Kapotte douchedeur in huurhuis. Wie is er verantwoordelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Eerst even wat backstory:

M'n vriendin en ik hebben in april van 2020 de sleutel gekregen van het huurhuis waar we nu zitten. De huurbaas is nogal een norse vent die vooral niet veel geld/moeite lijkt te willen steken in het oplossen van issues. Hij is wel vriendelijk, maar duidelijk iemand van de oude stempel die zijn eigen manier van werken heeft. Toen we hier net zaten had ik wat dingen doorgestuurd via de mail waar ik wat vragen over had (voornamelijk wat barstjes, achterstallig onderhoud, dat soort zaken) waarna ik boos terugkreeg dat ik in het vervolg moest bellen. Daar ben ik dan weer niet zo van in dit soort situaties want ik heb het liever zwart op wit. Voor en achter moest nodig opnieuw geverfd worden, wat na anderhalf (!!) jaar nog steeds niet helemaal gebeurd is. De afvoer is al twee maal verstopt geweest en is een issue van het huis, maar wordt niks aan gedaan om herhaling te voorkomen. De ketel is aan vervanging toe, maar doet het nog (niet altijd van harte), dus wordt niet vervangen.

Maar goed, contact is verder wel oké, maar als contact niet perse nodig is dan liever niet zeg maar :+

Wat ons vanaf dag 1 al opviel was het gammele deurtje van de douche. Het sloot niet echt goed, zat scheef en daardoor liep er tijdens het douchen water uit aan de andere kant (dus de handdoek/matje wat daar ligt wordt altijd zeiknat). So be it, tot ik gisteren na het douchen dat deurtje open doe en het er in z'n volledigheid gewoon uit valt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YAL3OEyi4i3jZ5Fq1gbrmGGbSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLhWkJHhRqNxReJlBhZuWt7M.jpg?f=fotoalbum_large

(m'n vriendin had haar telefoon even gegeven zodat ik foto's kon maken van de situatie)

Mijn eerste reflex was proberen tegen te houden, maar met al dat glas niet heel verstandig met als gevolg wat sneedjes in m'n vingers. Werkelijk overal lag glas. In de douche rondom m'n voeten, verspreid over de vloer, in de wasbak, op mijn kleding, op de handdoeken, in het toilet, etc. M'n vriendin heeft vervolgens een schone handdoek geregeld en voldoende opgeveegd zodat ik de douche kon verlaten en m'n vingers af kon spoelen.

Het liefste speel ik dit wat harder omdat ik of mijn vriendin echt lelijk gewond hadden kunnen raken, maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ie dan plots zegt 'jullie contract wordt niet verlengd' wat ie nu nog kan doen aangezien we nog binnen die 2 jaar zitten. Ook wetende dat ie inmiddels aardig meer kan vragen per maand, ook deels omdat wij de boel nogal opgeknapt hebben. Dus enerzijds wil ik gewoon een fatsoenlijke douche (en dus niet afgewimpeld worden met een gordijntje), anderzijds speel ik het op dit moment liever op safe omdat ik mezelf niet in de voet wil schieten.

Iemand hier advies ofzo over wat te doen in deze situatie? :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
Nouja, je hebt het oude deurtje bijna twee jaar heel weten te houden, dus lompheid was het niet. Gewoon de huisbaas vragen om het binnen redelijke termijn te herstellen.
Hij zal misschien wat last van levertijd hebben, dus verwacht niet dat hij morgen op de stoep staat.
En misschien kan hij tijdelijk een gordijn plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Meester_J op 13-02-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 11:38
Dit hangt af hoe het in de voorwaarden staat. Het kan later geplaatst zijn door de vorige huurders en dat dit overgenomen is door de huurders erna. Kan ook onder eigen verantwoording vallen namelijk. ( Bij ons viel dit onder eigen verantwoording, omdat het opgeleverd was als open douche en later overgenomen was door de huurders erna ) Dus kijk vooral even de voorwaarden/getekende contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:14
SomerenV schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:20:

Het liefste speel ik dit wat harder omdat ik of mijn vriendin echt lelijk gewond hadden kunnen raken, maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ie dan plots zegt 'jullie contract wordt niet verlengd' wat ie nu nog kan doen aangezien we nog binnen die 2 jaar zitten. Ook wetende dat ie inmiddels aardig meer kan vragen per maand, ook deels omdat wij de boel nogal opgeknapt hebben. Dus enerzijds wil ik gewoon een fatsoenlijke douche (en dus niet afgewimpeld worden met een gordijntje), anderzijds speel ik het op dit moment liever op safe omdat ik mezelf niet in de voet wil schieten.

