Toon posts:

Welke smart switch is het best te gebruiken voor hotelschake

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanderkooi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01 13:42
Hallo,

Ik zou graag mijn huis "slim" willen maken en mini switches achter mijn schakelaars willen plaatsen.

Nu heb ik vrijwel in elke ruimte te maken met hotelschakeling en vroeg me af welke switches jullie gebruiken en hoe jullie die aangesloten hebben. Maakt eigenlijk niet uit of het zigbee, sonof[URL=f wifi of shelly is. ik heb toevallig hier nu de sonoff mini r2 liggen, maar daar kom ik niet mee uit nu. "https://tweakers.net/i/6Y878jdSQFJkHoeYWnXYEACR4Do=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UAaHU4j3Ny3wlxGmmkIpQFZs.png?f=user_large",,"1"][/URL]

Ik hoor het graag.

Dank alvast.

Alle reacties

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:15
wat lukt er niet met een sonoff mini R2? heb er inmiddels diverse in huis liggen.. ook als hotelschakeling.. Je moet dan wel een extra draad trekken. (ik hen er wel tasmota opgezet trouwens, maar dat is volgens mij niet strikt noodzakelijk)

Met de shelly 2.5 hoeft een extra draad trekken (blijkbaar) niet. Ik heb er we; één liggen voor die toepassing, maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.

schema voor de sonoff:

[Voor 46% gewijzigd door breew op 13-02-2022 17:58]

• vanderkooi
Hallo Breew,

hartelijk dank voor je snelle antwoord! ik weet helaas niet zo goed hoe dat dan op te lossen, ik kan vanaf mijn linker schakelaar waar ook de L binnenkomt wel makkelijk een N draad bij halen aangezien daarnaast een stopcontact zit. maar hoe sluit ik dan de rest aan?

Ik kom eigenlijk niet verder dan dit, maar volgens lijkt mij niet dat ik 1 van de schakeldraden ook in de N moet doen?

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:15
Ik heb ene plaatje toegevoegd.. Zie ^^

vanaf elke schakelaak vertrekken 3! zwarte draden. Twee gana naar de andere schakeaar, 1 gaat naar de Sonoff.. Die stop je in S1 en S2.

Van gaat Fase (bruin) in Lin, Nul (blauw) in Nin, en een zwarte schakeldraad vanaf Loutgaan van de sonoff naar de lamp. Als de lamp niet al een bruine draad heeft, dan gaat er ook nog een bruine draad van de lamp naar een Nin (maar dat heb ik zelf niet, lamp had al een eigen neutraal aansluiting).

[Voor 84% gewijzigd door breew op 13-02-2022 18:05]

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:19
Als je pulsdrukkers installeert, kun je deze ook parallel zetten. Is ook vaak intuitiever met lang-drukken en zo.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• vanderkooi
Hallo Breew,

Wat ik alleen nog niet begrijp.

Ik heb bij schakelaar 1:

Fase draad, en 2 zwarte draden naar andere schakelaar.

Schakelaar 2:
2 zwarte draden van andere schakelaar en 1 zwarte schakeldraad naar de lamp.

Ik lees overal dat ik dat ik de switch moet plaatsen achter de schakelaar waarvan het draad naar de lamp gaat. dat is dus schakelaar 2 in dit geval.

Ik zou dan dus een neutraal draad naar toe kunnen trekken, niet meest praktisch, maar ga het proberen, maar ik heb daar dan ook geen fase draad? dit zit weer bij mijn 1e schakelaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee