USB- C docking station (sketchup opgengl) support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 21:08
Ik zoek een?
Docking station USB-C met compatibility voor sketchup (OpenGL). Mijn huidige USB 3.0 docking station werkt daar niet mee en krijg een fout melding als ik sketchup opstart. Blijkbaar iets met displaylink en opengl compatibility.

Wat is je budget?
200-300€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Ik zelf heb een BTO X•BOOK 15X1086 V2
(Aansluitingen: USB 3.1 Gen 1 Type-C, USB 2.0, USB 3.0, Thunderbolt 3, HDMI, Mini Displayport 1.4, S/PDIF)
- Mijn vriendin gebruikt een Dell Latitude 5500 (werkpc)
(Aansluitingen: USB 3.1 Gen 2 (USB-type C)-poort met DisplayPort, HDMI, USB 3.1 Gen 1)

Welke dockingstation raden jullie aan? Zou de Dell D6000 Universeel Dockingstation iets goeds kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Neem een docking station die werkt met DP alternate mode of TB3. Op die manier kun je de interne GPU van je laptop gebruiken voor video acceleratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-05 22:43
Beide laptops zijn compatible met usb-c display alt mode, wat ook door thunderbolt docks wordt ondersteund. In principe zou elke thunderbolt dock dit moeten kunnen doen. DisplayLink lijkt me in deze situatie suboptimaal.

Ik heb goede ervaringen met I-tec. En nu ook een OWC thunderbolt 4 dock. Gek genoeg doet één laptop met usb-c dp alt mode het niet goed met deze thunderbolt 4 dock.

[ Voor 27% gewijzigd door ZatarraNL op 14-02-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik heb de i-tec USB-C-Thunderbolt 3™ Compact Dock met 100W voeding besteld. Ik ben benieuwd..

• dumbledore
Dus net de i-tec USB-C-Thunderbolt 3™ Compact Dock met 100W aangesloten. Werkt perfect out of the box op beide laptops, maar na 2 twee minuten begint het... Coill whine!! Waardeloos dus, ik ga hem weer inpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik zit te denken aan de CalDigit TS3 Plus. Maar het is me niet helemaal duidelijk of je nu via thunderbolt 3 ook een usb-c alt mode (Dell Latitude 5500) kan aansluiten. Of zou ik in mijn geval dan beter kunnen kiezen voor de CalDigit usb-c-pro-dock. Alleen mis ik dan zeker de snelheid van thunderbolt 3...
Pagina: 1