Toon posts:

Website niet bereikbaar i.v.m. blacklist(?) ZIGGO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-02 06:42
Al enige dagen is deze website niet bereikbaar vanaf ons Ziggo ip4 adres.

Deze website:
https://www2.hm.com/nl_nl/index.html

Er komt te staan:

"IT'S NOT YOU, IT'S US!

For some technical reason the page cannot be viewed. Please contact customer service."

Als ik dezelfde website bezoek vanaf mijn telefoon, zonder via de wifi verbonden te zijn met Ziggo ip4 adres, kom ik er zonder problemen op.

Via: https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Zie ik een heleboel groene vinkjes (er staan iets van 70 in totaal en 3 uitroeptekens) maar een rode paar uitroeptekens:

Checken bij:
dnsbl.spfbl.net
en ik zie daar:

This IP has been flagged because it is dynamic or by suspect to be domestic use only.
If you are running an email service on this IP, ask ISP to change the rDNS.
The removal of this IP from this blacklist depends on change of rDNS to match the FQDN of the mail server.

dnsbl.sorbs.net & dul.dnsbl.sorbs.net
Hier zie ik niets waar ik wat kan nazoeken

Kan dit komen omdat ik dit IP-adres via Ziggo heb en het veranderd is maar bij mijn weten staat dit adres al enige tijd bij ons..... Ik heb geen e-mailserver draaien (dat ik weet ?!).

Hoe kan ik mijn netwerk checken of er iets draait wat niet ok is?

Ik heb deze gedraaid:
https://www.whatsmyip.org/port-scanner/server/

Zag daar niets verontrustends (alles times out)

Alles blokked. In m'n router heb ik firewall aan... Denk dat ik niets bijzonders heb draaien?

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:27
Je wordt door H&M geblokkeerd, dus vraag ze waarom: 0900-1988. Alleen zijn ze ’s zondags gesloten.

• WTM
Dat ga ik zeker doen, bellen met H&M (al boeit H&M mij persoonlijk weinig, mijn vrouw wil nog wel eens wat kopen ;-)).....

Toch: ik vraag me ook af waarom mijn ip nummer geblacklist is bij dnsbl.spfbl.net, dnsbl.sorbs.net & dul.dnsbl.sorbs.net.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
Hoe dit kan weet ik niet, maar die checks die je doet hebben niets met je probleem te maken. Die zijn bedoeld voor mailverkeer.
WTM schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:30:
Dat ga ik zeker doen, bellen met H&M (al boeit H&M mij persoonlijk weinig, mijn vrouw wil nog wel eens wat kopen ;-)).....

Toch: ik vraag me ook af waarom mijn ip nummer geblacklist is bij dnsbl.spfbl.net, dnsbl.sorbs.net & dul.dnsbl.sorbs.net.
Deze blacklists listen vrijwel alle dymamische of domestic ISP ip-adressen.

[Voor 3% gewijzigd door NimRod1337 op 13-02-2022 13:33]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Als ik dit Google kom ik topic tegen bij tmobile https://community.t-mobil...niet-meer-bereiken-312982 schijnbaar kan de klantenservice je ip verwijderen.

Heb je toevallig ook een VPN provider waarlangs je verkeer routeer?

[Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 13-02-2022 13:33]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:23
WTM schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:30:
Waarschijnlijk niet specifiek jouw ip maar een heel blok waar deze toevallig in valt.

• WTM
NimRod1337 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:32:
Hoe dit kan weet ik niet, maar die checks die je doet hebben niets met je probleem te maken. Die zijn bedoeld voor mailverkeer.

[...]

Deze blacklists listen vrijwel alle dymamische of domestic ISP ip-adressen.
Is dat voor alle drie de backlists? Die zouden niet het verkeer richting h&m kunnen blokkeren?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
WTM schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Is dat voor alle drie de backlists? Die zouden niet het verkeer richting h&m kunnen blokkeren?
Nee, die zijn alle 3 alleen voor mailverkeer.

• WTM
HKLM_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:32:
Als ik dit Google kom ik topic tegen bij tmobile https://community.t-mobil...niet-meer-bereiken-312982 schijnbaar kan de klantenservice je ip verwijderen.

Heb je toevallig ook een VPN provider waarlangs je verkeer routeer?
Ik heb wel een VPN provider die ik wel eens gebruik (AirVPN) maar dan op devices ingeschakeld specifiek. Als ik daar een NL ip-adres pak dan werkt de site wel. Maar zou niet weten wat ik gedaan heb om die block te verdienen.

• WTM
NimRod1337 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:47:
[...]

Nee, die zijn alle 3 alleen voor mailverkeer.
Dank, dan zou dat 't niet moeten zijn. Ik zal die gasten van H&M eens bellen. Ben wel benieuwd wat de reden is dat ze dit ip blokkeren. Best gek.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:18

Kraz

Saving the world

WTM schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Dank, dan zou dat 't niet moeten zijn. Ik zal die gasten van H&M eens bellen. Ben wel benieuwd wat de reden is dat ze dit ip blokkeren. Best gek.
Hou er rekening mee dat je met een afdeling belt die normaal met kleding vragen te maken hebben. Die gaan echt niet weten hoe ze dit voor jou kunnen oplossen. (Denk ik)
Ik gok dat je meer kans hebt bij Ziggo om te vragen of ze je een ander IP adres kunnen geven.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTM schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk is het niet alleen jouw specifieke IPv4 adres wat ze bij H&M black-listen maar een compleet IPv4 subnet wat bij Ziggo in gebruik is gekomen ná een overname / opkoop van een compleet IPv4 subnet.

Veel kans overigens dat dit speelt sinds ze bij Ziggo begonnen zijn met de uitrol van IPv6 naar de modems.

Beter bel je 'even' met Ziggo om de netwerkengineers er dáár naar te gaan laten kijken en het vervolgens door hen samen met de hoster van H&M op te gaan lossen.

[Voor 12% gewijzigd door Will_M op 13-02-2022 16:52]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• WTM
Dank. Ik doe allebei ‘even’.

• Nox
  • Laatst online: 17:18

Nox

Noxiuz

Will_M schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Waarschijnlijk is het niet alleen jouw specifieke IPv4 adres wat ze bij H&M black-listen maar een compleet IPv4 subnet wat bij Ziggo in gebruik is gekomen ná een overname / opkoop van een compleet IPv4 subnet.

Veel kans overigens dat dit speelt sinds ze bij Ziggo begonnen zijn met de uitrol van IPv6 naar de modems.

Beter bel je 'even' met Ziggo om de netwerkengineers er dáár naar te gaan laten kijken en het vervolgens door hen samen met de hoster van H&M op te gaan lossen.
Wat gaan de Ziggo engineers oplossen dan? H&M is gewoon aan het blokken en alleen zij kunnen dit fixen voor je. Ziggo zal je ook doorverwijzen naar H&M, zij kunnen absoluut niks betekenen voor je en je verdoet enkel hun tijd ermee.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nox schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Wat gaan de Ziggo engineers oplossen dan? H&M is gewoon aan het blokken en alleen zij kunnen dit fixen voor je. Ziggo zal je ook doorverwijzen naar H&M, zij kunnen absoluut niks betekenen voor je en je verdoet enkel hun tijd ermee.
Een NOC heeft hier gewoon een procedure voor, zeker als een heel block door een grote winkelketen geblokkeerd wordt wil een ISP dit ook graag opgelost hebben.

• Nox
  • Laatst online: 17:18

Nox

Noxiuz

True schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Een NOC heeft hier gewoon een procedure voor, zeker als een heel block door een grote winkelketen geblokkeerd wordt wil een ISP dit ook graag opgelost hebben.
Uiteraard zijn daar procedures voor, maar als je eerste belletje naar HM niks oplevert kan je Ziggo om assistentie vragen. HM is imho ook gewoon aan het prutsen als ze complete /22's oid blokkeren. Overigens, heel simpel gezegd, Ziggo heeft er verder nul last van. Het is de omzet van HM die wat achter zal lopen.

Als de rest van je websites werkt zal een end-user niet vlot de schuld bij Ziggo neerleggen.

Hoewel, dat zou logisch zijn, veel end-users zijn niet logisch. :')

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• WTM
Een casus aangemaakt bij H&M; ze hadden meer klachten vanuit Ziggo zeiden ze….. ze gaan het nazoeken en terug communiceren… ik ben benieuwd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee