Een vraag ter voorbereiding met mijn gesprek met de verstrekker die ik deze week heb.
In mijn hypotheekaanvraag/voorstel staat het volgende:
Hypotheek loopt via Syntrus Achmea Real Estate & Finance B.V..
Uw geldlening
• U leent € 167.818,00
• Uw tariefklasse is tot en met 80% marktwaarde
De marktwaarde van de woning is € 245.000,00
De hypotheek is 68,50% van de marktwaarde van uw woning
U geeft ons het recht van 1e hypotheek van € 205.000,00
Het hypotheekrecht is onze zekerheid dat u de lening aan ons terugbetaalt. Het recht van hypotheek houdt in dat wij uw woning mogen verkopen als u uw plichten niet nakomt.
Ik begrijp dat als ik mijn verplichtingen niet nakom dat men dan tot verkoop van de Woning overgaat .
Het gedeelte wat ik niet snap is dat bij verkoop men €205.000 claimt, terwijl er een hypotheek bedrag van €167.800 wordt geleend.
Begrijp ik het niet of is dit gebruikelijk in deze vorm en waarom wordt dit zo gedaan?
In mijn hypotheekaanvraag/voorstel staat het volgende:
Hypotheek loopt via Syntrus Achmea Real Estate & Finance B.V..
Uw geldlening
• U leent € 167.818,00
• Uw tariefklasse is tot en met 80% marktwaarde
De marktwaarde van de woning is € 245.000,00
De hypotheek is 68,50% van de marktwaarde van uw woning
U geeft ons het recht van 1e hypotheek van € 205.000,00
Het hypotheekrecht is onze zekerheid dat u de lening aan ons terugbetaalt. Het recht van hypotheek houdt in dat wij uw woning mogen verkopen als u uw plichten niet nakomt.
Ik begrijp dat als ik mijn verplichtingen niet nakom dat men dan tot verkoop van de Woning overgaat .
Het gedeelte wat ik niet snap is dat bij verkoop men €205.000 claimt, terwijl er een hypotheek bedrag van €167.800 wordt geleend.
Begrijp ik het niet of is dit gebruikelijk in deze vorm en waarom wordt dit zo gedaan?