bluetooth headphone met PC verbinden, beste manier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ga binnenkort overstappen naar een nieuwe headphone en ga dan van wired naar wireless. Ik zit te denken aan de sennheiser momentum 3 of de PXC 550 II. Beide hebben bluetooth 5.0 ondersteuning.

Nu wil ik deze headset met mijn PC connecten voor gaming, muziek en video. Dit zal via bluetooth gaan. En hier gaat mijn vraag dan ook over. Wat is de beste optie qua geluidskwaliteit en verbindingskwaliteit en welke optie raden jullie aan.
1. De bluetooth van mijn moederbord gebruikt (B550 aurus pro ac), dit is bluetooth 4.2.
2. sennheiser BT T100 kopen die eigenlijk het zelfde doet maar misschien met betere kwaliteit??? ook 4.2
3. alternatief voor BT T100 kopen met ook een 5.0 verbinding, en welke dan? Want kan weinig alternatieven vinden.

tweede vraag die ik eigenlijk nog heb is of de BT T100 als DAC fungeert als ik het geluid vanuit de PC digitaal door stuur naar de BT T100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Optie 1. Voor audio maakt 4.2 versus 5.0 heel weinig uit qua kwaliteit, en als je echt audiofiel bent pak je gewoon een draad ;)
Dit legt het wel redelijk uit: https://audio46.com/blogs...better-than-bluetooth-4-2
Dus optie 3 is simpelweg niet nodig. Blijft over de keuze tussen 1 en 2: lekker bij ingebouwd spul blijven. Dat werkt al, waarom zou je het extra moeilijk maken voor de zelfde functie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:40:
werkt al, waarom zou je het extra moeilijk maken voor de zelfde functie?
De headset en bt t100 supporten beide aptx. Ik weet niet of mijn moederbord dat support. Kan hier niks over vinden in het boekje of google. Alleen dat het Bluetooth 4.2 is. Maar support vesie 4.2 dan altijd aptx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

En vwb je tweede vraag: dat ding is een bt transmitter, geen Dac. Die dac zit in je hoofdtelefoon, die krijgt het geluid immer draadloos / digitaal binnen en heeft dus de Dac nodig.

Aptx zit in vrijwel alle bt chipsets ingebakken. Kwestie van even zoeken welke chipset er op je moederbord zit en de specs daarvan zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ben er ondertussen achter dat mijn moederbord een Wireless-AC 3168 Bluetooth/wifi chip heeft. Las ook dat je de juiste windows versie moet hebben van windows 10. Dus volgens mij gebruikt het wel aptx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Intel heeft gewoon recente driver updates staan voor het spul, zou me niet teveel zorgen maken.
Gewoon headphones kopen en dan verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Thanks. (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 22:00
The Eagle schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:27:
Intel heeft gewoon recente driver updates staan voor het spul, zou me niet teveel zorgen maken.
Gewoon headphones kopen en dan verder kijken :)
Ik zou inderdaad ook eerst testen hoe het met de ingebouwde Bluetooth gaat, maar persoonlijk vind ik de Bluetooth audio ondersteuning in Windows redelijk teleurstellend.

Wanneer ik mijn Galaxy Buds of Sony WH-1000XM3 met de Jabra Link 370 of 380 dongle van mijn werkheadsets gebruik merk ik wel een substantieel verschil in geluidskwaliteit t.o.v. de ingebouwde Bluetooth van mijn Surface Pro of zakelijke Dell Latitude.

Met de ingebouwde Bluetooth is het vrij krakerig, zeker als je ook de microfoon gebruikt. Met de Jabra dongle is het alsof je met een telefoon verbonden bent, heel zuiver en kraakvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Ik zou inderdaad ook eerst testen hoe het met de ingebouwde Bluetooth gaat, maar persoonlijk vind ik de Bluetooth audio ondersteuning in Windows redelijk teleurstellend.
Via die dell laptop, welke codec gebruik je daar? aptx, SBC, ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 22:00
j0ppie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Via die dell laptop, welke codec gebruik je daar? aptx, SBC, ACC?
Pfoe goede vraag, ik zie nu inderdaad dat Microsoft begin vorig jaar AAC aan Windows toegevoegd heeft. Volgens mij heb ik het daarvoor voor het laatst zonder Jabra dongle gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:57
The Eagle schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:44:
Aptx zit in vrijwel alle bt chipsets ingebakken. Kwestie van even zoeken welke chipset er op je moederbord zit en de specs daarvan zoeken :)
Ik had ergens gelezen dat aptX HD en aptX LL niet zomaar ondersteund worden door Windows 10 (dus ik gok ook bij Windows 11), en die LL versie (low latency) zou uitermate geschikt zijn voor het zien van films en spelen van games.
Als je voor bijvoorbeeld een headset gaat waar deze versie in de dongle zit, dan hoef je je geen zorgen te maken en gaat het gewoon over USB, wat misschien de betere optie is, maar misschien ook niet de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Runaque schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:37:
[...]

Ik had ergens gelezen dat aptX HD en aptX LL niet zomaar ondersteund worden door Windows 10 (dus ik gok ook bij Windows 11), en die LL versie (low latency) zou uitermate geschikt zijn voor het zien van films en spelen van games.
Als je voor bijvoorbeeld een headset gaat waar deze versie in de dongle zit, dan hoef je je geen zorgen te maken en gaat het gewoon over USB, wat misschien de betere optie is, maar misschien ook niet de goedkoopste.
hmmm, bedankt voor de toevoeging.
Pagina: 1