Toon posts:

50 inch tv rond €300

Pagina: 1
Acties:

• jochieB)
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-10-2022
Beste lezer

Ik ben op zoek naar een 50" tv rond 300 euro.
Het liefst 4k het hoeft geen hdr te zijn want daar zie je toch niets van op tv in die prijs klasse.
Er gaat vooral sport/tv en series/movies op gekeken worden. Het is niet erg als de smart tv niet heel erg uitgebreid is want dan kan ik mijn laptop aansluiten of een oude mini pc of een thin client aanschaffen. Maar YouTube en de grote streaming diensten zouden erg prettig zijn.

Alvast bedankt voor het antwoord.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:34
Er is de PriceWatch waar je kan zoeken en filteren
https://tweakers.net/tele...aLm2uLcYwnZXcX1sV0yhQa_0B

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

Een van deze?

Budget is wel heel krap.
Hisense heeft meestal wel aardige TV's in deze klasse volgens mij

Maar wat had je zelf al gevonden.
En afgewezen?

[Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 13-02-2022 21:33]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jochieB)
DarkSide schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:33:
Een van deze?

Budget is wel heel krap.
Hisense heeft meestal wel aardige TV's in deze klasse volgens mij

Maar wat had je zelf al gevonden.
En afgewezen?
Ik had https://tweakers.net/pric...ts-elt50de910b-zwart.html gevonden maar ik kon niet meer afbeeldingen vinden en ik vroeg me af wat de google tv 9.0 precies in houd want daar kon ik op google niet heel veel wijzer van worden

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27
Er zal wel Android 9 bedoeld worden.

• DarkSide

DarkSide

google TV is zeg maar Android TV.
Deze is dus gebaseerd op Android 9 en is dus relatief oud (12 is/komt er aan).

Volgens mij heette het toen nog gewoon Android TV.
En hoewel niet het nieuwste van nieuwste zou het moeten voldoen.

Maar dit hangt ook af van de SOC.

Persoonlijk zou ik niet te veel verwachten in deze klasse.
Vind sowieso Smart OS-en maar tijdelijk houdbaar.

Beter is gewoon iets van een ChromeCast te kopen en dan Casten. (of ChromeCast met Google TV)
Of een goede media speler als bv een Nvidia Shield. Maar die is in verhouding tot je TV dan erg duur.

Kans is gewoon aanwezig dat straks Netflix etc minimaal OS versie 10 nodig hebben.
En daar zit je dan met je Android 9.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dmantione
Je koopt voor dit geld het absolute budgetspul en dan vaak nog de oudste modellen ook. Hoeft geen probleem te zijn, ook die televisies geven gewoon beeld, maar je moet je verwachting erop instellen.

• jochieB)
Ik heb er nog twee gevonden een met edge lightning en een met direct backlight
Direct maar volgens mij met een simpelere smart tv: https://tweakers.net/pric...omson-50ug6300-zwart.html
Edge maar met android tv 9.0: https://tweakers.net/pric...hkc-rca-rs50u2-zwart.html

• jochieB)
dmantione schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:45:
Je koopt voor dit geld het absolute budgetspul en dan vaak nog de oudste modellen ook. Hoeft geen probleem te zijn, ook die televisies geven gewoon beeld, maar je moet je verwachting erop instellen.
Dat doe ik ook zeker benden gebruiken we nog een tv die is gekocht in de tijd dat Nederland 3e werd in het wk vgm in 2014 doet het prima maar wil nu op mijn kamer een tv dus ik heb zeker geen hoge verwachtingen wil vooral nascar en andere dingen 's avonds op een tv kijken.

• jochieB)
Ik twijfel nog tussen deze twee
https://tweakers.net/pric...omson-50ug6300-zwart.html
https://tweakers.net/pric...hkc-rca-rs50u2-zwart.html
Een met edge lightning en een met direct backlight wat is een beter beeld? Dat is denk ik de enige vraag die nog telt.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jochieB) schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:59:
Ik twijfel nog tussen deze twee
https://tweakers.net/pric...omson-50ug6300-zwart.html
https://tweakers.net/pric...hkc-rca-rs50u2-zwart.html
Een met edge lightning en een met direct backlight wat is een beter beeld? Dat is denk ik de enige vraag die nog telt.
Dat zegt niets over de beeldkwaliteit, maar meestal alleen wat over de diepte van de kast. Praktisch elk goedkoop model is ook direct-led, zo ook de HKC. Thomson = TCL en biedt betere beeldverwerking en afstelling vanuit de fabriek. Deze Hisense kan je ook nog overwegen. Dolby Vision (Netflix) en HDR10+ (Prime) zal zorgen dat de geforceerde hdr niet belabberd wordt.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik heb de laatste 2 tv's gewoon gekocht voor het scherm en totaal niet naar het "smart" deel gekeken.
Chromecast tv aan de oudste die nu in de slaapkamer hangt en een Nvidia TV Shield in de huiskamer en meer heb je... of ik in ieder geval niet nodig.
In deze combinatie kan je veel langer gebruik maken van je tv dan dat je alleen van het "smart" deel afhankelijk bent.

Voordeel van de Chromecast TV (tegenover de normale Chromecast) is dat je er een afstandbediening bij krijgt waarmee je alles bedient (ipv de afstandsbediening van de tv).

Ik stel ook geen hoge eisen (meer) en als ik eenvoudig en op een goede manier tv/film/serie kan kijken met een goede beeldkwaliteit dan ben ik tevreden.

Mijn profiel op Discogs

• jochieB)
benbaba schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Dat zegt niets over de beeldkwaliteit, maar meestal alleen wat over de diepte van de kast. Praktisch elk goedkoop model is ook direct-led, zo ook de HKC. Thomson = TCL en biedt betere beeldverwerking en afstelling vanuit de fabriek. Deze Hisense kan je ook nog overwegen. Dolby Vision (Netflix) en HDR10+ (Prime) zal zorgen dat de geforceerde hdr niet belabberd wordt.
Dank ik die al wel gezien maar nog niet voor die prijs. En is het mogelijk om coax direct op de tv aan te sluiten en dan 4k beeld te hebben of moet er dan nog iets tussen als ziggo next of een andere tunner?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Van de tv aanbieder krijg je een tuner die je met een HDMI op je tv aansluit.
Of je gebruikt de app van de aanbieder.

Je kan op diverse manier zo'n app gebruiken.
* op de tv zelf (via de Smart software van de tv zolang dat nog werkt)
* op de telefoon/tablet etc en dan streamen dvm bv een Chromecast (zolang de telefoon etc die ondersteunt werkt het eigenlijk vrijwel altijd al mag de Chromecast ook niet te oud zijn. De laatste generaties kunnen nog wel wat jaren vooruit)
* op de Chromecast tv/NVidea Shield of soortgelijke apparaten.

Vergeet ik nog iets?
Ik ben er ook niet echt meer in thuis.

Mijn profiel op Discogs

• jochieB)
Ad de Jong schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:42:
Van de tv aanbieder krijg je een tuner die je met een HDMI op je tv aansluit.
Of je gebruikt de app van de aanbieder.

Je kan op diverse manier zo'n app gebruiken.
* op de tv zelf (via de Smart software van de tv zolang dat nog werkt)
* op de telefoon/tablet etc en dan streamen dvm bv een Chromecast (zolang de telefoon etc die ondersteunt werkt het eigenlijk vrijwel altijd al mag de Chromecast ook niet te oud zijn. De laatste generaties kunnen nog wel wat jaren vooruit)
* op de Chromecast tv/NVidea Shield of soortgelijke apparaten.

Vergeet ik nog iets?
Ik ben er ook niet echt meer in thuis.
Bedankt voor het antwoord uk ga voor de hisense en dan gebruik ik tijdelijk mijn laptop of een oude tuner van zolder(ben wel bang dat dat geen 4k is maar ja ik heb beeld dus).

