Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03-2022
Vrijdag iphone 11 gekocht via MP, toestel is zaterdag netjes bezorgd, maar bij opstarten telefoon zag ik iets van "configuratie stichting Omring", dacht nog hmm vreemd.
Na aanmaak pincode en aanmelden op mijn wi-fi start het toestel op, ik zie dat er enkele apps worden geinstalleerd en dan opent de app "bedrijfsportal" Intune en moet ik een domein invullen, kan helemaal niets met het toestel ook niet naar "home screen".

Is dit een gestolen toestel van de stichting Omring ? Heb imei check gedaan en geeft geen resultaat op diefstal. Krijg geen contact meer met verkoper. Verkoper en de stichting komen uit dezelfde stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 19:01
Je hebt er nu niets meer aan, maar: telefoons altijd zelf ophalen zodat je kan zien of deze goed werkt en niet gelockt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yeroen schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:08:
Vrijdag iphone 11 gekocht via MP, toestel is zaterdag netjes bezorgd, maar bij opstarten telefoon zag ik iets van "configuratie stichting Omring", dacht nog hmm vreemd.
Na aanmaak pincode en aanmelden op mijn wi-fi start het toestel op, ik zie dat er enkele apps worden geinstalleerd en dan opent de app "bedrijfsportal" Intune en moet ik een domein invullen, kan helemaal niets met het toestel ook niet naar "home screen".

Is dit een gestolen toestel van de stichting Omring ? Heb imei check gedaan en geeft geen resultaat op diefstal. Krijg geen contact meer met verkoper. Verkoper en de stichting komen uit dezelfde stad.
Aah dan zit het toestel nog in een MDM oplossing (AppleDep icm intune zo te horen), daar kan jij zelf niets aan doen.

De MDM beheerder moet het toestel daaruit halen voor jij er weer wat mee kan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Dank voor je reactie !

Indien de verkoper geen contact meer opneemt, ik was aan het denken om dan zelf eens met deze stichting contact op te nemen en het verhaal vertel, eens kijken wat er mogelijk is ? Kunnen ze dit doen aan de hand van het imei-nummer ?.......Nu is dit toestel nutteloos voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Yeroen op 13-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ff de stichting mailen of bellen en vragen aan de hand van het IMEI nummer of het klopt dat deze tekoop is aangeboden en of ze hem in dat geval uit de mdm willen halen

Als hij niet verkocht mocht worden, melden dat het toestel bij jou is.
En dat je de politie de gegevens van de verkoper kan verstrekken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Dank jack zomer, ik geeft de verkoper nog even wat tijd om te reageren, zo niet dan neem ik contact op met de stichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Stel nu dat het toestel niet verkocht mocht worden, maar verkoper heeft er een doos omheen gedaan met een legaal imei-nummer. Dan komt er bij een imei check geen teken van diefstal ofzo.

Is er een manier om het echte imei nummer van dit toestel nog te achterhalen, daar het toestel gelocked is en ik niet in "instellingen" kan komen. Ook via itunes kan ik geen contact krijgen met het toestel, daar krijg ik de melding dat het toestel in beheer is bij een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05 08:49
Wij gebruiken dit systeem ook. (Apple dep / business manager + intune)

Om het IMEI te zien kan je de telefoon in DFU mode herstellen zetten met iTunes of Apple Configurator 2, voor een iPhone 11 is dat dus aan de kabel > 1 keer vol up > vol omlaag > ontgrendelknop ingedrukt houden.
In het programma de telefoon herstellen, in de software kan je dan het IMEI zien.

De telefoon vergrendeld zich zelf pas weer wanneer je verbinding maakt met het internet, (je kan echter niet verder gaan in de installatie zonder internet)

Groter kans dat de organisatie dit is vergeten, of simpelweg niet weet dat de telefoon vermist is.
Even een mailtje naar de organisatie, zei kunnen dan zien aan wie de telefoon is uitgegeven en hoe deze bij jou terecht is gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door TaZTeD op 13-02-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Als de simtray niet is vervangen, staat het imei nummer op de simtray.

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4wK6M8WwpGxZYmDrwmZqczTiMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcHvmIszrebAKx166iJvkqT6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 13-02-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Anoniem: 532727 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:21:
Als de simtray niet is vervangen, staat het imei nummer op de simtray.

Ziet er ongeveer zo uit:
[Afbeelding]
Thanks !! (y) Imei nummer op de simtray komt overeen met de doos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeroen
Eerste contact gelegd met de stichting. Het schijnt wel vaker voor te komen, persoon die dit doet afhandelen van ICT neemt contact met mij op. Hopen op een goede afloop.

*to be continued*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeroen
Hmm lijkt erop dat ik €250 lichter zal zijn :(

Stichting Omring laat weten dat het toestel als gestolen staat geregistreerd, kunnen niets voor mij betekenen zeggen ze. Willen het toestel ook niet terug, moet maar contact met politie of verkoper opnemen ? Tja het adres van verkoper zal wel niet juist zijn dus dat zal doodlopend zijn, en politie ? Kan alleen aangifte doen maar ja daardoor heb ik mijn geld nog niet terug en ook geen werkend toestel ☹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:38

Aiii

何これ

Yeroen schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:44:
Hmm lijkt erop dat ik €250 lichter zal zijn :(

Stichting Omring laat weten dat het toestel als gestolen staat geregistreerd, kunnen niets voor mij betekenen zeggen ze. Willen het toestel ook niet terug, moet maar contact met politie of verkoper opnemen ? Tja het adres van verkoper zal wel niet juist zijn dus dat zal doodlopend zijn, en politie ? Kan alleen aangifte doen maar ja daardoor heb ik mijn geld nog niet terug en ook geen werkend toestel ☹
Vervelend, aangifte is inderdaad het enige dat je kunt doen, tenzij je een rechtsbijstandverzekering hebt, uiteraard.

Zoals hierboven al gezegd is, koop nooit ongezien en vooral ongetest een telefoon (en zeker geen iPhone). En koop nooit van nieuwe kopers of kopers met slechte reviews. Uit ervaring kan ik zeggen dat zelfs gebruikers met honderd goede reviews en een half dozijn 1-ster reviews je net zo makkelijk proberen op te lichten. Maar goed, dat heb je nu geleerd voor de volgende keer, helaas zit je verder met de gebakken peren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPhone 11 voor E250,- dat lijkt me ook wel te mooi om waar te zijn.

Kun je niet met de stichting iets regelen , evt tegen kleine vergoeding ?

edit: iPhone gestolen met doos en al ?

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 16-02-2022 16:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Ja lesje geleerd, en @Hackus ja met doos en al, zit zelf nog garantie op......Maar verhaal gaat verder heb nu contact met verkoper en hij geeft aan dat hij ook met de stichting contact heeft gehad voordat hij het toestel aan mij verkocht en dat hij het toestel gewoon mocht verkopen. Ik zal een screenshot van mijn gesprek met hem plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen
Kan screenshot is niet te doen, dan maar knip en plak werk.....

