Toon posts:

laptop gerbuik laten maken van hardware desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KarsKeizer
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik heb thuis een Desktop staan welke ik gebruik voor o.a. Solidworks (CAD, 3d) en Adobe programma's.
deze staat in een aparte werk kamer.

Het is een zelfgebouwde desktop en heb hier voor gekozen zodat ik in de toekomst zelf hardware kan vervangen en zo up to date te blijven.

Nu heb ik af en toe de behoefte om aan de eettafel te werken en me niet af te zonderen in mijn werkruimte.

Een laptop zou hiervoor de ideale oplossing zijn maar aangezien ik al een "goede" desktop heb is een zware laptop een beetje dubbelop.

Nu vroeg ik mij af of er mogelijkheden zijn om met een lichtere laptop via bijv. het netwerk gebruik te maken van de rekenkracht in mijn desktop. zijn hier geschikte systemen (hardware en/of software) voor.
En is dit dan misschien ook te gebruiken als ik bijv. bij een klant ben.
Ik ben zzp'er dus zakelijke oplossingen zijn ook een optie.
veiligheid is ook wel een belangrijk punt.

Ik heb wel wat verstand van computers en software, netwerken e.d. zijn relatief onbekend voor mij maar als het moet kan ik mij hier wel in thuis maken.

Kan iemand hier mij wat advies in geven?
alvast bedankt

specs desktop:
moederbord: Asus PRIME B450M-A
CPU: AMD Ryzen 5 3400G
GPU: AMD pro w5500
RAM: 16 GB (Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8gb 3000 C15
SSD: 240GB

HDD: 2x500GB

Ik gebruik een 100GB KPN glasvezelverbinding met de standaard Experiabox 10
indien nodig kan ik de snelheid laten verhogen en/of gebruik maken van een ander modem.
Via KPN is het bijvoorbeeld ook mogelijk een fr!tzbox aan te vragen waarmee ik een VPN server op kan zetten.
misschien zijn daar mogelijkheden mee

Beste antwoord (via KarsKeizer op 14-02-2022 16:44)

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 02:26
Parsec (tegenwoordig van Unity) al eens geprobeerd?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003