Toon posts:

FTP / remote desktop via VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• walther
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09-2022
Mijn vraag:
Ik heb verschillende VPS systemen. Een daarvan ik ingericht als Windows VPN met 3 gekoppelde IP adressen. Deze IP v4 adressen zijn niet van dezelfde range. Ik heb daar verder geen invloed op. Ik krijg die toegewezen. Ook voor de andere VPS systemen krijg ik een IP adres toegewezen. Het is zo dat er nu 2 VPS systemen zijn die een IP hebben uit dezelfde range.

Zodra ik via de VPN verbonden ben met internet is het niet meer mogelijk om met remote desktop op een andere VPS te komen dat een IP adres uit dezelfde range als de VPN heeft. De VPS waar de VPN op draait is wel bereikbaar. Andere VPS systemen die ik heb met een IP adres uit een andere range zijn nog wel bereikbaar.
Zet ik de VPN uit dan is die specifieke VPS met dat IP adres uit dezelfde range als de VPN wel weer bereikbaar.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor het protocol FTP. Met die uitzondering dat ik geen enkele FTP server op enige VPS kan bereiken ook al zijn de IP adressen uit een andere range.
Ook hier geldt weer dat als ik direct met het internet verbindt (dus niet via de VPN) het allemaal weer werkt zoals het hoort.

Het lijken me 2 verschillende problemen te zijn maar die toch op een of ander manier in verband staan met de VPN. Zodra ik verbonden ben via de VPN dan ontstaan de problemen. Zodra ik niet meer verbonden ben met internet via de VPN werkt alles zoals het behoort te werken. Mijn gevoel zegt dat het iets te maken moet hebben met de IP adressen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows server 2016, 2019, 2022 standaard
Windows VPN software intern

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heel veel geprobeerd; veel naar route gekeken maar niet echt een oplossing gevonden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows server 2016, 2019, 2022 standaard
Dan bel je Microsoft? Of de reseller?
veel naar route gekeken
Het helpt enorm als je dan in ieder geval een route-tabel hebt met & zonder VPN verbonden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee