Gazelle innergy error d1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb sinds een paar dagen "Er d1" op het display van de Gazelle innergy staan. Dat zou iets met een display fout te maken hebben, of communicatie tussen accu, display of motor. Fiets heeft altijd goed gewerkt.
Accu (405Wh) laadt gewoon op en heeft dan 41,2 V spanning. Na aanzetten/wakker maken met knopje op achterlicht, gaan de ledjes in het achterlicht even aan om aan te geven dat hij opgeladen is, dan gaat display verlichting aan en gaan de accumeter blokjes op en neer. Maar dan komt dus Er d1 fout, zonder accu indicatie, soms na wat knopjes drukken verdwijnt de error maar werkt de fiets niet. Behalve de koplamp, die je wel gewoon met display kunt aan/uit zetten. Display blijft een uur verlicht en gaat dan in uit/slaapstand.
Ik heb "alle" stekkers schoongemaakt en met contactspray bewerkt, die tussen accu en frame en op de voorvork bij de motor de dikke 5 polige motor stekker en de kleine naar display. In de koplamp zit geen elektronica.
Op internet lees ik meer over D1 errors, maar nergens een echte oplossing, op een enkel slecht contact van een losse opschuif display na, en mijn display is vast aangesloten.
Wel slechte ervaringen, zelfs van nieuwe accu, even OK, dan weer D1. Daar ben ik bang voor, dat reparateur iets vernieuwd wat later dan een dure onnodige aktie was.
Er moet ook software zijn om fiets door te lichten?

Wie heeft er een tip, advies of een mening?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45RvOUK0TBdw-IZFoAcYljjVhoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HJTwtdyE8awbS7TCmsy5Qeiq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 17:16
mogelijk dat de contactpunten van je display vuil zijn probeer die eens schoon te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 17:46
Contacten schoon maken lees ik vooral op deze site.

https://www.gebruikershan...ergy/417545/antwoord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotech
Display heeft een vaste kabel naar een stekkertje bij de voorvork/motor. Dat stekkertje had ik schoon gemaakt en de display heb ik ook open gehad maar daar was niets fouts te zien.
Geen water schade of corrosie, ook in de accu niet, die heb ik ook aan de voor en achterkant open geschroefd en daar was ook niets fouts te zien.

Je leest soms dat er geen communicatie is waardoor D1 ontstaat, maar waar dan opeens die storing vandaan komt, en in welk onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotech
fiets naar fietsenmaker gebracht, die heeft hem met Gazelle software gecheckt en de motor elektronica was defect en het achterlicht met drukknopje.

Nieuw achterlicht, een andere gebruikte motor, en software updaten, en nu doet hij het weer...

Hopen dat dat zo blijft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denisebelgie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
Beste, ik heb hetzelfde. Maar geen voorwielmotor te vinden. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 17:46
Denisebelgie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:12:
Beste, ik heb hetzelfde. Maar geen voorwielmotor te vinden. Wat te doen?
Naar de fietsenmaker brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gazzel fietser
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-02-2024
:P :P
Goedemorgen allemaal,

Ook ik heb na een val dit probleem met mijn ebike en krijg ook een storing D1 maar na er nieuwe software opgezet te hebben blijft deze aanwezig.
Er zijn hierdoor een nieuw voorwiel en een ander display opgekomen (ten koste van 475 euro incl.software) maar het probleem is nog steeds aanwezig.
Nu ben ik erachter gekomen dat als je de accu verwijderd en dan er weer terug inklikt hij weer normaal funtioneert.
Wie heeft hier een verklaarbare oplossing voor want ik kan mijn fiets niet missen en ben niet in de gelegenheid een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 19:18

SA007

Moderator Tweaking
Klinkt mij dan of de accu geen goed contact maakt, zou daar de contacten eens van nakijken/schoonmaken met wat alcohol.
Pagina: 1