Ik snap het probleem niet want had duidelijk in de advertentie staat dat er een extern beheer op stond.
Bedrijf weet ook dat ik hem zo heb gekocht…
15:07
dit toestel had nooit verkocht mogen volgens de stichting, is volgens hen een toestel uit diefstal, zij geven het advies om aangifte te doen, maar wil eerst jou reactie hierover en of ik mijn geld terug krijg en jiij het toestel, interesseert mij niet of het toestel gestolen is zijn niet mijn zaken, gaat mij om mijn geld, dit kunnen we buiten MP regelen
15:11
Precies het zelfde zij de stichting tegen mij. Ik heb zelf meer betaald voor het toestel en dacht iemand anders kan hem goed gebruiken voor onderdelen of als je handig ben kan het verwijderd worden heb ik mij laten vertellen.
Daarom had ik hem op marktplaats gezet met duidelijk bij de specificaties dat er extern beheer op zit.
15:16
En dat het toestel niet verkocht mocht worden klopt niets van want heb zelf aangeboden om het toestel terug te brengen naar het bedrijf. Hun gaven aan dat het toestel nu mijn eigendom was en dat hun het verder intern zouden onderzoeken.
15:18
Klopt zij nemen het toestel niet terug omdat het als gestolen geregistreerd staat, en daardor is hun beleid dat alleen de politie dit kan afhandelen, maar ik heb geen zin om de politie in te schakelen, daarom mijn aanbod, ik krijg mijn geld terug en jij het toestel, wil je zelf een aanbieding doen om ipv €250 mij €200 te geven, en stuur ik het toestel vandaag nog
15:21
kan niet verwijderd worden omdat het bij het bedrijf in de portal staat, alleen zij kunnen het toestel unlocken maar doen dit niet ivm de diefstal is hun redenatie
15:23
Ik heb zelf gecontroleerd of het toestel als gestolen geregistreerd staat en dat was niet zo. Zoals ik zij heb ik het duidelijk vermeld.
15:25
dus je gaat niet in op mjn aanbod ?
15:26
heb nu contact met omring, en zij zegt dat er nooit contact is geweest met jouw en omdat het om een intern toestel gaat dit voor de "buitenwereld
15:30
niet zichtbaar is, maar ze hebben wel aangifte gedaan
15:30
Ik zal ze ff bellen
15:31
Want klopt niets van
ik heb een 06 voor je
Heb ik ook
Ik ken het bedrijf zit namelijk hier in mijn woonplaats
15:33
klopt zitten in Hoorn
15:33
dat zei die mevrouw ook
15:34
Ik heb ze zelf ook gesproken
15:35
Ook hun ict afdeling
15:35
ik ook, ze wist precies om welk toestel het ging na opgave van serie nummer en was verbaasd dat ik het toestel had
15:37
Ja heb hun namelijk 10x gebeld 🤣
15:38
ik heb een 06 nummer van xxxxxx, al jij haar kunt bellen en het klopt wat jiij zegt dan haalt zij het toestel uit de cloud voor mij
15:41
06-xxxxx ze heet xxxxxx en is leidinggevende ICT
15:42
Ik vind dat wel heel bijzonder want ik heb €450 betaald voor dit toestel en voor mij kon zij niets betekenen.
15:43
Dan ben ik eerder genaaid🤣
15:43
dit is wat zij zojuist zei, heb haar net gebeld
15:44
ze wacht op het gesprek met jou voordat ze verder actie onderneemt
15:44
Bij mij zij ze jij heb het gekocht in goede trouw dus het is jou eigendom. Zij hadden het vermoeden dat iemand van binnenuit het toestel had gekregen als werk toestel en hem had verkocht.
15:45
en tegen mij zei ze dat het toestel bij hun gestolen is, en nadat ik zojuist met haar heb gesproken vond ze het een vreemd verhaal en vroeg mij om haar nummer aan jou te geven zodat je met haar contact kunt opnemen want ze wil eerst met jou praten voordat ze het toestel vrij gaat geven
15:47
Eerder vreemd dat ze het nu we zou willen oplossen
15:48
tja dat zei ze, als jouw verhaal klopt,
15:48
Ik zal contact met hun opnemen voor u
15:49
heel graag, op het nummer dat ik je zojuist gaf, ze wacht op je gesprek
15:50
Ik heb nu helaas geen tijd om te bellen
15:51
Maar ik ga ze zeker opbellen.
15:52
wanneer heb je wel tijd ? je snapt dat ik niet veel langer blijf wachten
15:54
Ik bel ze morgen ochtend
16:00
ok heb haar nu aan de telefoon, en het is prima als je morgen belt
16:01
vroeg in de ochtend zegt ze indien mogelijk
Is goed 👍🏼
Dat moet lukken
16:02
zij zal daarna met mij contact opnemen om vervolg acties
16:02
👍🏼
16:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

ik zou proberen nog wat gegevens van de verkoper los te peuteren, zijn 06 bijvoorbeeld. Nu heb je niks, als hij niet meer reageert dan was het dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, het inmiddels wel duidelijk dat de telefoon gestolen is. Aangezien deze discussie weinig meer met de technische kant te maken heeft, en eigenlijk meer een zaak voor de originele eigenaar en de politie is, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.