Toon posts:

Game monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bartjan40
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik ben op zoek na een betaalbare Game monitor

Mijn budget is ongeveer 300

Ik sta open voor alle merken

Ik heb een Nvidia geforce 3060 ti videokaart
16 gb ram
11 gen Intel core 17 11700 @ 250 gz
Nou zie ik door alle monitoren die er tekoop staan niet meer wat nou het beste voor mij is voor dit geld.
Zelf neig ik na een iiyama scherm bv de Iiyama G-Master Red Eagle GB2770QSU-B1 - QHD IPS 165Hz Gaming Monitor - 27 Inch
Maar als er betere zijn voor dat geld hoor ik het graag

[Voor 23% gewijzigd door Bartjan40 op 14-02-2022 08:39]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee welke games je speelt en op welke resolutie je daar "voldoende" fps denkt te willen halen bij welke quality-settings.

Ook weet ik niet of de games die je speelt (of wil spelen) baat hebben bij bepaalde mogelijkheid tot HDR en/of in welke omgeving je graag zit (wat weer mogelijk iets van invloed kan zijn op de contrasten van jouw gewenste monitor).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 16:07
Heb je nog specifieke eisen? Het enige wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je iets zoekt van ongeveer 300€ en dat je momenteel de volgende monitor overweegt: pricewatch: Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart

De monitor die je hebt uitgekozen
  • is 27 inch, mag ie ook groter of kleiner?
  • is 165hz, mag bijvoorbeeld 144hz ook?
  • heeft een ips paneel, mag va ook?
  • is 1440p, zou 1080p ook mogen?
  • heeft een beeldverhouding van 16:9 (breedbeeld) zou ultrawide ook kunnen?
  • heeft een helderheid van 400cd/m². Is dit voldoende of een minimum? Heb je nog voorkeuren voor HDR support?

• Bartjan40
MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:44:
Geen idee welke games je speelt en op welke resolutie je daar "voldoende" fps denkt te willen halen bij welke quality-settings.

Ook weet ik niet of de games die je speelt (of wil spelen) baat hebben bij bepaalde mogelijkheid tot HDR en/of in welke omgeving je graag zit (wat weer mogelijk iets van invloed kan zijn op de contrasten van jouw gewenste monitor).
Ik speel graag shooters en racespellen maar ben geen pro gamer
HDR lijkt me leuk maar geen must en wil graag minimaal spelen op Quad HD

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bartjan40 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Ik speel graag shooters en racespellen maar ben geen pro gamer
Welke?? En hoe zien de reviews / bennchmarks eruit? Haal je met een 3060Ti wel "zoveel fps" in die games.

Ik merk overigens dat er iets is weggevallen in je startpost?
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit soort informatie is eigenlijk wel nodig; het is nu raden of je Super Mario speelt via een emulator of dat je Warzone probeert te draaien inclusief alle nukken van dien.

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2022 09:11]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bartjan40
NESFreak schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:45:
Heb je nog specifieke eisen? Het enige wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je iets zoekt van ongeveer 300€ en dat je momenteel de volgende monitor overweegt: pricewatch: Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart

De monitor die je hebt uitgekozen

is 27 inch, mag ie ook groter of kleiner?groter mag kleiner niet
is 165hz, mag bijvoorbeeld 144hz ook?144hz ook goed

heeft een ips paneel, mag va ook?mag ook va zijn
is 1440p, zou 1080p ook mogen?minimaal 1440 p zou leuk zijn

heeft een beeldverhouding van 16:9 (breedbeeld) zou ultrawide ook kunnen?ja mag ook

Heeft een helderheid van 400cd/m². Is dit voldoende of een minimum? Heb je nog voorkeuren voor HDR support?hier heb ik weinig verstand van en weet ik niet wat het beste is.
HDR support lijkt me wel wat

• Bartjan40
Ik heb de computer gekregen omdat die gene naar het buitenland verhuisde en hem niet mee kon nemen.
Ik heb alleen nog geen monitor ,Vandaar dat ik er niet zoveel van weet

• Bartjan40
Dit soort informatie is eigenlijk wel nodig; het is nu raden of je Super Mario speelt via een emulator of dat je Warzone probeert te draaien inclusief alle nukken van dien.
[ik heb ook een gamelaptop waar ik nu mijn spellen op speel.
Maar ik wil bijv Warzone op mooie instellingen draaien.]

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:58
Wat zijn mooie instellingen? Is dat voor jou medium of ultra?

Iets meer concrete info en de mannen en vrouwen hier kunnen je zo naar een goede monitor helpen! :)

• Bartjan40
Ultra natuurlijk maar als de prijs van de monitor het niet toelaat dan vind ik medium ook goed

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-01 08:35
Bartjan40 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:38:
Ultra natuurlijk maar als de prijs van de monitor het niet toelaat dan vind ik medium ook goed
Settings hebben niks te maken met je scherm.
Het gaat erom dat je een 165hz monitor linkt (als ik goed herinner) en dat je dan ook zo dichtbij mogelijk moet komen op 165fps met je specs.

Je geeft aan ultra instellingen te willen gebruiken.
Je hebt een i7 11700 in combo met een RTX3060ti.
Als ik zo snel een video benchmark erbij pak met je specs, dan zou je ultra settings en DLSS op quality mode moeten draaien om op 1440p rond de 150/160 fps te komen.
Ga je zonder DLSS op quality de game draaien, krijg je max 110-125 fps.

Prijs is oke in mijn opzicht.
pricewatch: MSI Optix G273QF Zwart

Zelf gebruik ik een 24 inch IPS LG Ultragear en vind ik dat perfect.
Zelfde GPU alleen een mindere CPU.
Ik doe vooral Assetto Corsa Competizione op 3 monitoren en haal op max settings een leuke 60-75fps.
Shooters (Rainbow Six Siege, CoD vanguard/bocw/mw2019 haal ik gewoon 120+ fps op met max settings.

• Bartjan40
DickvanMaurik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:19:
[...]

Settings hebben niks te maken met je scherm.
Het gaat erom dat je een 165hz monitor linkt (als ik goed herinner) en dat je dan ook zo dichtbij mogelijk moet komen op 165fps met je specs.

Je geeft aan ultra instellingen te willen gebruiken.
Je hebt een i7 11700 in combo met een RTX3060ti.
Als ik zo snel een video benchmark erbij pak met je specs, dan zou je ultra settings en DLSS op quality mode moeten draaien om op 1440p rond de 150/160 fps te komen.
Ga je zonder DLSS op quality de game draaien, krijg je max 110-125 fps.

Prijs is oke in mijn opzicht.
pricewatch: MSI Optix G273QF Zwart

Zelf gebruik ik een 24 inch IPS LG Ultragear en vind ik dat perfect.
Zelfde GPU alleen een mindere CPU.
Ik doe vooral Assetto Corsa Competizione op 3 monitoren en haal op max settings een leuke 60-75fps.
Shooters (Rainbow Six Siege, CoD vanguard/bocw/mw2019 haal ik gewoon 120+ fps op met max settings.
Is zeker ook een mooie monitor de msi
Maar ik hoef niet perse een 165hz monitor
Denk nu na naar wat gelezen te hebben dat 144hz genoeg is

• NESFreak
Bartjan40 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:11:
[...]

144hz is niet perse goedkoper/duurder dan 165hz. En met freesync maakt het ook niks uit of je games die getallen wel kunnen halen.

Als ik in de pricewatch filter op 220 tot 360€, 2560x1440, en 144hz of hoger, dan staat die pricewatch: Iiyama G-Master GB2770QSU-B1 Zwart waar je het in eerste instantie over had niet eens heel slecht in de lijst.

Maar probeer vooral ook zelf reviews te vinden en vergelijken.

Die pricewatch: MSI Optix G273QF Zwart zou je momenteel wel 50€ mee kunnen besparen, en ik kan zo snel niet vinden wat je daarbij moet inleveren.

Mogelijk is ook de pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs interessant. Deze kun je als usb-c dock gebruiken voor een laptop (mocht je dat iets waard vinden).

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-01 08:35
[...]

Wil je perse 27 inch
NESFreak schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:57:
[...]

144hz is niet perse goedkoper/duurder dan 165hz. En met freesync maakt het ook niks uit of je games die getallen wel kunnen halen.
144hz maakt de zoektocht wel wat makkelijker :)
Je wilt wel met de settings zo dichtbij mogelijk komen met je fps, anders kan je met je PC als je zou willen een 300+hz scherm halen.
Als je een 144hz monitor hebt, wil je niet met 50/60fps bijv. komen maar wil je wel rond de 110/120 fps zitten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:35
[...]

Je bent wel een gpu nodig die 144fps kan halen of er in de buurt zit qua fps om er voordeel van te hebben.
Dat kan lastig worden met een 3060ti ,zonder wat settings omlaag te moeten doen.
Het is ook sterk afhankelijk welke games je speelt.

Dus welke games speel je precies,welke shooters.

• NESFreak
freaky35 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Je bent wel een gpu nodig die 144fps kan halen of er in de buurt zit qua fps om er voordeel van te hebben.
Dat kan lastig wordenmet een 3060ti wel lastig,zonder wat settings omlaag te moeten doen.

Persoonlijk denk dat dat allemaal niks uit maakt.

Mijn eigen mening is dat als je je monitor ook voor andere dingen als 'gaming' gebruikt. Zoals het bezoeken van websites bijvoorbeeld, of het maken van huiswerk dat dan eigenlijk wel 27 inch, 1440p het minimum is tegenwoordig. En als die 1440p hierdoor al vast staat, dan is het voor mij vervolgens makkelijk:

Dat je met je huidige videokaart de nieuwste AAA games dan niet op max kunt spelen om die 144hz te halen, is geen reden om dan maar een 60hz monitor te kopen. Zo veel geld scheelt het niet en ik neem aan dat de monitor langer mee moet. Een beetje toekomstbestendigheid kan dan geen kwaad. Bovendien zijn er ook genoeg games die wel gewoon de maximale verversingssnelheid halen en is het dankzij freesync helemaal geen probleem om soms een dipje te hebben, want het zal niet gaan schokken.

Ja misschien voelt het dan in sommige scenario's wel alsof je in een Bugatti door een 30 zone gaat, maar zodra je op de autobahn komt ben je blij dat je toch niet in een vw up zit.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:35
Gsync verlaagt de scherm beeld verversing als je minder fps hebt, dat merk je zeker wel.
Zeker met shooters merk je dat goed,a ls je dan snel heel en weer beweegt,merk je zeker wel blur wat een nadeel is.

Mijn ervaring is met shooters,dan wil je die 120 fps wel halen, maar goed het is maar net wat je voor verwachtingen hebt natuurlijk.

[Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 14-02-2022 14:19]

• Bartjan40
freaky35 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Dat kan lastig worden met een 3060ti ,zonder wat settings omlaag te moeten doen.

Call of duty en battlefield

• Bartjan40
Mogelijk is ook de pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs interessant. Deze kun je als usb-c dock gebruiken voor een laptop (mocht je dat iets waard vinden).

deze lijkt me wel wat alleen heeft ie 5 ms
Is dat niet teveel of valt dat in werkelijkheid wel mee

• NESFreak
Bartjan40 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:51:

deze lijkt me wel wat alleen heeft ie 5 ms
Is dat niet teveel of valt dat in werkelijkheid wel mee
Volgensmij betekenen responstijden in de praktijk niet zo veel meer. RTINGS heeft een uitgebreide review van deze monitor. Lees het eens door en oordeel zelf zou ik zeggen. RTINGS staat als betrouwbaar bekend.

https://www.rtings.com/monitor/reviews/benq/ex2780q

• Bartjan40
Ik denk dat ik het weekend toch de pricewatch: MSI Optix G273QF Zwart ga halen omdat deze gsync heeft en dat heeft de pricewatch: BenQ EX2780Q Grijs niet.

Het lijkt me ook wel makkelijk als de monitor een Usb c Dock heeft maar kan waarschijnlijk niet alles krijgen voor dat geld
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee