Hallo!
Ik bouw een kleine pc voor mijn vader uit een oude kantoor pc die hij niet meer gebruikte (HP Pro 3500 MT) en wat onderdelen waaronder een HDD en SSD, ik heb de inhoud van de HDD gecloned naar de SSD zodat dat de bootdrive was.
Ik heb veel onderdelen vervangen, en alles wat nog origineel is, is de moederbord, PSU, cooler, en het ene zielige fantje dat zo hard werkt om alles koel te houden!
We gebruiken de PC als mediaplayer om 's avonds series te kunnen kijken.
Jammer genoeg freezed hij op, wat lijkt, willekeurige tijden.
De kast zelf blijft runnen, maar de muis en toetsenbord zijn uitgeschakeld.
We krijgen geen bluescreen/foutmeldingscherm te zien, en de logs geven mij ook niks.
Hardware in gebruik:
CPU: i5-2400 (van een andere pc naar de pc in kwestie gedaan)
Ram: Corsair XMS3 2x4gb (van mijn oude i7-920 systeem waar ik nooit ram gerelateerde problemen mee had)
GPU: asus gt740 2gb gddr5 (Ook van de hiervoor benoemde i7-920 systeem, enige reden om deze over te zetten is omdat de moederbord in de pc in kwestie geen hdmi output had)
Motherboard: Foxconn 2ABF (Zoals benoemd origineel in de pc)
120gb Kingston SSD
1TB Toshiba HDD
PSU: HP stock PSU 300w
Mijn GPU heeft nooit mij problemen veroorzaakt en ik heb hem kunnen gebruiken voor games zoals Hitman 1 en GTA 5, ookal kon ik de pixel tellen.
Nooit een probleem gehad met de ram.
Vrij mogelijk dat de PSU veel uren heeft gedraaid als kantoor pc
Zelfde geld voor CPU, die mogelijk veel warme temperaturen heeft meegemaakt.
CPU Temps:
Idle: 30*
Onder stress test: 60*
Het volgende heb ik zover geprobeerd:
- Geforce drivers gedownload, maar alles dat dat oploste was hevige screentearing
- Ik heb een andere PSU erin gezet, gehaald uit een andere hp pro 3500 mt, mogelijk zijn ze beide faulty en ik kan ook nog mijn oude i7-920's psu proberen.
- Bios reset door de CMOS eruit te halen en 5 minuten later andere CMOS erin te duwen
- Alle drivers geupdate met Bit Driver
- Een andere HDD met windows 7 erin geduwd om te kijken of het een software probleem is, toen ik een bestand probeerde te openen was de pc nogmaals gefreezed
Om het maar zo te zeggen:
Ik ben aan het einde van mijn latijn en ik hoop dat iemand het probleem misschien herkend en/of een oplossing weet.
Alvast bedankt!
Ik bouw een kleine pc voor mijn vader uit een oude kantoor pc die hij niet meer gebruikte (HP Pro 3500 MT) en wat onderdelen waaronder een HDD en SSD, ik heb de inhoud van de HDD gecloned naar de SSD zodat dat de bootdrive was.
Ik heb veel onderdelen vervangen, en alles wat nog origineel is, is de moederbord, PSU, cooler, en het ene zielige fantje dat zo hard werkt om alles koel te houden!
We gebruiken de PC als mediaplayer om 's avonds series te kunnen kijken.
Jammer genoeg freezed hij op, wat lijkt, willekeurige tijden.
De kast zelf blijft runnen, maar de muis en toetsenbord zijn uitgeschakeld.
We krijgen geen bluescreen/foutmeldingscherm te zien, en de logs geven mij ook niks.
Hardware in gebruik:
CPU: i5-2400 (van een andere pc naar de pc in kwestie gedaan)
Ram: Corsair XMS3 2x4gb (van mijn oude i7-920 systeem waar ik nooit ram gerelateerde problemen mee had)
GPU: asus gt740 2gb gddr5 (Ook van de hiervoor benoemde i7-920 systeem, enige reden om deze over te zetten is omdat de moederbord in de pc in kwestie geen hdmi output had)
Motherboard: Foxconn 2ABF (Zoals benoemd origineel in de pc)
120gb Kingston SSD
1TB Toshiba HDD
PSU: HP stock PSU 300w
Mijn GPU heeft nooit mij problemen veroorzaakt en ik heb hem kunnen gebruiken voor games zoals Hitman 1 en GTA 5, ookal kon ik de pixel tellen.
Nooit een probleem gehad met de ram.
Vrij mogelijk dat de PSU veel uren heeft gedraaid als kantoor pc
Zelfde geld voor CPU, die mogelijk veel warme temperaturen heeft meegemaakt.
CPU Temps:
Idle: 30*
Onder stress test: 60*
Het volgende heb ik zover geprobeerd:
- Geforce drivers gedownload, maar alles dat dat oploste was hevige screentearing
- Ik heb een andere PSU erin gezet, gehaald uit een andere hp pro 3500 mt, mogelijk zijn ze beide faulty en ik kan ook nog mijn oude i7-920's psu proberen.
- Bios reset door de CMOS eruit te halen en 5 minuten later andere CMOS erin te duwen
- Alle drivers geupdate met Bit Driver
- Een andere HDD met windows 7 erin geduwd om te kijken of het een software probleem is, toen ik een bestand probeerde te openen was de pc nogmaals gefreezed
Om het maar zo te zeggen:
Ik ben aan het einde van mijn latijn en ik hoop dat iemand het probleem misschien herkend en/of een oplossing weet.
Alvast bedankt!
[Voor 1% gewijzigd door Nick_v_Dijk op 13-02-2022 15:29. Reden: aanvullende info]