• dmantione
Als je Ziggo hebt zou ik zonder kastje kijken en direct op de TV aansluiten, tenzij die afgrijselijk te bedienen blijkt. En gewoon zonder kaart kijken. Na het uitschakelen van MPEG2 zitten er dusdanig veel ongecodeerde HD-zenders op de kabel dat het niet de moeite meer is om met CI-modules en kaarten te gaan werken... zeker voor een tweede TV.

• jochieB)
ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping mooie tv gevonden lijkt op de hisense met dolby vision en het "frameless design" en is op bol te bestellen waar ik nog kortings-codes voor heb.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:59:
Na het uitschakelen van MPEG2 zitten er dusdanig veel ongecodeerde HD-zenders op de kabel dat het niet de moeite meer is om met CI-modules en kaarten te gaan werken... zeker voor een tweede TV.
Welgeteld 7* (sindskort BBC 1/2 erbij maar dat had met het uitschakelen van MPEG2 niks te maken ...); 4K/UHD op Ziggo zou nu wel mogelijk moeten zijn met enkel een CI+ module las ik laatst (of moest mogelijk gemaakt worden).

* NPO 1-3, BBC 1-2, Ziggo demo kanaal en Ziggo Sport

[Voor 12% gewijzigd door apis29 op 14-02-2022 16:45]

• DarkSide

DarkSide

jochieB) schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:05:
ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping mooie tv gevonden lijkt op de hisense met dolby vision en het "frameless design" en is op bol te bestellen waar ik nog kortings-codes voor heb.
Hoop dat je een goede TV meubel hebt :P

• dmantione
apis29 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Welgeteld 7* (sindskort BBC 1/2 erbij maar dat had met het uitschakelen van MPEG2 niks te maken ...); 4K/UHD op Ziggo zou nu wel mogelijk moeten zijn met enkel een CI+ module las ik laatst (of moest mogelijk gemaakt worden).

* NPO 1-3, BBC 1-2, Ziggo demo kanaal en Ziggo Sport
Ik tel er meer dan 7:

https://breedbeeldweetjes...ng-ziggo-na-harmonisatie/

... en het is nog niet klaar, ook de Belgen en Duitsers gaan naar ongecodeerd HD. Alleen de RTL-groep, SBS-groep en Discovery-groep blijven ongecodeerd in SD (MPEG 4 SD).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@jochieB)
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik zal het topic daarheen verhuizen. Voor een volgende keer graag wel direct een short list meenemen in de TS. Alleen een budget noemen en eisen aan het product is niet de vorm hoe topics op GoT gewenst zijn, TB > CEA.
apis29 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:37:
[...]
4K/UHD op Ziggo zou nu wel mogelijk moeten zijn met enkel een CI+ module las ik laatst (of moest mogelijk gemaakt worden).
Ziggo CI+ kanaal 999 is nu Olympische Spelen in 4K HDR. Mogelijk is het dus maar het aanbod is wat karig :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik tel er meer dan 7:

https://breedbeeldweetjes...ng-ziggo-na-harmonisatie/

... en het is nog niet klaar, ook de Belgen en Duitsers gaan naar ongecodeerd HD. Alleen de RTL-groep, SBS-groep en Discovery-groep blijven ongecodeerd in SD (MPEG 4 SD).
De enige reden dat BBC HD ongecodeerd doorkomt is omdat ze het SD signaal niet meer doorkrijgen. Uiteraard zou het mooi zijn als dat voor België en Duitsland ook gaat gelden maar nieuws erover kom ik zo 1-2-3 niet tegen. In de praktijk hebben we het dus gewoon over 6 zenders in HD (TV5 is er niet zoals er ook staat en de kwaliteit van regionale zenders kun je nauwelijks HD noemen. Was er overigens niet eens van op de hoogte dus iig nog wat nieuws opgestoken (y) )
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee