Het is onderhand wel tijd om mijn huidige PC van wat nieuws te voorzien, de kern is immers al 8 jaar oud. Ik ben opzoek naar CPU + moederbord + geheugen + koeler. Tevens lijkt een nieuwe voeding mij wel wenselijk. De rest van het systeem bevat oa een RX 580 en een drietal schijven (2xSSD, 1xHDD), verder niks spannends.
Ik hoop met onderstaande weer een tijd vooruit te kunnen met onder andere wat Office-werk, wat programmeren, wat gaming, etc. Zijn de door mij gemaakte keuzes logisch, of gaat er iets grandioos mis als ik dit in elkaar ga zetten?
Ik zoek een?
CPU, moederbord, geheugen, koeler en voeding
Wat is je budget?
Ongeveer 600-700 euro, met het idee dat het hopelijk weer een jaar of acht mee kan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
RX580 8GB
2xSSD (SATA-600)
1xHDD (SATA-600)
Het is een dual-boot Linux Mint / Windows PC, waarbij eerstgenoemde OS hoofdzakelijk gebruikt wordt. De zwaarste taken zijn gerelateerd aan data-verwerking, maar voornamelijk in een testomgeving. Het zware werk wordt op andere machines gedaan.
Ik hoop met onderstaande weer een tijd vooruit te kunnen met onder andere wat Office-werk, wat programmeren, wat gaming, etc. Zijn de door mij gemaakte keuzes logisch, of gaat er iets grandioos mis als ik dit in elkaar ga zetten?
Ik zoek een?
CPU, moederbord, geheugen, koeler en voeding
Wat is je budget?
Ongeveer 600-700 euro, met het idee dat het hopelijk weer een jaar of acht mee kan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
RX580 8GB
2xSSD (SATA-600)
1xHDD (SATA-600)
Het is een dual-boot Linux Mint / Windows PC, waarbij eerstgenoemde OS hoofdzakelijk gebruikt wordt. De zwaarste taken zijn gerelateerd aan data-verwerking, maar voornamelijk in een testomgeving. Het zware werk wordt op andere machines gedaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 367,51 | € 367,51 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M (2021) | € 59,90 | € 59,90 |
Totaal | € 656,16 |
[Voor 11% gewijzigd door nWn op 14-02-2022 16:15]