Iemand hier advies ofzo over wat te doen in deze situatie? :X
Ik zou, gezien de situatie, serieus overwegen de schade voor lief te nemen. Of alleen een mail sturen met dat het gebeurt is, zonder te vragen deze te vervangen. Als je m tegen je in het harnas jaagt zou de schade voor jezelf wel eens groter kunnen zijn dan de kosten van de deur.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het roerend of niet? Ofwel kan je het meenemen naar een andere woning? Nee dan hoort het als onderdeel van de huurovereenkomst, althans dat is mijn mening.
Als voorbeeld, als je een douchegordijn hebt, dat is mee te nemen, makkelijk te vervangen en goedkoop.
Nu heeft de verhuurder gekozen voor deze constructie, onderdeel van de gehuurde badkamer en bij schade, zoals nu dat je al twee jaar zonder problemen gebruikt en nu zonder eigen toedoen schade is, moet er een nieuwe "kostbare" ingreep komen om dit te vervangen. Als de verhuurder een douchegordijn had gekozen, was dit snel te vervangen. Dus ja de verhuurder is naar mijn mening verantwoordelijk behalve als jezelf voor deze oplossing had gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 17-02-2022 07:40 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lastige situatie denk ik zo. Wat ik vooral niet zou doen, de verhuurder in het harnas jagen. Immers kan ie ook zeggen; het is je eigen onkunde fix het zelf maar. Het bewijzen zal denk lastig worden.

Zodoende zou ik een nette mail sturen of bellen naar de verhuurder met het verhaal met als vraag hoe hiermee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Belangrijk in deze is vooral of er bij de sleutel overdracht alle gebreken of slechte staat van onderhoud is opgetekend en vastgelegd. Als daar de douchedeur niet op stond en je hebt zelf nooit het gebrek gemeld dan zal je het zelf moeten repareren. Lullig maar toon jij maar aan dat je niet met je vriendin onder de douche stond!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-04 01:26
big bang schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik zou, gezien de situatie, serieus overwegen de schade voor lief te nemen. Of alleen een mail sturen met dat het gebeurt is, zonder te vragen deze te vervangen. Als je m tegen je in het harnas jaagt zou de schade voor jezelf wel eens groter kunnen zijn dan de kosten van de deur.
Welkom bij dereguleringsbeleid van VVD. Waardoor je nu nooit meer mag klagen omdat je tijdelijke huurcontract dan wellicht niet verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 07:03
Algemene verdeling verantwoordelijkheid huurder/verhuurder vanuit de rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid...-welke-voor-de-verhuurder

Kan zijn dat er in de verhuur iets anders is afgesproken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:52

Santford

FP PowerMod
beyazz06 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:23:
Lastige situatie denk ik zo. Wat ik vooral niet zou doen, de verhuurder in het harnas jagen. Immers kan ie ook zeggen; het is je eigen onkunde fix het zelf maar. Het bewijzen zal denk lastig worden.

Zodoende zou ik een nette mail sturen of bellen naar de verhuurder met het verhaal met als vraag hoe hiermee om te gaan.
Zo zou ik het ook aanpakken.

Als je met de verhuurder belt kun je een mail nasturen waarin je kort samenvat wat er telefonisch is besproken of afgesproken en heb je het alsnog zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ons vanaf dag 1 al opviel was het gammele deurtje van de douche. Het sloot niet echt goed, zat scheef en daardoor liep er tijdens het douchen water uit aan de andere kant
En heb je dat destijds bij de verhuurder gemeld?
Pagina: 1