Toon posts:

SOF met een s3 trio 64v2?? welke drivers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd k62 met 128 mb
daar zit een s3 trio 64v2 video kaart in.
welke drivers , welk merk is dat uberhaupt??

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

S3 is het merk. Die chip, Trio 64v2, heeft volgens maar maar 1 of 2 MB. Daar kun je dus echt geen SOF op spelen. Koop een Voodoo 2, dan lukt het waarschijnlijk wel.

www.s3.com dacht ik

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:13 schreef gcb het volgende:
S3 is het merk. Die chip, Trio 64v2, heeft volgens maar maar 1 of 2 MB. Daar kun je dus echt geen SOF op spelen. Koop een Voodoo 2, dan lukt het waarschijnlijk wel.

www.s3.com dacht ik
helemaal mee eens!
deze kaart ondersteunt geen direct3d of opengl.
mijn moeder heeft deze kaart in een pentium 100,dus waarom zit die kaart in die amd????

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
misschien omdat het een laptop is? [gokje]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Geen S3D Toolkit aanwezig in je windows\system dir (s3dtk.*), dan ook geen MiniGL :(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:42
effe offtopic, vraag is toch al beantwoord :

Ik vind het maar gek dat een heleboel mensen dit soort dingen niet weten, een s3 trio, daar heeft iedereen toch wel eens van gehoord? s3? best wel een groot bedrijf, niet onbelangrijk geweest in de computerindustrie, gaat op dit moment niet zo goed met ze, ze zijn zelfs eigenaar van Diamond. Of is Diamond ook niet bekend bij iedereen?

Verwijderd

Die s3 gaat SOF van z'n leven niet draaien..Als ie hem al draait krijg je mischien 1 FPS op 320x240 (als het spel uberhaupt al opstart)

zelfs een voodoo2 heeft 't er niet makkelijk mee

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
hallo...er is nog altijd zoiets als spelen in software mode!

Lang niet zo snel, maar wel een beetje speelbaar. Ik denk dat het je wel gaat lukken, maar waarom probeer je het niet gewoon? Dan weet je het!

En over die drivers, ik denk dat alle windowsversies vanaf windows 95 die kaart wel herkennen. Kijk anders op de kaart zelf (als dat kan, misschien zit ie op je moederbord vast) of bijv. Diamond die kaart gemaakt heeft, dan heb je misschien het geluk dat Diamond zelf een driver heeft gemaakt gebaseerd op de standaarddrivers van s3. Dat kan je wat performancewinst opleveren...maar veel gaat het niet worden met dit soort spelletjes :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ach mijn Diamond stealth 2MB heeft er geen problemen mee
op een 486/dx100 en frames vliegen op mijn monitor.

Maar speel zware spelen op een goeie snelle pc anders is het geen spelen. zoiets als je sig daar zal het wel mee kunnen denk ik :)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Op donderdag 23 augustus 2001 11:13 schreef gcb het volgende:
S3 is het merk. Die chip, Trio 64v2, heeft volgens maar maar 1 of 2 MB
Deze kaart heeft 2 of 4 MB, ik heb er ook 1'tje gehad, maar je kan er idd niet veel mee.
Ga dan voor een voodoo2 (kan nog net met SoF), of voor een voodoo3...
Pagina: 1