

Zijn al je deco nodes bedraad aangesloten?
Nee op dit moment maar 1, maar dat kan misschien later nog veranderen.

• laurens0619
Maar test je wel iedere keer langs je hoofd node die bedraad verbonden is? Een geverifieerd in de app dat je met die node verbonden bent alvorens je de speedtest doet?

Dan nog kan ik het schommelen wel verklaren. Een draadloos verbonden node is best "duur" qua zendtijd en verbinding. Helemaal als daar een constante stream loopt.

Kun je eens al je andere deco nodes uitzetten en dan opnieuw een speedtest doen? Dat alleen de hoofd deco aan staat? en dan met de speedtest app en niet met een deco app

Topicstarter
laurens0619 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:
Maar test je wel iedere keer langs je hoofd node die bedraad verbonden is? Een geverifieerd in de app dat je met die node verbonden bent alvorens je de speedtest doet?

Dan nog kan ik het schommelen wel verklaren. Een draadloos verbonden node is best "duur" qua zendtijd en verbinding. Helemaal als daar een constante stream loopt.

Kun je eens al je andere deco nodes uitzetten en dan opnieuw een speedtest doen? Dat alleen de hoofd deco aan staat? en dan met de speedtest app en niet met een deco app
Ik zal er eens na kijken, bedankt voor je reactie & hulp tot zover.

• laurens0619
Om het compleet te maken:
Loopt er bijvoorbeeld een draadloze IPTV stream van je provider via een decoder die aangesloten is op draadloos verbonden Deco?

Samenvattend denk ik dat je vergelijking nu beetje appels met peren was.
Een accesspoint die niets doet (neem ik aan?) zal idd sneller zijn dan een accesspoint die een master node in een mesh opstelling speelt :)

Topicstarter
Er draait geen stream via mijn Deco naar de tv. Deze is gewoon verboden met een kabel.
WiFi heeft hij wel voor YouTube / Netflix e.d.
Mijn samenvatting of diagnose van de snelheid kan inderdaad een appel 🍎 of peer 🍐 verhaal zijn , dat doet er niet echt toe… ik kwam hier om een vraag te stellen, & ben iet wat verast ook al heb ik wel wat antwoorden gekregen hiervoor dank.
Ik zal kijken of ik mijn Deco ga upgraden eventueel.
& anders de x6 gebruiken ipv de Deco.
Dank voor alle antwoorden;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee