Wisselvallige verbinding thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 21:11
Ik ondervind al langere tijd problemen met mijn netwerk, zowel draadloos als bedraad. Mijn provider komt niet verder dan de standaard troubleshoots. Vandaar dat ik graag gebruik maak van de hier aanwezige kennis en expertise.

Symptomen
  • Websites laden traag of helemaal niet, dan krijg ik een timeout.
  • Streamen gaat op momenten helemaal niet, zowel op mijn AppleTV met YouTube, als Videoland.
  • Soms valt Wifi of het hele internet weg blijkens de melding die ik krijg van mijn Apple Homekit.
Snelheidstesten
Ik heb zowel via Fast als via Speedtest het netwerk getest. Bij Fast meet deze ook de latentie 'geladen'. Deze lijkt bij mij erg hoog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4NVlKfq0n-DTrVLT8FcI85M-c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpFnToYSRdJsDq4CUIk73stm.jpg?f=fotoalbum_large

Netwerkconfiguratie
Provider: T-mobile Glasvezel 50/50
Modem: standaard modem van T-mobile - merk: Zyxel
Wifi: extra Wifipunt op mijn kantoor op de 1e etage van de woning
Aangesloten apparaten bedraad:
  • TV-box van T-mobile
  • Hue Bridge welke verbonden is met ongeveer 20 lampen
  • PC
Aangesloten apparaten Wifi:
  • AppleTV 4K
  • 2 mobiele telefoons
  • 2 iPad's
  • 1 laptop (Windows 10)
Verder doen zich de problemen niet op een specifiek tijdstip voor. Interessant is wel dat ik op de YT-app op de AppleTV wat statistieken kon bekijken op het moment dat het allemaal niet soepel liep. Daar kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tGo72VJr0d1kJtebmPZhchmCS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P23orV4lCpY1asA0BouBZy67.jpg?f=fotoalbum_large

Is er zo voldoende informatie beschikbaar om hier iets over te kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Die verbindingstest is vrij traag, op mijn koperlijntje haal ik meer dan het dubbele (100Mbps) - met 6/12 ms latentie. Op glasvezel zoi ik veel beter verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Provider: T-mobile Glasvezel 50/50
Jouw meting: 45/43 klinkt niet als heel ongeloofwaardig (alhoewel meer dan 10% afwijking)

Je latency is hoog maar zou ook niet ervoor mogen zorgen dat je hele WiFi wegvalt (zoals je zelf zegt). Iets zegt me dat er een ook storing / issues in jouw interne netwerk zit.
Mijn provider komt niet verder dan de standaard troubleshoots.
Dat is niet erg zolang ze zich maar realiseren dat ze verantwoordelijk zijn t/m Zyxel-modem inclusief lijnmetingen. Als dat allemaal (bewijsbaar) 100% werkt, dan is inderdaad de rest voor jouw rekening qua netwerk / instellingen / apparatuur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SniperEye schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:26:

Wifi: extra Wifipunt op mijn kantoor op de 1e etage van de woning
Hoe is dat wifipunt aangesloten op je modemrouter en welke apparatuur gebruik je daarvoor? En welk type modem (mocht dat van belang zijn).

En vanaf welk systeem heb je getest? De laptop op wifi of de PC die bedraad is aangesloten?

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2022 15:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:34
Wat zegt Speedtest op je Apple TV? En bevindt deze op dezelfde etage als de hoofd wifi punt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Download pingplotter eens, run dat op een device die bekabeld is aangesloten.

Voeg als targets toe:

- TV
- Access points
- Modem
- je dns server
- en 1.1.1.1 oid

Run dit een avond lang.
Hiermee kan je vrij snel zien waar en wanneer het misgaat. En vanuit daar kan je gaan kijken naar oplossingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DRaakje op 14-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 21:11
DRaakje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:04:
Download pingplotter eens, run dat op een device die bekabeld is aangesloten.

Voeg als targets toe:

- TV
- Access points
- Modem
- je dns server
- en 1.1.1.1 oid

Run dit een avond lang.
Hiermee kan je vrij snel zien waar en wanneer het misgaat. En vanuit daar kan je gaan kijken naar oplossingen.
Excuus voor de late reactie. Ik heb deze optie geprobeerd en het probleem hiermee gevonden. Toen ik een moment weer slechte ping opmerkte op mijn AppleTV ben ik naar beneden gelopen (ik woon in een huis waarbij ik boven mijn kantoor heb). Op het moment dat ik door de deur de kamer inliep viel mij iets op, namelijk heel simpel: een verwarming. Die verwarming hangt in de hal aan de muur waar aan de andere kant het TV-meubel staat met daarin de AppleTV. En een verwarming is staal, en staal en straling zijn niet altijd even goede vrienden.

Dus ik heb het AppleTV-kastje verzet en sindsdien geen problemen meer gehad met mijn Homekit en prestaties van de apps op AppleTV.

De andere genoemde problemen ben ik ook niet meer tegengekomen. Vermoedelijk waren dat hick ups die los staan van de andere problemen.

Enfin, het geadviseerde programma is een mooi programma om een diagnose van je netwerk te maken. Dank voor de hulp!
Pagina: 1