Aankoop advies bureau monitor beugel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 20:26
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een beugel/arm om mijn monitoren te bevestigen aan mijn bureau.
Mijn bureau heeft een soort verhoogde plank waar ik de beugel/arm aan zou vast willen maken. (zie onderstaande foto wat ik precies bedoel)
De plank is 36cm hoger dan het bureau en er zit een achterwand tussen het bureau en de bovenste plank.

Helaas merk ik dat bij de meeste beugel modellen de hoogte van de monitoren niet lager kan dan het niveau van de klem die alles bevestigd aan het bureau.

Weet iemand hier wel een goede oplossing voor?

Qua specificaties hoeft het verder niet zo bijzonder te zijn, ik heb 2x 24" monitoren dus niet heel veel gewicht.

Ik hoop iemand mij verder kan helpen!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Het bureau:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Czsm-zRzeIN97wq-z4Yjo_mGhwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0YoXOliQTiYNtJ349SaSwQb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door vladimir-ikke op 14-02-2022 09:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste wat ik tegenkom: https://discountoffice.nl...bfc04199900ddb671ec2792f7

Maar ja, ik zie niet precies de afmetingen / maten in jouw foto; ook is de schaduw niet helemaal handig dus ik zie niet of de bovenste plank zweeft of netjes een "achterplaat" tussen beide horizontale bureaudelen zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Hey Max,

Bedankt voor je reactie!
Die was ik ook tegen gekomen maar net als bij andere modellen lijkt ook bij dat model de monitoren niet lager te kunnen dan het bevestigingsgedeelte.

Excuus voor de onduidelijkheid, ik heb mijn verhaal wat aangepast met de hoogte (36cm) en dat het bureau een achterwand bevat.

Vooral in dat laatste zit waarschijnlijk de grootste uitdaging omdat ik anders de beugel aan het bureaublad had kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-05 21:36
Misschien echt een hele domme reactie maar,

Zou je niet een beugel kunnen kopen en deze gewoon onderste boven bevestigen?
Zo kunnen je monitoren verder omlaag. Vaak heb je monitorarmen die doormiddel van een gat te boren vast kunnen aan een plank. (aangezien die bij jou door de achterwand niet daar vast gemaakt kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Bedankt voor je reactie Rotinomm!

Zeker geen domme reactie, enige domme wat ik er aan vind is dat ik er zelf niet opgekomen ben..

Ik had mijzelf al wel voorgenomen de arm te bevestigen aan de voorzijde van de plank.
Omdat de monitoren ervoor zitten zou je dat toch niet zien.
Echter was dat wel de reden dat ik niet naar een stang met beugel heb zitten kijken omdat die dan boven de monitoren uit zou steken.

Ik denk dat ik er een ga bestellen en testen of het werkt en past om hem onderste boven te bevestigen.

Bedankt voor het meedenken, soms kan het zo simpel zijn.. je moet er maar opkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
vladimir-ikke schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:59:
Bedankt voor je reactie Rotinomm!

Zeker geen domme reactie, enige domme wat ik er aan vind is dat ik er zelf niet opgekomen ben..

Ik had mijzelf al wel voorgenomen de arm te bevestigen aan de voorzijde van de plank.
Omdat de monitoren ervoor zitten zou je dat toch niet zien.
Echter was dat wel de reden dat ik niet naar een stang met beugel heb zitten kijken omdat die dan boven de monitoren uit zou steken.

Ik denk dat ik er een ga bestellen en testen of het werkt en past om hem onderste boven te bevestigen.

Bedankt voor het meedenken, soms kan het zo simpel zijn.. je moet er maar opkomen. ;)
Het lijkt me niet dat je bij een gasveer beugel deze op de kop kunt gebruiken. Vaak levert de gasveer een soort tegendruk om de zwaartekracht te overwinnen, als je hem op kop gebruikt dan werkt dit natuurlijk niet meer.

Bij ons op kantoor hebben dergelijke beugels ook een minimaal gewicht. Blijf je daar onder dan schiet de beugel altijd naar de hoogste stand.

[ Voor 7% gewijzigd door BasvanS op 14-02-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
BasvanS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Het lijkt me niet dat je bij een gasveer beugel deze op de kop kunt gebruiken. Vaak levert de gasveer een soort tegendruk om de zwaartekracht te overwinnen, als je hem op kop gebruikt dan werkt dit natuurlijk niet meer.

Bij ons op kantoor hebben dergelijke beugels ook een minimaal gewicht. Blijf je daar onder dan schiet de beugel altijd naar de hoogste stand.
Lijkt mij wel toch?

Anders zou een monitor toch ook nooit op 1 plek kunnen blijven hangen? En ik denk als je hem zo strak zet dat die in principe niet te bewegen is moet het helemaal goed komen.

Ook bedenk ik mij nu dat als de TS gewoon een monitorarm komt waarbij de door zijn bureaublad een gat boort deze waarschijnlijk ook op de gewenste hoogte afgesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Rotinomm schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:06:
[...]

Lijkt mij wel toch?

Anders zou een monitor toch ook nooit op 1 plek kunnen blijven hangen? En ik denk als je hem zo strak zet dat die in principe niet te bewegen is moet het helemaal goed komen.

Ook bedenk ik mij nu dat als de TS gewoon een monitorarm komt waarbij de door zijn bureaublad een gat boort deze waarschijnlijk ook op de gewenste hoogte afgesteld kan worden.
Je hebt vaak een range van massa waarop de gasveer werkt. Is hij te ligt, blijft hij omhoog, is hij te zwaar zakt hij altijd naar beneden.

De wrijving van de scharnieren etc zorgt ervoor dat een range is waarbij de monitor blijft zweven op de juiste stand.

De veer duwt de monitor altijd omhoog, de zwaartekracht naar beneden. Hang jij hem op de kop dan help de veer de zwartekracht in plaats van dat hij deze tegen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 22:50
pricewatch: LogiLink BP0020 oerstevig degelijk ding.

Ik zou met een zaag aan de slag gaan want ik zie niet hoe je een scherm op een prettige afstand met een beugel kan plaatsen, daarbij nog altijd bureau ruimte maximaliseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 14-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Hmm dat zou jammer zijn, goede tip in ieder geval!

Aanpassingen aan het bureau d.m.v. zagen/boren voorkom ik liever als er een mogelijk andere oplossing is.
Vandaar dat ik ook besloot om hier een post te maken.
Tevens ga ik even op mijn werk nakijken of er mogelijk een ongebruik is zodat ik het 100% zeker weet dat het wel/niet werkt onderste boven.
Maar Bas al redeneerde ben ik bang dat het dan niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 22:50
Dit is de Logilink variant voor 2 monitoren:
pricewatch: LogiLink Dual BP0022 monitor desk mount 13-27“

Ik heb je topic nu 2x doorgelezen maar het is mij helemaal niet duidelijk waar je de schermen precies zou willen hebben?
Op de bovenste plank is toch veel te hoog?
Tussen plank en blad, onder de plank zo dicht mogelijk tegen achterwand aan is weer veel te laag?

op het bureau, voor de plank? Waarom heb je dan een beugel nodig? En dan lever je zoveel ruimte in, wat is het nut dan nog van het bureaublad?

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 14-02-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Hey Jazco,

Excuus voor de verwarring.
Ik heb nu 2 monitoren staan aan de linkerkant van het bureau, waar op de foto het grote scherm staat.
Ik zou graag 2 'zwevende' schermen willen i.p.v. de monitor poten waar ze nu op zitten.

Mijn idee was om een arm/beugel te bevestigen aan de voorzijde van de hoger gelegen plank omdat de achterkant van het bureau dicht zit door een achterwand.

Maar door jouw post overweeg ik een stang model te nemen die ik dan ondersteboven bevestig.
Op die manier heb ik geen problemen met een gasveer die de verkeerde kant op probeert te duwen.

Als hij kort genoeg is, zal je hem ook niet zoveel zien en is het ook opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
geen idee hoe stevig de achterwand is.

Maar eventueel een idee om een "wandbeugel" te nemen en deze te bevestigen aan de achterwand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
@Rotinomm Hmm niet heel dik, al denk ik dat het 2x 24" monitoren mogelijk wel zou houden.

Wellicht hou ik het idee als last resort achter de hand!

Bedankt in ieder geval!
Pagina: 1