Toon posts:

Privacyglas vervangen door heldere ruiten

Pagina: 1
Acties:

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 22:29
Ik overweeg een BMW uit voorraad te kopen. Ben alleen echt geen fan van privacyglas / extra getint glas (weet dat veel mensen het juist mooi vinden…). Voor mij dus een deal breaker.

Dealer zegt dat vervangen van dit af fabriek glas niet kan omdat ruiten vastgelijmd zijn.

Maar je kunt toch ook inbraak oid krijgen waarbij glas kapot gaat? Dan moet er ook nieuw glas in lijkt me.

Wie weet of dit toch kan en evt wat dit kost? Misschien dat ik privacyglas in achterklep wel zou laten en alleen zijkanten zou laten vervangen.

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik zou Carglass of zoiets bellen. Dat zijn de partijen die normaal gesproken ruiten vervangen. Dan heb je een indicatie, mogelijk vind je later een goedkoper alternatief.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:38
Dealer heeft er gewoon geen zin in. Die raakt de auto zo ook wel kwijt. Vervangen is natuurlijk gewoon mogelijk.

• streetwise
Dank. Zit er nog verschil in kwaliteit autoruiten denken jullie als ik naar een 3e partij ga? Voorste zijramen zijn akoestisch, achter vlg mij niet (iX3).

Ik vond online iets van 200eur per ruit, dus zou dan van 700-800eur uitgaan voor alles. Heb vraag uitstaan.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 10:38
Naar een andere dealers / garage gaan? Lijkt me dat dit wel moet kunnen. Vind dat ze ook wel een beetje moeite mogen doen als je een pak geld achterlaat.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-02 18:54
Zoek goed uit wat de ruiten kosten! Sommige kleine ruitjes zijn stukken duurder dan grote. Daarnaast is vervangen van die kleine ruitjes lastiger. Je loopt altijd kans dat na montage er extra windruis onstaat.
Afhankelijk van de opties van de auto zijn er ook veel verschillende varianten van ruiten verkrijgbaar. Sommige ruiten zitten antennes in verwerkt, persoonlijk zou ik dus eerst een offerte willen hebben. Het lijkt simpeler dan het is.
Bmw heeft vrijwel altijd lijsten om de zijruiten, mogelijk breekt daar een clipje of iets ook dat kan prijzig zijn.

Ik snap ook niet hoe je met 200 per ruit op dit bedrag uitkomt.
2x Achterportier zakbare deel, 2x achterportier vaste deel, 2x ruiten achter achterportier, 1x acherruit. En dan eventueel nog 2x ruiten voorportier.
Ik snap wel dat de dealer de boot afhoud. Wil je het toch op deze manier doen zou ik zelf een vakidioot proberen op te zoeken. Dus niet de carglass of iets dergelijks wat aan laten rommelen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-02 23:00
De voorruiten zijn nooit getint eh. Dus het is alles achter de B stijl. Maar voor 800 euro (invl werk) ga je nooit klaar zijn. Een voorruit laten vervangen kost al tegen de 800 euro bij carglas. Daar zit dan wel recalibiratie van sensoren bij.

Ik zou allessinds niet aan 200 euro per ruit rekenen, zou daar zelfs niet aan beginnen.

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-02 18:54
Voorruiten mogen minder tint hebben qua percentages. Of in dit geval de voorruiten gelijk zijn qua tint in vergelijking met een model zonder tint weet ik niet.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02 19:07
Het is vast geen unieke auto, dus er zijn vast ook wel auto’s van dit type die geen privacy glas hebben. Lijkt me een stuk eenvoudiger om een andere auto uit te zoeken, dit is geld weggooien.

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:10

Minkie

Groazers Unite.

** Dat valt onder fraude en is hier dus niet toegestaan. **

[Voor 116% gewijzigd door Taro op 15-02-2022 19:30]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Carglass niet gaan, dat zijn dieven overpriced ramen boeren :)

Heb al aantal keer een ruit moeten laten vervangen en ik heb toen 250€ en 350€ ofzoiets betaald voor de voorruit (woon in Vlaanderen en in Kontich zit autoruitcentrale.be ), er hing geen elektronica aan, maar uit goede bron weet ik dat carglass gemakkelijk tussen de 500 en 800€ voor een ruit vraagt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Engineer Stewie
Eric Z schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:04:
Voorruiten mogen minder tint hebben qua percentages. Of in dit geval de voorruiten gelijk zijn qua tint in vergelijking met een model zonder tint weet ik niet.
Daar zit volgens mij nooit verschil in. Buiten zonnewereld of extra geluidsisolerende glas.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:19
Engineer Stewie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:15:
De voorruiten zijn nooit getint eh. Dus het is alles achter de B stijl. Maar voor 800 euro (invl werk) ga je nooit klaar zijn. Een voorruit laten vervangen kost al tegen de 800 euro bij carglas. Daar zit dan wel recalibiratie van sensoren bij.

Ik zou allessinds niet aan 200 euro per ruit rekenen, zou daar zelfs niet aan beginnen.
800? Never nooit niet. Ik heb afgelopen een offerte ontvangen van €500 voor juist het tinten van de ramen. Alles achter de voorportieren. Dat is alleen een stukkie folie.

• Engineer Stewie
aschja schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 06:47:
[...]

800? Never nooit niet. Ik heb afgelopen een offerte ontvangen van €500 voor juist het tinten van de ramen. Alles achter de voorportieren. Dat is alleen een stukkie folie.
De TS wil de omgekeerde beweging maken. Dat is niet ‘maar’ een folietje, dat is ruiten vervangen.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:19
Engineer Stewie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:35:
[...]

De TS wil de omgekeerde beweging maken. Dat is niet ‘maar’ een folietje, dat is ruiten vervangen.
Precies. En daarom ga je die €800 niet halen.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:24
Jep. De achterruit is misschien nog wel het gemakkelijkst om te vervangen.
Maar voor de zijruiten moet de halve deur uit elkaar.

En voor het chiptekort was het misschien nog wel gemakkelijk om via de fabriek een apart model te bestellen.
Maar nu moet de dealer het doen met wat hem is toegewezen.

Neem ik nog niet mee dat als er over een paar jaar een inruil is je een model hebt met afwijkende specificaties en je extra geld kwijt bent om de ramen weer te blinderen.

Als je maar genoeg aandringt dan zal het zeker kunnen.
Maar als dealer wil je dit echt niet.

• Engineer Stewie
aschja schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Precies. En daarom ga je die €800 niet halen.
Staat er ook dat je voor 800€ niet klaar gaat zijn. Ik twijfel zelfs aan het dubbele.
Als je een auto met privacy glas niet wilt kan je beter een andere nemen. Al snap ik niet waar het probleem vandaan komt. Ik zou nooit een auto pakken zonder donkere ruiten…

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-02 21:02
Wat ik zou proberen om sowieso kosten te besparen:

Er zullen ook vast wel mensen te vinden zijn die juist graag privacy glas willen hebben in hun BMW en het nu dus niet hebben... dan zou je van ramen kunnen ruilen. Dan hou je in principe alleen nog de arbeidskosten over. Oftewel, plaats een oproep op marktplaats en/of ga op zoek naar een forum oid waar bmw eigenaren verzamelen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:53

-tom-562

Oliesjeik

MicGlou schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:38:
Wat ik zou proberen om sowieso kosten te besparen:

Er zullen ook vast wel mensen te vinden zijn die juist graag privacy glas willen hebben in hun BMW en het nu dus niet hebben... dan zou je van ramen kunnen ruilen. Dan hou je in principe alleen nog de arbeidskosten over. Oftewel, plaats een oproep op marktplaats en/of ga op zoek naar een forum oid waar bmw eigenaren verzamelen.
Iemand die uiteindelijk wel privacy glass wilt, zal eerder gewoon zijn ramen laten tinten. Dat kost echt maar een fractie van de complete ruiten laten vervangen/wisselen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-02 21:02
-tom-562 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Iemand die uiteindelijk wel privacy glass wilt, zal eerder gewoon zijn ramen laten tinten. Dat kost echt maar een fractie van de complete ruiten laten vervangen/wisselen
Een nee heb je, een ja kan je krijgen... er zijn ook mensen die het gewoon goed of origineel willen hebben en als dat tegen een fractie van de kosten kan waarom niet?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Vergeet niet dat veel mensen juist privacy glas willen. Dus sla je nu 2K stuk op het vervangen van alles dan krijg je mogelijk straks ook nog eens minder terug voor je auto / raak je hem lastiger kwijt. Allemaal prima maar op die manier wordt het in zijn totaliteit wel een dure “minder-optie”, is dat écht de moeite waard?

• streetwise
Dank voor alle reacties. Ik heb nu offertes van 1500eur (3e partijen) en 2000eur (dealer).

Mochten er mensen zijn met een nieuwe IX3 die willen ruilen voor privacy glass let me know.

Overigens is mijn plan nu toch maar gewoon te wennen aan privacyglas. Heel veel auto’s hebben het tegenwoordig, dus heb me misschien teveel gefocust op mijn perfecte plaatje.

• Engineer Stewie
streetwise schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:26:
Dank voor alle reacties. Ik heb nu offertes van 1500eur (3e partijen) en 2000eur (dealer).

Mochten er mensen zijn met een nieuwe IX3 die willen ruilen voor privacy glass let me know.

Overigens is mijn plan nu toch maar gewoon te wennen aan privacyglas. Heel veel auto’s hebben het tegenwoordig, dus heb me misschien teveel gefocust op mijn perfecte plaatje.
Ik heb hemel en aarde bewogen om alsnog privacy glas op mijn ix3 te krijgen aangezien mijn werkgever dacht dat het in het impressive pakket zat.
Een auto zonder lijkt een vissenkom…
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee