Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdamdesigner
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi allen ben nieuw hier.

ik was aan het googlen en kwam hier terecht. Wellicht kunnen jullie me helpen?

Ik werk momenteel bij een werkgever maar heb onlangs geleden ergens anders gesolliciteerd. Na thuis overlegd te hebben wil ik toch bij mijn huidige werkgever blijven. Heb ondertussen een baanaanbod gekregen. Hoe kan ik dit nu netjes afzeggen? Heb het telefonisch geprobeerd. Ze willen echter een goede reden horen dan dat het een persoonlijke overweging is..

Groet

[ Voor 14% gewijzigd door rdamdesigner op 14-02-2022 14:50 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:20

Agent47

I always close my contracts.

Beste xxx,

Na lang na te hebben gedacht heb ik toch besloten om elders te solliciteren / mijn huidge baan te behouden.
Bedankt voor uw tijd.

Ik wens U en het bedrijf alle succes toe in de toekomst.

Mogelijk tot ziens,

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Hoe zou jij dit in je eigen bewoordingen doen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

"Bedankt voor het aanbod, maar na enige overweging blijf ik toch liever zitten waar ik zit. Wellicht kunnen we contact houden en in de toekomst iets voor elkaar betekenen, in ieder geval bedankt voor jullie tijd en moeite."

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

probeer je in te leven in de positie van die andere werkgever;
die zal iig een reden willen horen waarom je afzegt (al is het om duidelijk te maken dat het niet aan hun aanbod ligt verder)
En tevens altijd ervoor zorgen dat als jemisschien een tweede keer contact zou krijgen je iig geen slechte roep achter je laat, dus netjes zelf verantwoordelijkheid nemen en je excuses aanbieden (waarbij die 'excuses' niet overdreven hoeven te worden, het is verder heel normaal in een sollicitatieprocedure als de twee partijen uiteindelijk niet bij elkaar komen, ook zij zullen genoeg mensen afwijzen)

[ Voor 37% gewijzigd door RM-rf op 14-02-2022 14:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RM-rf schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:51:
[...]
die zal iig een reden willen horen waarom je afzegt (al is het om duidelijk te maken dat het niet aan hun aanbod ligt verder)
Dit ja. Net zoals een afgewezen werknemer graag verbeterpunten hoort, zal een werkgever die ook willen krijgen. Niet dat het nu altijd goed gaat voor de afgewezen werknemer, maar toch..
Hoef je niets achter te zoeken.
En tevens altijd ervoor zorgen dat als je misschien een tweede keer contact zou krijgen je iig geen slechte roep achter je laat, dus netjes zelf verantwoordelijkheid nemen en je excuses aanbieden (waarbij die 'excuses' niet overdreven hoeven te worden, het is verder heel normaal in een sollicitatieprocedure als de twee partijen uiteindelijk niet bij elkaar komen, ook zij zullen genoeg mensen afwijzen)
Yup. En yup. Een sollicitatieprocedure werkt beide kanten op, het is voor de meeste banen niet een eenrichtingsverkeer vleeskeuring. En dat weet de werkgever vast ook wel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdamdesigner
@True @Agent47 @MarkyB @RM-rf

wow snelle reactie, bedankt!

Het probleem ligt bij dat ik ze al ken. En had er ook eerder gewerkt ooit. Nu wilt de recruiter een reden weten zodat ze dit aan het bedrijf en werknemers kan vertellen. want die had verteld dat ik er zou komen te werken. (Wat bijna eigenlijk ook zo was. )

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent absoluut niet verplicht een reden te noemen, als zij 'persoonlijke overwegingen' niet accepteren dan is dat hun probleem. Ik zou het gewoon lekker laten liggen.

Als iemand tegen mij zegt dat ze een goede reden willen horen dat ik toch op een ander aanbod in ga dan is 'fuck off' mijn standaard reactie. Ik werk niet voor je dus ik ben je helemaal niks verplicht.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2022 15:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Baan aanbod is geen overeenkomst dus nee is nee, en wat willen ze doen bij hun definitie van geen ''goede'' redenen je kidnappen elke ochtend en je te werkstellen?

Of roep dat je salaris verhoging hebt gekregen van (goed bedrag) netto p/m en als ze dat beter willen doen ze vrij zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 14-02-2022 15:01 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:20

Agent47

I always close my contracts.

rdamdesigner schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:57:

Het probleem ligt bij dat ik ze al ken. En had er ook eerder gewerkt ooit. Nu wilt de recruiter een reden weten zodat ze dit aan het bedrijf en werknemers kan vertellen. want die had verteld dat ik er zou komen te werken. (Wat bijna eigenlijk ook zo was. )
Je bent niks verplicht. Je kunt het gooien op eventueel meer pensioen of vakantiedagen, hoeft natuurlijk niet te kloppen :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Contact via een recruiter kan altijd wat lastiger zijn, zeker als ze bepaalde beloftes maken die ze niet waar kunnen maken. Daar heb ik zelf ook niet geweldige ervaring mee.
Veel meer dan de bovenstaande voorbeelden hoef je niet te doen, je bent niet ineens verplicht een heel epistel te schrijven met al je overwegingen.

En professionele korte nette afwijzing is een stuk mooier dan een groot verhaal met al dan wel niet waarom wat hoe je tot die keuze bent gekomen.
Wat de recruiter daarna daarmee doet is zijn probleem.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah er zit een recruiter tussen? Ik zou zeggen, als je ze schijnbaar al kent, bel even kort direct met de (potentiele) werkgever.

Tegen een recruiter tussenbureau zou ik persoonlijk geen 'morele' verplichtingen voelen. Het is hun werk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Agent47 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Je bent niks verplicht. Je kunt het gooien op eventueel meer pensioen of vakantiedagen, hoeft natuurlijk niet te kloppen :P
Meh. Liever 'persoonlijke omstandigheden' en het daar bij laten dan liegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ehm, ik zou de recruiter netjes vertellen dat "persoonlijke afweging" wat jou betreft voldoende informatie is. Dat hi/zij als recruiter jou eigenlijk al als binnen had verwacht, is zijn/haar probleem.

Die zag natuurlijke al een lekkere bonus als je daar aan de slag gaat, en daar kunnen ze nu naar fluiten.

Jij hoeft niet te verantwoorden waarom je niet verder wil na de sollicitatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rdamdesigner schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:46:

Ze willen echter een goede reden horen dan dat het een persoonlijke overweging is..
Jammer dan. Je bent niets verplicht. Het is natuurlijk leuk voor hun als je verteld wat de reden is maar ze hebben nergens recht op.

Dit soort vragen krijg je vaak als ze jou alsnog willen overtuigen. Hoe meer jij vertelt hoe makkelijker het wordt om op jou in te praten. Met zoiets vaags als "een persoonlijke overweging" kunnen ze geen discussie met jou voeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Agent47 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Dat wil je nou juist niet doen. Stel dat ze dan terugkomen met een betere aanbieding met meer vakantiedagen. Dan wordt het lastig om weer nee te zeggen. En dat is knap vervelend als het je helemaal niet om vakantiedagen ging.

Mijn tip: Wees eerlijk of zeg niks.

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 14-02-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 15:34
Ze willen echter een goede reden horen dan dat het een persoonlijke overweging is..
Klinkt nogal inflexibel en eisend. Soms wil je geen reden geven en dat is je goed recht.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 14-02-2022 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser

Dat moet je eigenlijk ook wel direct even zeggen. Dat verandert het wel een beetje.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pennywiser schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Klinkt nogal inflexibel en eisend. Soms wil je geen reden geven en dat is je goed recht.
Uiteraard, die (externe?) recruiter ziet een paar 1000 euro voor de baas en een persoonlijke aanbrengbonus in rook op gaan en probeert toch nog wat mentaal af te dwingen ;)
(en gezien dit topic van TS werkt het ook nog)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 14-02-2022 15:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe kan ik dit nu netjes afzeggen? Heb het telefonisch geprobeerd. Ze willen echter een goede reden horen dan dat het een persoonlijke overweging is..
Mijn gedachtes:

Je hebt bij ze gewerkt en bent bij ze weggegaan.
Je hebt een tijdje ergens anders gewerkt en hebt nu toch weer bij ze gesolliciteerd.
Ze bieden je een baan aan, maar, na overleg thuis kies je ervoor daar toch niet op in te gaan.

Hoewel je geen verplichtingen hebt om aan te geven waarom je niet ingaat op hun aanbod, kan ik me wel goed voorstellen dat ze graag willen weten wat de reden is.
Daarmee kunnen ze ook een inschatting maken welke voorwaarden in hun aanbod wellicht niet zo aantrekkelijk zijn. Ze kunnen ook proberen een haakje te vinden om je alsnog over te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Uiteraard, die recruiter ziet een paar 1000 euro voor de baas en een persoonlijke aanbrengbonus in rook op gaan en probeert toch nog wat mentaal af te dwingen ;)
(en gezien dit topic van TS werkt het ook nog)
Eerste wat ik ook dacht eigenlijk :)

Maar ja, als je elkaar al kent ligt het net even anders vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-05 16:48

Dat is precies de reden waarom ik geen zaken doe via externe recruiters. Maar waarom via een recruiter als je er al bekend bent? Maar naar een externe recruiter zou ik me echt nergens toe verplicht voelen. Die recruiter verdiend genoeg, maar die ziet idd waarschijnlijk zijn bonus verdampen.

Mocht het een interne recruiter zijn, dan zou ik er niet zo moeilijk over doen en het even telefonisch meedelen. Hun hebben natuurlijk ook tijd en moeite in jou gestopt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Tsurany schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:
Je bent absoluut niet verplicht een reden te noemen, als zij 'persoonlijke overwegingen' niet accepteren dan is dat hun probleem. Ik zou het gewoon lekker laten liggen.

Als iemand tegen mij zegt dat ze een goede reden willen horen dat ik toch op een ander aanbod in ga dan is 'fuck off' mijn standaard reactie. Ik werk niet voor je dus ik ben je helemaal niks verplicht.
Met zulk een aggressieve 'fuck off' instellling maak je geen vrienden als je zo solliciteert.
Een sollicitatie-procedure is iets waarbij beide partijen vrijwillig ingaan en niemand heeft je vermoedelijk daar gedwongen te solliciteren of op een aanbod tot gesprek in te gaan en kennelijk ook een indruk te wekken waardoor zij nu jou een aanbod gedaan zouden hebben.

Afwijzen is verder geen enkel probleem, maar doe dat wel gewoon netjes en vriendelijk en zonder 'fuck offs'..
Dat is standaard netjes en sociaal gedrag, etiquette...
Je weet nooit of je misschien niet later alsnog met deze mensen professioneel of anderszijds te maken zult krijgen.

Bv persoonlijke gronden hoef je verder ook helemaal niet -dieper- uit te gaan leggen, daarvoor zal die wekgever ook geen enkele interesse hebben, omdat zoiets dan ook buiten hun invloed ligt.
Maar een werkgever zal zelf ook wel willen weten of er zaken zijn aan hun aanbod die ze zouden kunnen verbeteren;

Stel je het bv andersom voor... bij een afwijzing van een sollicitaieals werknemer, is het ook heel onprettig als de grond dat ze je niet nemen extreem vaag blijft.
Het is ook dan des te prettiger als een werkgever ook bij een afwijzing na een procedure die meerdere stappen/gesprekken kende, ook een zekere feedback geeft;
Wat je sterke en juist minder zwakke punten waren, en waarom je het uiteindelijk niet geworden bent, waarbij dat verder geen 'diepgaande' uitleg hoeft te zijn gericht op hun overwegingen, maar wel op wat jij misschien nog kan verbeteren als sollicitant.

wat betreft een recruiter... daar zou ik idd me wat minder druk om maken, dat zijn vaak gewoon dozenschuivers die vooral voor hun bonus werken.
maar zelfs die kun je gewoon zo'n 'uitrede' goed aanbieden, een aantal complimenten voor dat andere bedrijf maar dan gewoon duidelijk zeggen dat je toch een ander beter aanbod ergens anders gekregen hebt..
als je je zelf ook een beetje schaamt omdat je voorheen wel aangegeven had werkelijk hun aanbod aan te nemen en ze misschien ook wel terecht verwacht hadden op je te kunnen boouwen, is het hopelijk ook een leer-moment dat je dat ook zelf beter kunt anpakken, geen beloftes te snel doen die je misschien breekt;

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 14-02-2022 16:04 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
Het wereldje is klein, wees zuinig op je reputatie. Handel het gewoon naar eer en geweten af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RM-rf schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:58:
Afwijzen is verder geen enkel probleem, maar doe dat wel gewoon netjes en vriendelijk en zonder 'fuck offs'..
Dat is standaard netjes en sociaal gedrag, etiquette...
Je weet nooit of je misschien niet later alsnog met deze mensen professioneel of anderszijds te maken zult krijgen.
Hij heeft gewoon netjes aangegeven vanwege persoonlijke overwegingen niet op het aanbod in te gaan echter weigert het bedrijf of de recruiter dat te accepteren en blijven ze doorgaan over 'een goede reden'. Dat vind ik een zeer onprofessionele houding en met zulke partijen zou ik niet verder willen werken. Natuurlijk ga je ze geen mail sturen met 'fuck off', dat lijkt me logisch, maar er meer tijd aan besteden lijkt me ook niet de moeite waard.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdamdesigner
van die interne recruiters. die er gewoon werken om mensen binnen te halen en ook aan bedrijfscultuur doen e.d. Ik ken ze bijna allemaal daar...

Dat maakt het lastig voor mij. Wil het ook idd professioneel en vriendelijk afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RM-rf schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Stel je het bv andersom voor... bij een afwijzing van een sollicitaieals werknemer, is het ook heel onprettig als de grond dat ze je niet nemen extreem vaag blijft.
....
wat betreft een recruiter... daar zou ik idd me wat minder druk om maken
Recruiter of fieldmanager; er zijn mensen voor minder met de nek aangekeken. Sorry, maar niet elke recruiter of fieldmanager heeft ook maar enige zin om een feedback voor jou op te vragen als je bij de "eindklant" afgewezen ben.

Sterker nog, ik ken 1 "intermediair" bedrijf die gewoon uit eigen beweging mijn loon-eis gingen verlagen naar de eindklant om maar binnen te komen. En toen de klant eenmaal hapte, kreeg ik een mail dat ik was uitgenodigd voor een gesprek maar niet meer dan xxxx zou kunnen verdienen. :? Dat stond toch mooi niet op papier tussen mij & intermediair.

Goed, lang verhaal kort; er zal ergens in het midden tussen @rdamdesigner , recruiter en vorige werkgever iets spelen. Hang er een label aan. Geef aan om persoonlijke redenen het aanbod helaas af te moeten wijzen. En klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rdamdesigner schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:07:
van die interne recruiters. die er gewoon werken om mensen binnen te halen en ook aan bedrijfscultuur doen e.d. Ik ken ze bijna allemaal daar...

Dat maakt het lastig voor mij. Wil het ook idd professioneel en vriendelijk afsluiten.
Beste <<naam recruiter>>,

Zoals eerder aangegeven zie ik af van het aanbod voor <<functie>> vanwege persoonlijke omstandigheden, hier zou ik het graag bij laten. Ik wens u veel succes met de zoektocht naar een geschikte kandidaat.

Met vriendelijke groet,

<<naam>>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:22
Zie het zo, wat voor bevredigend antwoord krijg je als sollicitant, voordat de vacatures moeilijk te vervullen waren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Heb dit zelf net recentelijk mogen doen bij het bedrijf wat me inhuurt. Ik ben daar gewoon eerlijk geweest. Aangegeven dat het een net aanbod is maar voor mij op dit moment gewoon niet de juiste keuze is. Daar kreeg ik ook een wedervraag op, tja. :+ In mijn geval vond ik het niet erg om in detail te treden dat het aanbod financieel gezien gewoon niet opwoog tegen mijn huidige situatie. Dat begreep ze prima, even goeie vrienden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Wat was de reden dat je bij oorspronkelijk bij het bedrijf bent vertrokken? Wat is de reden dat je wil vertrekken bij je huidige baas? Wat was de overweging om nu weer bij je oude baas te solliciteren en wat is er veranderd sinds je er weg bent dat je er nu wel weer zou willen werken?

Ik denk dat het er uiteindelijk vanaf hangt hoe persoonlijk die 'persoonlijke overweging' echt is. Als het (grotendeels) een beloningskwestie is, zou ik dat inderdaad net als SmurfLink gewoon benoemen (aangenomen dat jouw eisen/verwachtingen niet totaal onredelijk zijn). Het bedrijf weet dan in elk geval dat ze jou op dit moment voor dat bedrag niet in die functie kunnen krijgen.

Als het meer ligt aan personen (bijv. collega A of manager X) waar je weer mee te maken zou krijgen, terwijl je dat niet ziet zitten, dan wordt het wat lastiger en zou ik het ook laten bij 'persoonlijke overweging'.

Als het puur een gevoelskwestie is, dan kun je nog iets zeggen als 'het is voor mijn gevoel op dit moment in mijn carrière toch niet de juiste stap'. Daarmee hou je de optie voor de toekomst open.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Wat is er dan zo lastig aan?

Het komt haast over alsof er iets speelt dat je wel wil, maar eigenlijk niet durft te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Mij lijkt het voldoende om aan te geven dat dit door externe omstandigheden niet praktisch is. Komma "hier ga ik verder niet op in en laat ik het bij" achteraan en klaar.

Een externe recruiter zou ik bij ongewenst vervolg contact blokkeren trouwens, je blijft bezig zolang je de deur niet dichtslaat of z'n teen breekt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Tsurany schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:59:

Misschien is er een positievere uitleg mogelijk.

Het bedrijf zoekt mensen en heeft zoals wel meer bedrijven moeite om voldoende mensen te vinden. Als ze dan ergens in de sollicitatieprocedure weglopen, is het slim om even na te vragen waarom. Moet het loon omhoog, moet het werk leuker, missen solicitanten iets van relevantie in het werk, etc?

Zoals het in OP staat, klinkt het heel horkerig en nogal dwingend. Alsof TS al had aan ze vast zit en ze een beetje beledigd zijn dat hij nu toch niet wil. Maar dat is tweedehands informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49

Waarom zeg je tegen de recruiter niet gewoon eerlijk wat je beweegredenen zijn? Dat je over het aanbod nog eens heel goed hebt nagedacht, die naast je huidige baan hebt gehouden en uiteindelijk hebt besloten dat het totaalplaatje van die huidige baan (en bijbehorende voorwaarden, collega’s, groeimogelijkheden, etc) je toch meer aanspreekt dan het nieuwe voorstel. Dan ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdamdesigner
@Valorian

Bedankt voor de tip! Ik heb ze verteld dat ik erover heb nagedacht maar dat het een gevoelskwestie was dan het aanbod zelf. Dit vinden ze vaag. En dat snap ik ook wel.

@Herko_ter_Horst @wouter3
er is niks gebeurd, vroeger daar gewerkt en stage gelopen. in verband met afstuderen had ik daar verlaten omdat ik nieuwe dingen wou leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:48

MagicTempest

Fly pig!

rdamdesigner schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:31:
@Valorian

Bedankt voor de tip! Ik heb ze verteld dat ik erover heb nagedacht maar dat het een gevoelskwestie was dan het aanbod zelf. Dit vinden ze vaag. En dat snap ik ook wel.
Het maakt eigenlijk niet uit dat zij het vaag vinden. Voor jou voelt het niet goed. Gevoelens zijn niet altijd goed onder woorden te brengen.

Ik snap dat je de relatie met de werkgever niet wil beschadigen, maar het gaat ook de andere kant op. Door je zo te pushen op een 'goede' reden zijn zij ook bezig de relatie te beschadigen.

Volgens mij is gewoon aangeven dat het niet goed voelt netjes genoeg en verklarend genoeg.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Ewa fakka G, ik ga je geen stacks bezorgen.
Ik blijf bij mn oude bosso chillen.

Challas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Night-Phoenix
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06-2022
Best een lastig onderwerp eigenlijk.

De recruiter / werkgever zou graag een reden willen krijgen waarom jij niet voor het bedrijf kiest.
Dat is soms een gevoelskwestie wat moeizaam te verwoorden valt of iets wat je beter niet kan melden.
Een mondelinge of schriftelijke 'hier wil ik het graag bij laten' zou voldoende moeten zijn. Sollicitanten krijgen ook niet altijd de echte reden te horen, waarom ze niet zijn gekozen.

Een persoonlijke kwestie. Hier wil ik het graag bij laten.
Dit zullen ze zeker vaag vinden en ze zullen meer info los proberen te trekken.
Ook als je zegt, dat je voor bedrijf X kiest of bij bedrijf Y blijft. Ze willen horen waarom jij niet voor bedrijf Z (hun bedrijf) kiest. Dit pushen is zeker niet goed voor de relatie (MagicTempest comment) en verlaagt de kans dat je later nog eens contact met ze opneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
Lensent schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:05:
Ewa fakka G, ik ga je geen stacks bezorgen.
Ik blijf bij mn oude bosso chillen.

Challas
Das natuurlijk de crux, die recruiter zag z'n 20-25% van jaarsalaris al bijgeschreven worden.

Succes met je keuzes - blijf bij je 'gut feeling' zou ik zeggen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Idem, komt over als iemand die gewend is om de laatste zeg te geven, dat ie antwoord vraagt is enerzijds logisch echter komt dit wel hufterig bedeeld over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

rdamdesigner schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:31:
@Valorian

Bedankt voor de tip! Ik heb ze verteld dat ik erover heb nagedacht maar dat het een gevoelskwestie was dan het aanbod zelf. Dit vinden ze vaag. En dat snap ik ook wel.\
Daar is mijns inziens niks vaags aan. Jij bepaalt hier. Op dit punt zou ik de de recruiter vragen welk deel van 'persoonlijk' in 'persoonlijke redenen' hij/zij niet begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Das natuurlijk de crux, die recruiter zag z'n 20-25% van jaarsalaris al bijgeschreven worden.

Succes met je keuzes - blijf bij je 'gut feeling' zou ik zeggen.
die recruiter heeft een bepaalde motivatie en zoelt naar iets wat hij/zij nog op kan lossen. Maar als het gewoon niet 100% goed voelt voor de TS dan is dat het gewoon, tough shit voor de recruiter.

een nieuwe baan zou een 'hell yes' moeten zijn, is t dat niet dan gewoon niet doen (indien mogelijk).

ik begrijp niet heel goed wat TS hier voor advies zoekt want deze kwestie heeft nou niet bepaald 4 dimensies met veel verschillende uitkomsten en elk advies is ook hetzelfde.

@ts: speelt er meer? kun je iets met de reacties in dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 12:12
Gewoon zo:

Beste Recruiter.

Bij nader inzien zie ik af van het baanaanbod, ik ben tot besef gekomen dat ik op mijn plek zit ben waar ik nu werkzaam ben.

Bedankt voor de genomen moeite en interesse in mij, wellicht dat wij iets in de toekomst voor elkaar kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

TS

Daarna gewoon het er bij laten, kan die recruiter hoog en laag springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:56
noo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Daar is mijns inziens niks vaags aan. Jij bepaalt hier. Op dit punt zou ik de de recruiter vragen welk deel van 'persoonlijk' in 'persoonlijke redenen' hij/zij niet begrijpt.
Ik heb dit ook wel eens op die manier aangegeven, en dat was ook gewoon een gevoelskwestie. En het bedrijf snapte dat volkomen. En eigenlijk ook logisch toch: objectief was het aanbod wat ik kreeg fantastisch, en zou het van beide kanten goed moeten passen. Maar het voelde niet goed. En dat moeten uitleggen is moeten uitleggen waarom je wel op persoon A verliefd wordt, en niet op persoon B.

En als bedrijf kan je juist met zo'n antwoord ook wat (als het in ieder geval oprecht is), dan kan je een boel dingen aftrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@CubicQ het is inderdaad netjes om antwoord te geven. Maar goed, dat vogeltje vliegt ook de deur uit als de kooi wordt ingetrapt.

De communicatie naar sollicitanten lijkt mij het eerste probleem dat dan opgelost dient te worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Arloid op 16-02-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdamdesigner
Hartstikke bedankt allen! Ik heb het netjes kunnen afsluiten

[ Voor 41% gewijzigd door rdamdesigner op 27-02-2022 15:56 ]

Pagina: 1