Hi, ik ben bezig een nieuw servertje thuis te bouwen ter vervanging van mijn Synology ds211j. Ik heb een NUC gekocht die ik wil gebruiken voor Home Assistant, en NAS middels OpenMediaVault (en paar andere kleine dingen). Alles zal via Proxmox draaien.
Ik moet nog een SSD kopen. Ik heb twee opties voor ogen:
- Een gebruikte Intel DC S3610 800Gb met "estimate life remaining" nog op 100%
- Een nieuwe SSD, bijvoorbeeld Patriot Burst 960Gb. Dit is niet enterprise level, maar natuurlijk nieuwe in aanschaf en moderne technologie t.o.v. van de Intel.
Is de ene keuze verstandiger dan de andere? Het is beetje appel met peren vergelijken, maar beide hebben voor en nadelen. De prijs voor beide liggen niet ver uit elkaar (een tientje ofzo).
Enterprise SSD zou robuuster moeten zijn, maar gebruikt meer energie.
De anderde heeft meer Gb, minder gebruik in energie (zowel idle als bij schrijven). Maar minder langere levensduur misschien? Of kan ik met beide opties niet verkeerd gaan?
Ik moet nog een SSD kopen. Ik heb twee opties voor ogen:
- Een gebruikte Intel DC S3610 800Gb met "estimate life remaining" nog op 100%
- Een nieuwe SSD, bijvoorbeeld Patriot Burst 960Gb. Dit is niet enterprise level, maar natuurlijk nieuwe in aanschaf en moderne technologie t.o.v. van de Intel.
Is de ene keuze verstandiger dan de andere? Het is beetje appel met peren vergelijken, maar beide hebben voor en nadelen. De prijs voor beide liggen niet ver uit elkaar (een tientje ofzo).
Enterprise SSD zou robuuster moeten zijn, maar gebruikt meer energie.
De anderde heeft meer Gb, minder gebruik in energie (zowel idle als bij schrijven). Maar minder langere levensduur misschien? Of kan ik met beide opties niet verkeerd gaan?