Toon posts:

Badkamervloer isoleren en betegelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cupid673
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb een betonnen vloer waarop ik met pir-platen wil isoleren.
Daarop wil ik een cementgebonden plaat leggen (Fermacell oid).
Daarop wil ik weer tegelen.

Mijn vragen:
1) in het douchegedeelte wil ik een afschot. Daarvoor wil ik een pirplaat met afschot gebruiken. Kan ik op de knik de cementgebonden plaat ook laten knikken en deze goed afdichten met coating?
2) op de plek van de douchdrain wil ik een strook van zo’n 40 cm vrij laten van pir en cementgebonden plaat. Daar wil ik specie gieten om de drain vast te zetten. De overgang specie naar pir / cementgebondenplaat kan ik me voorstellen als gevoelig. Of zal dat meevallen?

Bedankt voor het meedenken!

48 x Axitec 260Wp - Goodwe 15k - www.pvoutput.org/list.jsp?userid=59318

Alle reacties

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

JdM

Gas?Gas!

QBoard of WEDI platen zijn op alles voorbereid, daar heb je ook platen van waar een drain in is verwerkt. Dit kun je allemaal verbinden met elkaar met behulp van kimband/pasta.

[Voor 57% gewijzigd door JdM op 13-02-2022 21:54]

N54 powered

• Cupid673
Daar heb ik naar zitten kijken, die Wedi platen lijken me zo plastic. Als je daar op gaat lopen, stel ik me voor dat het enorm meegeeft.

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
Zelf q-board gebruikt, is speciaal ontwikkeld om op te tegelen, doet helemaal niks qua beweging.
Is ook makkelijk te verwerken, geloof dat je alleen wel een minimale tegelmaat moet gebruiken, geen mozaïek ofzo.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
Onder mijn vloer zit 200mm XPS, hetzelfde spul als in de Wedi platen. Druksterkte is geloof ik 5.000 kg per m2, dat gaat nergens heen.

Op het toilet zitten de Wedi platen achter de toiletpot met tegels er overheen, die zie je nooit bewegen want dan zouden de voegen eruit springen en dat is toch een aardig gewicht wat er tegenaan hangt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Cupid673
Bedankt voor de reacties! Dan is dat stukje wel afgedekt.
Blijft nog de drain. Ik wil eigenlijk niet zo’n wedi drain als het even kan. Die zijn knetter duur. Maar kan een drain ook niet in de pir + wedi vastpurren. Dat lijkt me niet heel stabiel.

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
Kun je een muurdrain kwijt? Schroef je vast aan de muur, ander voordeel is dat je hier ook niet zo makkelijk op gaat staan, zo dicht bij de muur.
Mooiste is met aangewerkt vlies, ben je gelijk rondom waterdicht

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

JdM

Gas?Gas!

Die drains zijn zo duur, omdat het heel goed werkt en heel goed dicht is. Eventuele lekkage onder je tegels of lekkende kitranden zorgen met een goed gemonteerd Wedi/Qboard/Jackoboard voor een gegarandeerd lekvrije natte ruimte. Al knallen al je tegels eruit, al laten al je kitnaden los, het blijft waterdicht.
Ik heb het zelf ook en na een eerdere lekkage is het voor mij een verademing dat het nu nooit meer kan lekken.
Doe natuurlijk wat je wil, maar die €400,- voor een drain staat imo in het niet tot de ellende die je hebt van een lekkage.

[Voor 3% gewijzigd door JdM op 14-02-2022 19:20]

N54 powered

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Cupid673 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:43:
Bedankt voor de reacties! Dan is dat stukje wel afgedekt.
Blijft nog de drain. Ik wil eigenlijk niet zo’n wedi drain als het even kan. Die zijn knetter duur. Maar kan een drain ook niet in de pir + wedi vastpurren. Dat lijkt me niet heel stabiel.
Je zou een drain met flens wel in een wedi plaat kunnen vast lijmen met polymax oid.

• Cupid673
[...]

Je zou een drain met flens wel in een wedi plaat kunnen vast lijmen met polymax oid.
Dat is misschien nog wel een aardige: de bodem met specie en dan randje inkepen in wedi plaat en daar drain in vastlijmen. Iets om te overwegen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee