Laptop aanschaf voor middelbare school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02-2022
Goedendag!
Ik ben opzoek naar een laptop voor de middelbare school. Wij willen niet veel uitgeven voor een laptop omdat ons dochter niet erg oplettend is op haar spullen. Als het 2 Tot 3 jaartjes meegaat is het prima kan het doorgegeven worden aan de kleine zusje die nog op basisschool zit.
Dus een i3 of ryzen3 moet ook goed zijn denk ik. Wij hebben deze gezien en willen graag weten of er vergelijkbare laptops zijn die misschien goedkoper is of betere kenmerken heeft.
Alvast bedankt.

HP14S-DQ2111nd

[b]Wat ga je met je laptop doen? Gebruiken voor school middelbare
[i]Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Voor office en schoolwerk

[b]Wat is je budget? Tot 500euro
[i]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Tot ongeveer 500

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta open voor alternatieven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou eerder een refurbished laptop kopen. Er worden hele mooie degelijke laptops voor <500 aangeboden. Handig als er niet zo voorzichtig mee wordt omgesprongen.

V&A aangeboden: Dell Latitude 5490 | i5 | 8gb | 250gb SSD. Latitude is een zakelijk model. Dat is vaak beter.

Koop gewoon iets met minimaal een 8th gen core i3 of vergelijkbare Ryzen processor (dacht vanaf 3e generatie). Als de laptop nog een tijdje mee moet, is het handig als Windows 11 ook officieel ondersteunt wordt. 4GB RAM is in ieder geval echt te weinig en de bouwkwaliteit van instap consumenten laptops is vaak ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Check ook even bij de school wat de minimum eisen zijn; veel scholen hebben dat op hun website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 13:06

AdB

Eens met bovenstaande adviezen. Sommige scholen vereisen bijvoorbeeld een chrome book.
Wat betreft de maat zit je met een 14 inch laptop denk ik wel goed. 15 inch zou ik zeker niet doen, 13,3 zou nog kunnen, ik weet niet wat bij middelbare scholieren hip is.
De genoemde HP laptop is een prima ding. Als je geen refurbished wilt moet het denk ik wel mogelijk zijn om wat meer bang voor hetzelfde geld te kunnen krijgen, maar daar moet je ook maar zin in hebben.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapsalonKip
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-03 12:22
Dit een optie voor je?

Ook een HP. Met i3 en 8gb werkgeheugen.
Leuke aanbieding volgens mij.

Al zou ik inderdaad wel de eisen die de school stelt even nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02-2022
Hartelijk dank voor jullie adviezen!
De HP voldoet aan de minimale eisen van de school. Ik denk dat wij nog even rondkijken en als wij echt niets anders kunnen vinden dan gaan we voor de HP.
Nogmaals dank!
Pagina: 1